• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Enkelt val idag 🙂
IMG_1370.jpeg

Den är faktiskt cool! Jag hade kunnat tänka mig en gul tsuyosa. Vad tycker du om den?

Den är faktiskt cool! Jag hade kunnat tänka mig en gul tsuyosa. Vad tycker du om den?

Gillar den, lite lagom sportig. Hade både rabatt och presentkort så landa på 2k vilket jag tycker den är värd. Tavlorna och boetten är bra gjorda, länken okej (fin dock). Bra lyster i tavlan och ståldelarna i solen 🙂

Enda minus är 50m WR, hade kunnat få va 100m. Då varit perfekt strandklocka. Men lär få sin tid i sommar ändå. Kan ev tänka mig en ljusblå i 37mm med.

Finns AM gummin med…
IMG_1372.jpeg

Dagens micro! Köpte den här i somras som en chansning efter att ha hört så bra om Nodus och det visade ju sig vara exakt så som ryktena sa. Toppkvalitet och utsökt utförd klocka. Lätt i övre segmentet av micros och steget är inte långt till t ex Christopher Ward.

IMG_3341.jpeg

På jakt efter ny klocka, sugen på något microbrand. Vad är på G eller har preorder just nu som kanske är värt att vänta på? Annars kom me tips =)
*Field stuk
*Inget större än 39mm, helst runt 45-46mm lug to lug.
*Ingen ytter bezel
*Dag eller datum ett plus
*Enkel urtavla utan massa lull
*Inget utanför europa då tullar o moms e förjävligt :(
*Max 7500kr

Hade på känn att du om någon skulle haja till, för gemene man ser det nog ut som en Matic men icke 😁 inte helt enkelt att hitta en med endast 35 exemplar gjorda, missade en på c24 och det satte igång en riktig skattjakt haha. Det blev bra till slut!
Nyfiken fråga,vad är de för LE modell? Och vad skiljer dom åt?

Edit! Hitta svaren på sidan,jag som blev lite ivrigt nyfiken

Senast ändrad:
Micromilspec!
Undrar om det är någon som äger en Milgraph! Kan någon ge info om kvalitet, finish mm. Har försökt hitta bland trådarna men hittar bara info om att den är tuff mm. Vet att det ligger ute en modell Offshore på sälj men ni som klämt och känt kanske på Stockholm time 2024 om den nu var med där, kanske kan ge en klarare bild.
Tacksam för all info/Sage

Senast ändrad:
Hej,
Vad tycker vi om Kurono Tokyos nya släpp? Släppet är om 1 vecka o måste säga att den blåa är lite intressant. Vill gärna höra va ni tycker!
//Nilsson

Tillbaka
Topp