• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Inte lika cool som originalet tycker jag. Älskar de asymmetriska lumeplupparna och den gamla loggan är mycket snyggare. :cool:
Catalogo3161 (1).jpg
Gillar båda men lutar nog mer åt den "nya" pga av fräschare vridring och cleanare look. Håller dock med om loggan.
Sen är den ju stört omöjlig att få tag på ändå...200 ex eller något sånt? 10k räcker förmodligen inte till om man skulle finna en :(

Senast ändrad:
Precis så.
F.ö tycker jag inte din heller är en kopia men alla resonerar vi olika. Hur går det med top hat projektet förresten?
Det går framåt så sakteliga!
Jag har hittat ett lämpligt glas att limma på originalglaset, men inte tagit mig för att beställa än. Det är 2,5mm tjockt, så det blir ca 2mm hatt.
Dessvärre i mineralglas, men det är en bökig dimension, så jag är glad att jag ens hittade det...

Sprang på ett annat projekt som fick lite företräde.:)
Vet inte om den platsar i den här tråden dock, så det kanske får bli någon annanstans...

Dagens forstroelse, ni far 10000 att kopa en dinka for, vad handlar ni ?
Denna ar ra, saknar en tuffing, 830 USD, Dievas Phantom
F1A9DD9E-90C4-4E99-AE52-86DB90B43999.jpeg
Ok, svårt! Går antingen på @MaBr 's spår, eller någon CW tror jag.

Min mycket lilla budget/minimalism "samling". Har sålt av det mesta men inväntar ticino dykaren. :) Samt har en casio digitalare på jobbet att har när man få för sig att lufsa en runda på lunchen:)

IMG_20200524_113106.jpg
Snygg hållare! Snickrat själv?

Dagens forstroelse, ni far 10000 att kopa en dinka for, vad handlar ni ?
Denna ar ra, saknar en tuffing, 830 USD, Dievas Phantom
F1A9DD9E-90C4-4E99-AE52-86DB90B43999.jpeg
Har ju nämnt två på villhöverlistan men bara en av dem är i prisområdet.
zelos teal.jpg

Sen har jag ju grämt mej att jag missade en sån här från början, vet inte om det går att få under pristaket begagnat, priset har skjutit i höjden... (webbilder stulna) i prioritetsordning
halios seaforth black bb.jpg

halios seaforth gmt black ss.jpeg

halios seaforth gmt white ss.jpg

Tillbaka
Topp