Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Uj uj uj, mycket mysigt där ! CW, Squale, Obris, Traska, Ventus, Zelos..... Fantastiskt.Efter att klockintresset vaknade igen för 4-5 år sedan har det passerad några stycken.
Det började med ryssklockor och loppisfynd för att senare bli mikro och affordable. Mycket tack vara denna tråden
"Tyvärr" är det lättare att köpa än att sälja så det finns lite för mycket hemma just nu.
Oberoende av hur många man har finns det alltid något som saknas....
Tror jag har det gemensamt med många i tråden
Loppis/mögel och ryss lådan. Tissotkronografen är en absolut favorit bland dessa.
![]()
Squale och CW: Kanske mina favoritmärken
2 Squale och 4 CW.
Saknar en 1521 och vill egentligen byta den vita CW.n mot en vit 1521 om jag lyckas hitta en.
![]()
Övriga mikros/affordable
Steinharten ej avplastad... (nog ett impulsköp)
![]()
Mainstreamklockor.
![]()
Snygg oavsett! De verkar ha släppt många olika varianter av den modellen.
Kände på mig att jag skulle digga din samling, mycket färgglatt som man blir glad av och skulle lätt kunna bära alla utom den gula CWn, tjusigt!Efter att klockintresset vaknade igen för 4-5 år sedan har det passerad några stycken.
Det började med ryssklockor och loppisfynd för att senare bli mikro och affordable. Mycket tack vara denna tråden
"Tyvärr" är det lättare att köpa än att sälja så det finns lite för mycket hemma just nu.
Oberoende av hur många man har finns det alltid något som saknas....
Tror jag har det gemensamt med många i tråden
Loppis/mögel och ryss lådan. Tissotkronografen är en absolut favorit bland dessa.
![]()
Squale och CW: Kanske mina favoritmärken
2 Squale och 4 CW.
Saknar en 1521 och vill egentligen byta den vita CW.n mot en vit 1521 om jag lyckas hitta en.
![]()
Övriga mikros/affordable
Steinharten ej avplastad... (nog ett impulsköp)
![]()
Mainstreamklockor.
![]()
Har Scurfan gått iväg denna lördag tro?
Icke, den försvann nog i högtrycket av alla inlägg haha!Har Scurfan gått iväg denna lördag tro?
Gött, då finns det hoppIcke, den försvann nog i högtrycket av alla inlägg haha!![]()
De bilderna fick mig att vilja kika närmare på Squale.Dessa dock är Geckota slut på länk och väljer mellan vit eller svartgrå tavla.
![]()
![]()
![]()
![]()
Coolt med bara ryska tidzoner, varför skulle man vilja resa någon annanstansKaxigt att göra en tidvisare med enbart Rysslands tidszoner.
![]()
De bilderna fick mig att vilja kika närmare på Squale.
Coolt med bara ryska tidzoner, varför skulle man vilja resa någon annanstans
Professor Baltazar! Han är jugoslav eller närmare bestämt från Kroatien. Älskade när den kom på TV när man var liten. Tror SVT fortfarande visar något avsnitt ibland.
Farligt att titta in här, lätt att man fastnar... men varmt välkommen ändåSitter hemma o läser igenom denna tråd på riktigt för första gången.... vad härligt häng! Här ska man vara.....
Fick veta från Snuttjulle att ni har något som kallas byteslördag, well får väl lägga upp några klockor som inte används:
![]()
Utöver det får jag säga igen att den här tråden var jäkligt mysig, ska följa från o med nu!![]()
Men till ett mycket högt pris? Den blir inte så affordable längre, tyvärr. Skulle kunna betala uppåt listpriset på 6 papp om klockbudgeten tillåter när tillfälle gen, men det dubbla känns inte så lockande.Finns en ute
Va väldigt sugen på den ett tag men det har lagt sig endel.
Själv kommer jag aldrig att köpa en klocka som påminner mig om damasker.
![]()
Nej, är inte kroat.Vad fan! Här har jag gått och trott att du är från Makedonien? Totalt OT. Sorry.
Vad har ordet damast då med detta att göra ?Damast är den där vita duken som man använder till att brodera på.... Så, det tycker jag är värre än von Ankas damasker...
Vad har ordet damast då med detta att göra ?
En sak som stör mig med Worldtimern är att minutvisaren är ”längre” än tavlan och index. Man kan väl säga att tavlan är mindre (I jämförelse med C65 Trident GMT för att få plats med 24h-ringen. Annars älskar jag färgerna!Just nu på villhöverlistan..
![]()
![]()
Har ju dock redan CW och Zelos så kanske ersättare...![]()
Nej, är inte kroat.
Jugoslav aka. slavisk broder
Lite on topic med lumeshot
![]()
En sak som stör mig med Worldtimern är att minutvisaren är ”längre” än tavlan och index. Man kan väl säga att tavlan är mindre (I jämförelse med C65 Trident GMT för att få plats med 24h-ringen. Annars älskar jag färgerna!
Haha
GörtDe bilderna fick mig att vilja kika närmare på Squale.
Coolt med bara ryska tidzoner, varför skulle man vilja resa någon annanstans
Professor Baltazar! Han är jugoslav eller närmare bestämt från Kroatien. Älskade när den kom på TV när man var liten. Tror SVT fortfarande visar något avsnitt ibland.
Nej. Funderar på en Squale 1521 istället. Är nyfiken på om någon i tråden köpt någon variant av den nya Horizons GMT:n?Har du slått till på Zelosen?
Nej. Funderar på en Squale 1521 istället. Är nyfiken på om någon i tråden köpt någon variant av den nya Horizons GMT:n?
Har en corgeut eller hur det stavas på ingång, inte jättehöga förväntningar men blev lite sugen på att prova. Med svart insert men beställde även ett annat insert till. Finns ju några att välja mellan och de kostar som lördagsgodis så man kanske kan få ner tex den röda tonen med någon form av behandling?Jag är väldigt förtjust i Black Bay med röd bezel. Meeeen, det kommer dröja innan jag har råd med en Så, vad är bästa substitutet så länge? Homage? Seiko/invicta mod? Bygga en egen? Bild för inspiration!
Trevligt. Ska bli kul att se bilder och höra dina intryck av den sen. Är småsugen själv.Har en corgeut eller hur det stavas på ingång, inte jättehöga förväntningar men blev lite sugen på att prova. Med svart insert men beställde även ett annat insert till. Finns ju några att välja mellan och de kostar som lördagsgodis så man kanske kan få ner tex den röda tonen med någon form av behandling?
God natt, väldigt lämplig klocka för just Mad Max måste jag säga![]()
Mad Max ”Fury Road”
Godnatt tråden![]()
amen
Tackar ödmjukast, ni är allt för vänligaJag var länge av den mening att Rolex är överskattat, har dock ändrat min uppfattning allteftersom. Misstänker att en stor dos av den irritation som finns mot märket tyvärr beror på den arrogans och hybris som råder bland många av dess ägare
![]()