• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

San Martin Pilot Mark 18 är väl så nära du kan komma en Damasko DA37 utan att behöva betala premium, saknar full lume tavla och lumen ser lite ojämn ut men med ett NH35, safirglas och 200m vattenskydd för endast $159 är det en riktigt bra deal i min mening :)

https://wrwatches.com/collections/s.../products/san-martin-pilot-mark-18-white-dial

San Martin Pilot Mark 18 Specs:
*All San Martin pilot mark 18 will be coming with NATO strap instead of leather strap.
  • Case material : 316L Stainless steel
  • Case back : 316L Stainless steel
  • Case size : 39mm
  • Height : 12mm
  • Lug to lug : 49mm
  • Lug width : 20mm
  • Strap : NATO strap
  • Buckle : 316L Stainless steel
  • Glass : Sapphire crystal with AR coating
  • Lume : Swiss C-3 Super-luminova
  • 
Movement : NH35
  • Crown : Screw down crown
  • Water resistance : 200m

IMG_3823_1024x1024@2x.jpg
IMG_3818_1024x1024@2x.jpg
IMG_3829_1024x1024@2x.jpg
DA-37_Schatten.jpg
Tack, kollade på den imorse men tycker den är lite stor, såg fram emot nåt lite mindre. Och så har den inte datum. Men det är ju bra mycket snyggare utan.
Tror dessutom att man kunde få den för 100 euro? Specen är utan tvekan tilltalande för den summan.
 
San Martin Pilot Mark 18 är väl så nära du kan komma en Damasko DA37 utan att behöva betala premium, saknar full lume tavla och lumen ser lite ojämn ut men med ett NH35, safirglas och 200m vattenskydd för endast $159 är det en riktigt bra deal i min mening :)

https://wrwatches.com/collections/s.../products/san-martin-pilot-mark-18-white-dial

San Martin Pilot Mark 18 Specs:
*All San Martin pilot mark 18 will be coming with NATO strap instead of leather strap.
  • Case material : 316L Stainless steel
  • Case back : 316L Stainless steel
  • Case size : 39mm
  • Height : 12mm
  • Lug to lug : 49mm
  • Lug width : 20mm
  • Strap : NATO strap
  • Buckle : 316L Stainless steel
  • Glass : Sapphire crystal with AR coating
  • Lume : Swiss C-3 Super-luminova
  • 
Movement : NH35
  • Crown : Screw down crown
  • Water resistance : 200m

IMG_3823_1024x1024@2x.jpg
IMG_3818_1024x1024@2x.jpg
IMG_3829_1024x1024@2x.jpg
DA-37_Schatten.jpg

Synd den inte har kronskydd för det gör damaskon mkt rent estetiskt!
 
Det man bör ha i åtanke är alla fantastiska patent och innovationer som Damasko erbjuder i sina klockor. En boett som (i stort sett) inte går att repa, urverk som går löjligt precist och deras lösningar med kronan, man betalar ändå en liten summa i förhållande till vad grundaren Konrad kommit på i sin verkstad :). Skillnad är givetvis om man bara söker utseendet, så ingen lynchar mig nu
 
Tack, kollade på den imorse men tycker den är lite stor, såg fram emot nåt lite mindre. Och så har den inte datum. Men det är ju bra mycket snyggare utan.
Tror dessutom att man kunde få den för 100 euro? Specen är utan tvekan tilltalande för den summan.
Hittar du den för €100 så är det på gränsen till stöld :D Finns denna i svart också för $150

https://sanmartinwatches.com/wp/product/sn030-g/


Edit: Hos Wr Watches också
https://wrwatches.com/collections/s...n-martin-pilot-mark-18?variant=29469290397805
20190905_213215_006.jpg
 
Din scurfa är skitful (läs fin), vill du sälja den till mig? :angel:
Hmmm, jag har ju fått köpa världens bästa affordable av dig...
Trodde denna skulle få stanna.
Men du ligger bra till...
Men byten är alltid roligare!!;)
Bara att höra av dig på PM om du har nått kul!
Kommer kanske ha svårt att svara ikväll, då jag lovat familjen att vara lite social.:rolleyes:
EFDE7D38-66E0-4BC9-8F6F-B69F92B53AE6.jpeg
 
Alltså behöver lite input här.
Är sugen på Damasko/Sinn looken men har helt enkelt inte medlen på klockkontot på min sida. Eventuellt om jag säljer alla andra men det vill jag inte.
Hittade då denna moddade seiko på yobokies.
6C6B8C79-2932-485B-9D14-3ABA8A00E670.jpeg

Har ju utseendet, rätt storlek, har datum, klockkontot säger ok, men det känns inte så kul. Varför? Antar att det är så kopierat rakt av.
Men å andra sidan har jag ju beställt tex Parnis som är ungefär lika kopierat så jag förstår mig inte helt.
Gör ni?

Annars har Seiko en liknande klocka rakt ur fabrik faktiskt SRPB07 :). Ca 4000 nypris tror jag. Däromkring.
Men den är rätt stor då. Ca 50mm lug to lug.
Min bild och min klocka för övrigt.... som jag ironiskt nog också köpte innan jag upptäckte Sinn.
20190525_100646.jpg
 
Har lite beslutsångest.. Men för att ställa till det än mer;) eller puta mig över kanten åt något håll:)

Nån som har något skoj för helst under 2000 till salu? Skicka gärna pm eller skriv i tråden:)
 
Ett inlägg ifrån min 2000:de post på detta angenäma, beroendeframkallande forum. Jag nyttjar KS minst lika frekvent som dagens kids hänger på Snapchat och Tik tok, men här lär man sig nytt, bränner pengar och har det allmänt jäkligt trevligt :)! Jag gillar KS extra mycket nu i dessa konstiga tider, det blir liksom en ”flykt” från allt elände som pågår i världen och en fin gemenskap med trevliga medmänniskor. Hoppas att ni alla mår bra, njuter av lördagen på bästa sätt och tillåter min lilla bildkavalkad nu på en handfull av de klockor som varit i min ägo senaste månaderna.
Mot 3000 inlägg och vidare:cigar:
D23400FB-C361-4815-9E42-90EE981CF63C.jpeg

2DB2E2E9-EA69-45AE-A232-E7529D6CDCEB.jpeg

998170D1-6ACB-4616-A8BC-5818AD8C1967.jpeg

A080A4AF-E004-4E76-A594-18D7895362CB.jpeg

9bMpLb9.jpg

Vbd7s1M.jpg

fNma0Yy.jpg

CZrKZub.jpg

BNFb7LG.jpg

nSAuVUw.jpg

5iUojY7.jpg
 
För övrigt när alla pratade om Damasko... har alltid tänkt att de är för stora för mig (och tycker väl fortfarande). Men så ser jag denna som är i alla fall 39mm?
Jag vill ha en Damasko nu?!
Edit: (Och deras kronografer i stil med Sinn356 är mycket tunnare!? Step up your game Sinn! :D)
DS30-Oceanblue.jpg
 
@kreacon Om jag vore du så skulle jag spara till en Damasko eller Sinn. En annan, billigare ”nästan” klocka blir till en återkommande trist påminnelse om vad du egentligen ville ha.
Fattar inte hur man dubbelciterar så detta är ett svar till Totte med.
Håller med er, satt där med sista potatisbiten på tallriken och kände; Nä känns det inte helt rätt är det bättre att skita i det, oavsett hur mycket rea och trevliga specs det är.
Tack för samrådan. På återseende!
 
Ett inlägg ifrån min 2000:de post på detta angenäma, beroendeframkallande forum. Jag nyttjar KS minst lika frekvent som dagens kids hänger på Snapchat och Tik tok, men här lär man sig nytt, bränner pengar och har det allmänt jäkligt trevligt :)! Jag gillar KS extra mycket nu i dessa konstiga tider, det blir liksom en ”flykt” från allt elände som pågår i världen och en fin gemenskap med trevliga medmänniskor. Hoppas att ni alla mår bra, njuter av lördagen på bästa sätt och tillåter min lilla bildkavalkad nu på en handfull av de klockor som varit i min ägo senaste månaderna.
Mot 3000 inlägg och vidare:cigar:
D23400FB-C361-4815-9E42-90EE981CF63C.jpeg

2DB2E2E9-EA69-45AE-A232-E7529D6CDCEB.jpeg

998170D1-6ACB-4616-A8BC-5818AD8C1967.jpeg

A080A4AF-E004-4E76-A594-18D7895362CB.jpeg

9bMpLb9.jpg

Vbd7s1M.jpg

fNma0Yy.jpg

CZrKZub.jpg

BNFb7LG.jpg

nSAuVUw.jpg

5iUojY7.jpg

Nice å ha dig här Terry! Uppskattar dina sköna inlägg! Önskar dig allt gott även utanför denna sfär!
 
Fattar inte hur man dubbelciterar så detta är ett svar till Totte med.
Håller med er, satt där med sista potatisbiten på tallriken och kände; Nä känns det inte helt rätt är det bättre att skita i det, oavsett hur mycket rea och trevliga specs det är.
Tack för samrådan. På återseende!

:D sista potatisbiten.. Kör hårt broder. Så jäkla roande att läsa det du skriver.
 
Har själv haft en väldigt krokig väg fram till där jag är idag med min samling. Köpt på mig klockor under tiden men, får erkänna, haft lite flyt när det hittats något som jag önskat köpa en längre tid. Kunnat byta eller sälja så jag kunnat köpa det jag suktat lite mer efter. Enligt vissa köper man och byter för ofta, även enligt de som håller till på KS. Men det är väl en del av klockintresset tänker jag? Att köpa, testa, sälja tills man kommer fram till vad man vill ha? Om jag tror att något kan vara bra och det visar sig efter bara några dagar att det inte är något för mig, så betyder väl inte det att det måste stanna en viss tid innan man "får" sälja vidare? Här får ni en bild som kompensation för OT. Ni får skicka psykolog kostnaden som faktura, kan Swisha annars :p
IMG_20200523_195635.jpg
 
Senast ändrad:
Han erkände senare att han hade ett litet aggressionsproblem, men det satt djupt. Själv har jag nog bara pajat en mus i tonåren, nu för tiden vågar man ju inte ta för hårt i elektroniken med tanke på hur dyrt allt är...

Det är sant, ett par 99 kr hörlurar kan jag ersätta. En MacBook á 15 tkr svider mer i plånboken att göra sönder :bag:

Dock blir det lite skevt att svara ett dygn senare i tråden med tanke på takten härinne :D

Screenshot_20200523-195655~2.jpg
 
Tillbaka
Topp