Kreacon
Guld
Funderat på att byta spänne? Hittat något? Är på jakt efter ett men det är ju lite av en djungel.Borstad i ok kvalitet, 20-16mm. Spännet är obra dock!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Funderat på att byta spänne? Hittat något? Är på jakt efter ett men det är ju lite av en djungel.Borstad i ok kvalitet, 20-16mm. Spännet är obra dock!
Tack
Måste ha hänt något mycket märkligt med själva paketet då om dom skickar tillbaka det. Något positivt är ju att det i alla fall inte är borta... Men surt när man väntat länge och nu behöver vänta ännu merDHL-express. Har ovanpå det legat still i deras utgående tull i 10 dagar pga överbelastning vilket man kanske kan förstå i dagens läge.
Att det skulle returneras när det sen är på väg är märkligare.
Det behöver inte alls ta lång tid, jag har inga pengar för klockor nu i ett par månader framöver och har ju redan ett lass tidsvisare hemma som väntar. Men nästa år eller så...Du har plats nr 1 i kön!!
Lyllos digMycket märkligt, Gnomon skickade min Squale med DHL-express på onsdagen. Hämtade ut paketet på fredagen.
Ja särskilt när man fick meddelande igår att paketet ska levereras på tisdagMåste ha hänt något mycket märkligt med själva paketet då om dom skickar tillbaka det. Något positivt är ju att det i alla fall inte är borta... Men surt när man väntat länge och nu behöver vänta ännu mer![]()
Jag lider med dig!Ja särskilt när man fick meddelande igår att paketet ska levereras på tisdag.
Det var ju en rolig seiko!Dubbelt affordable idag i Skaune
![]()
Ja det där verkar jäkligt trist!Snyggt. Själv är jag helt knäckt gällande min bronsare. Fick meddelande igår att den anländer på tisdag. Idag fick jag detta???
![]()
Mkt svart pga vad som ar affordable ar individuellt, men ngnstans som du sjalv namnde runt 10k strecket. Manga dinkor som kan vara lite OT ibland, jag hogst medskyldig, men till skillnad fran andra tradar blir man ej hangd har om man har ett , tecken fel iblandJag har en fundering.
Den här tråden handlar om micromärken och affordables. Vad som är "affordable" är ju väldigt relativt. Självklart kan man inte sätta en direkt gräns, men vill ändå höra hur ni tänker och tycker.
Det mesta vi ser här i tråden är micromärken eller kloxkie som ligger <10k, sedan när jag ser olika (otroligt fina, jag vill ha) SS-klockor så blir jag lite konfunderad som sagt.
Detta var en liten tanke jag hade medan jag satt här på en bänk...bara för att göra det här inlägget ännu mer oklart så bär jag min RS.
![]()
Vi siktar på detDet behöver inte alls ta lång tid, jag har inga pengar för klockor nu i ett par månader framöver och har ju redan ett lass tidsvisare hemma som väntar. Men nästa år eller så...
Just den frågan stöts och blöts med jämna mellanrum härinne. Själv anser jag exempelvis att min Rolex VAR prisvärd när den var ny 1987Jag har en fundering.
Den här tråden handlar om micromärken och affordables. Vad som är "affordable" är ju väldigt relativt. Självklart kan man inte sätta en direkt gräns, men vill ändå höra hur ni tänker och tycker.
Det mesta vi ser här i tråden är micromärken eller kloxkie som ligger <10k, sedan när jag ser olika (otroligt fina, jag vill ha) SS-klockor så blir jag lite konfunderad som sagt.
Detta var en liten tanke jag hade medan jag satt här på en bänk...bara för att göra det här inlägget ännu mer oklart så bär jag min RS.
![]()
Tack tackDet var ju en rolig seiko!
Ungdomarna här hemma visar lite intresse.
Hej,
Fan den här tråden rullar på så fort så om någon besvarat mig tidigare ber jag om ursäkt, har inte noterat det eller fått det i mitt flöde.
Är barnsligt förtjust i BB36 och gillar just storleken runt 35-36 då jag normalt alltid i princip kör vintage med undantag för mina ryssdykare som kommer fram till badsäsongen. Sen ligger dock utanför budget då jag har en massa husprojekt som måste gå före.
Försöker hitta något på länk, quartz eller automatisk är inte hela världen den här gången men äger ingen quartz för stunden.
Har kollat på Charlie Paris Concordia, Time Factors men är det något mer jag missat? Gillar Concordian men den är ju lite större vilket jag, till skillnad från många andra, inte föredrar.
Men är det någon jag missat så tar jag gärna alla tips jag kan få.
Tack på förhand
Jakten är ju helt klart roligast..Fler än jag som känner igen sig i detta dilemma som tas upp i videon nedan?Jag har klockor jag gillar och använder men ändå tittar man hela tiden efter nytt. Lägger ut krokar här och var, funderar på vad som ska in etc. Även fast de flesta klockorna jag äger känns bra. Är man beroende av klockor eller egentligen den ”materiella lyckan/tillfredsställelsen ” över att få jaga och sen köpa dem som styr?![]()
Å ju färre man har desto jävligare blir det!Jakten är ju helt klart roligast..
Klockor är som en swingersfest, roligare om man är fler än 2..Å ju färre man har desto jävligare blir det!
Två räcker INTE kan jag berätta :/
Som Lemmy sjöngJakten är ju helt klart roligast..
Jag haller med och samma sak med tjejer nar det begav sig....Far man saga sa idag ? Eller for mansgrisigt ?Jakten är ju helt klart roligast..
Fler än jag som känner igen sig i detta dilemma som tas upp i videon nedan?Jag har klockor jag gillar och använder men ändå tittar man hela tiden efter nytt. Lägger ut krokar här och var, funderar på vad som ska in etc. Även fast de flesta klockorna jag äger känns bra. Är man beroende av klockor eller egentligen den ”materiella lyckan/tillfredsställelsen ” över att få jaga och sen köpa dem som styr?![]()
Det här har säkert varit uppe i tråden förut men kan i så fall inte hitta det...
Någon som vet tips på bra tänger att använda när man till exempel ska justera och ändra på ändlänkar som inte är solida? Som kanske är plastade eller har något annat som mot rispor och klämmärken och annat otyg?
Behöver så klart inte vara tänger heller, kan ju vara andra bra verktyg
också så klart![]()
![]()
Städar, roddar tvättmaskin och lyssnar på Judas Priest
Vad gör ni andra ??
Kanelbullar!![]()
Städar, roddar tvättmaskin och lyssnar på Judas Priest
Vad gör ni andra ??