Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är därför jag klurar på Parnisen, den ser lite mer dämpad ut så att säga. Klurar även på att beställa en kopia från dhgate och byta tavla alternativt att helt enkelt beställa en Tiger ConceptHar en corgeut eller hur det stavas på ingång, inte jättehöga förväntningar men blev lite sugen på att prova. Med svart insert men beställde även ett annat insert till. Finns ju några att välja mellan och de kostar som lördagsgodis så man kanske kan få ner tex den röda tonen med någon form av behandling?
Det jag aldrig fattat, kanske ar korkad ? Om man har ett genuint dink intresse, kan man ej fa kopa vad man vill, utan att asiktspolisen slar till, ofta finns det en budget/ verklighet som styr, men vi har samma intresse. Jag blandar friskt, affordable, halv affordable och dyrt - ser inga problem med det.Vet ni. Den här tråden är så skön. Inget snobberi. Jag har ägt Steinhart och andra ”kopior”. I andra delar av forumet har man fått så mycket skit för det. Snobberi snobberi och snobberi.
Här kan man t.o.m. ha en Triwa eller DW utan att dissas. sköna snubbar med rätt inställning. Man blir nästan rörd. Skön kväll på er.
![]()
Snygg. Är länken borstad eller är det pcl?Godmorgon, blev det nåt bytt igår?! Kör affordable så det sjunger om det idag.![]()
Var hittar jag mer information om tillgänglighet?Nya prototyper från Eddie, Smiths Navigator:
![]()
![]()
![]()
![]()
Skulle gissa att de inte är tillgängliga, det står väl prototyper i ursprungsinlägget?Var hittar jag mer information om tillgänglighet?
Var hittar jag mer information om tillgänglighet?
Skulle gissa att de inte är tillgängliga, det står väl prototyper i ursprungsinlägget?
Välkommen!Sitter hemma o läser igenom denna tråd på riktigt för första gången.... vad härligt häng! Här ska man vara.....
Fick veta från Snuttjulle att ni har något som kallas byteslördag, well får väl lägga upp några klockor som inte används:
![]()
Utöver det får jag säga igen att den här tråden var jäkligt mysig, ska följa från o med nu!![]()
Godmorgon, blev det nåt bytt igår?! Kör affordable så det sjunger om det idag.![]()
Jag har alltid undrat vad Bella är för djur. Ska hon föreställa en badanka?Nymalet kaffe, Molly och Ventus.
Sämre kan man ha det.
![]()
Hsk, do your homework! Hon heter ju Bella Kyckling.Jag har alltid undrat vad Bella är för djur. Ska hon föreställa en badanka?![]()
Jag trodde att de alltid hade namn på samma bokstav som djuret, Emil Ekorre, Konny Krokodil, Molly Mus osv. och så är det en anka/kyckling som heter Bella.Hsk, do your homework! Hon heter ju Bella Kyckling.![]()
Håller med. Hon är lite av en outsider.Jag trodde att de alltid hade namn på samma bokstav som djuret, Emil Ekorre, Konny Krokodil, Molly Mus osv. och så är det en anka/kyckling som heter Bella.![]()
Ja den är kanske lite onödigt lång, borde peka på minutskalan. Men rackarns trevlig ändå och vridringens funktion blir mycket bättre än på gmt.En sak som stör mig med Worldtimern är att minutvisaren är ”längre” än tavlan och index. Man kan väl säga att tavlan är mindre (I jämförelse med C65 Trident GMT för att få plats med 24h-ringen. Annars älskar jag färgerna!
3938.16.LB0BVilken härlig röd Glycine, vad har den för ref?![]()
Tackar. Har provat diversifiera så gott det går. Kul att prova olika. Dock har det blivit så extrem mycket man vill prova så jag får försöka höja omsättningstakten.Uj uj uj, mycket mysigt där ! CW, Squale, Obris, Traska, Ventus, Zelos..... Fantastiskt.
Tackar.Kände på mig att jag skulle digga din samling, mycket färgglatt som man blir glad av och skulle lätt kunna bära alla utom den gula CWn, tjusigt!
Du får ta med kidsen nästa gång..Lekplats helt för oss själva!
![]()
Snygg och udda tidsvisare, gillas skarptFörsov mig några timmar men hann iaf till morgonsolen på ballen. Avnjuter en espresso med en favorit...
![]()
Fa-an, visste att jag hade glömt nånDu får ta med kidsen nästa gång..![]()
Riktigt trevlig blandning. Men är inte OM i vatten?Efter att klockintresset vaknade igen för 4-5 år sedan har det passerad några stycken.
Det började med ryssklockor och loppisfynd för att senare bli mikro och affordable. Mycket tack vara denna tråden
"Tyvärr" är det lättare att köpa än att sälja så det finns lite för mycket hemma just nu.
Oberoende av hur många man har finns det alltid något som saknas....
Tror jag har det gemensamt med många i tråden
Loppis/mögel och ryss lådan. Tissotkronografen är en absolut favorit bland dessa.
![]()
Squale och CW: Kanske mina favoritmärken
2 Squale och 4 CW.
Saknar en 1521 och vill egentligen byta den vita CW.n mot en vit 1521 om jag lyckas hitta en.
![]()
Övriga mikros/affordable
Steinharten ej avplastad... (nog ett impulsköp)
![]()
Mainstreamklockor.
![]()
Köpt Jockhinos Nethuns.
Hoppas den är lika fin i verkligheten.![]()
Riktigt trevlig blandning. Men är inte OM i vatten?![]()
Nej, är inte kroat.
Jugoslav aka. slavisk broder
Lite on topic med lumeshot
![]()
Tycker vi raderar begreppet "sommarklocka", funkar lika bra en dassig höstdag om inte bättre. Speedos eller ej så får jag tyvärr allergiska reaktioner av färgen gulTackar.
Det har blivit en del "sommarklockor" i samlingen. Du hade garanterad klarat bära den gula CWn om du provat. Oustanding till Speedos![]()