• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Dags för första dagen på nya jobbet!
IMG_20200602_074622.jpg
Helt rätt sällskap :)

Med risk för att du redan sållat nedan men jag anser det nog vara bland det bästa du kan få för pengen idag, fördelen med Zelos som du överväger är dess egna formspråk men jag kan helt enkelt inte komma över deras ofta oproportionerliga visare och ovanpå klistrade chapter ringar :oops:

San Martin Bronze Sub ca 3000kr med PT5000
H5181c9205a9f46c69978e8fac1e0d2d6V.jpg

San Martin Bronze ca 3500kr med PT5000
Hd598ae5c98ea4090a4ade75ded806096i.png

San Martin 62MAS Bronze ca 2500kr
H5a36b20b07b64e63adc48c96a63243d6I.png

Heimdallr Bronze Sub ca 2000kr
  • Case Material: Aluminum Bronze (develop patina, change of color (stains), oxidation on material are normal)
  • Case Back: Screw-in 316L Stainless Steel case back (sterrile)
  • Bezel: Aluminum Bronze (120 clicks)
  • Bezel Insert: Bronze inlay with Lumed dot at 12 o'clock
  • Crystal: Sapphire glass with AR-Coating
  • Movement: Seiko NH35A Automatic Movement (24 Jewels, 21'600 bph, 40 hours power reserve)
  • Strap: Genuine leater
  • Buckle: Stainless Steel Buckle with PVD gold plating
  • Water resistance: 300 m / 30 ATM
  • Luminous: Swiss SuperLuminova BGW-9 (blue) applied with Sapphire indexes
  • Dial: Submariner
  • Hands: Diamond cut mercedes hands
  • Height: 13.70 mm
  • Case Diameter: 40.5 mm (44.7 mm with crown)
  • Lug to Lug: 48.00 mm
  • Weight: 172.9 g
  • Lug Size: 20 mm
  • Crown: Screw-Down
  • Warranty: 2 Years
bronze-shark-submariner.jpg

Christopher Ward C60 Trident bronze 38mm finns bara beg nu och bör gå på ca 4000-5000kr, gick en för 4200kr på Tradera i april
  • Diameter: 38mm
  • Height: 12.7mm
  • Case weight: 70g
  • Calibre: Sellita SW200
  • Vibrations: 28,800 per hour (4Hz)
  • Timing tolerance: -20/+20 seconds per day
  • Case: Bronze C5191 (CuSn6)
  • Backplate: 316L Stainless steel
  • Water resistance: 60 ATM (600 metres)
  • Dial Colour: Deep Blue
  • Lume: SuperLuminova SLN Light Old Radium A-Grade GL
  • Strap width: 20mm
  • Strap colour: Tan
  • Lug to Lug: 45.5mm
Christopher-Ward-C60-Trident-Bronze-Patinated-03.jpg
Tack för tipsen! Har kollat alla i början av sökandet för att sedan skrolla vidare men nu när CWn kom upp igen är den faktiskt intressant!
Men kanske att jag hittat ett annat alternativ nu.

Hur är Armida att beställa ifrån?
man åker på det sedvanliga antar jag, tull och skatt, vad ligger de på?
och ni som beställt nyligen, hur funkar leveranserna dessa tider?
Armida som märke verkar många uppskatta när det kommer till kvalité vad jag förstår?
@Remofflan Mfl

Armida som märke verkar många uppskatta när det kommer till kvalité vad jag förstår?
@Remofflan Mfl
Det gick snabbt! Nån vecka kanske? Tull och moms tillkommer dock. Om du vill köpa min så ligger den på K&S, än så länge. ;)

Edit: glömde att det var brons/mässing du skulle ha! :facepalm:

Senast ändrad:
@Remofflan Mfl
Armida är lite av ett bortglömt namn trots att dom var bland de första i branschen, fenomenal kvalitet enligt.min ödmjuka mening, ville ta med dom men avstod då du föredrog brons och de endast tillämpar mässing. Tycker inte det är nämnvärd skillnad, mässing är lite billigare och mjukare än brons och får en brunaktig patina som framförallt kan påskyndas med kokta äggmetoden ;)

Kvalitet ligger på topp, vet dock inget om lev.
DA79BEB3-0D6A-4C6A-A0C9-D52853F8270F.jpeg
Det där är den absolut bästa 62mas Hommagen, den enda i 38mm som jag känner till, nu borta ur Armidas sortiment och säkerligen en framtida dyrgrip :D

Armida är lite av ett bortglömt namn trots att dom var bland de första i branschen, fenomenal kvalitet enligt.min ödmjuka mening, ville ta med dom men avstod då du föredrog brons och de endast tillämpar mässing. Tycker inte det är nämnvärd skillnad, mässing är lite billigare och mjukare än brons och får en brunaktig patina som framförallt kan påskyndas med kokta äggmetoden ;)

Det där är den absolut bästa 62mas Hommagen, den enda i 38mm som jag känner till, nu borta ur Armidas sortiment och säkerligen en framtida dyrgrip :D

Helt rätt tänkt, föredrar nog brons men armidan klickar alla de andra boxarna. Tillräckligt enkel tavla, toolig bezel, perfekt storlek, datum, och helt klart affordable! Nu måste jag bara skiljas från nåt i lådan, förmodligen blir det San Martins Tuna som kommer på torsdag.
Tack för hjälpen!

Håller helt med om deras 62mas. Riktigt fin.

• Like
Reactions: M26
Helt rätt tänkt, föredrar nog brons men armidan klickar alla de andra boxarna. Tillräckligt enkel tavla, toolig bezel, perfekt storlek, datum, och helt klart affordable! Nu måste jag bara skiljas från nåt i lådan, förmodligen blir det San Martins Tuna som kommer på torsdag.
Tack för hjälpen!

Håller helt med om deras 62mas. Riktigt fin.

Ska tilläggas att det är bara min Armida A12 och min brons-superman som har fått omdömet "snygg klocka" hemmavid av den kvinnliga publiken. Inte att förakta!

BDA2C0A6-410D-442F-BB8A-76072CD05CCE.JPG

Jaha så den är borttagen nu, kul men samtidigt tråkigt då jag vill ha en svart också.

Tillbaka
Topp