En av casios bästa åter i min ägo. Denna gång testar jag en positiv display..![]()
Riktigt bra de där, tydlig display
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En av casios bästa åter i min ägo. Denna gång testar jag en positiv display..![]()
Inga som helst problem att bada med dom.
Har själv gjort det flertalet gånger nämligen.
Står även i specsen att det tål vatten.
Jag har badat mycket med mina HR-band och det har funkat fint.
Det var ändå klokt att fråga. Man ska inte tro på allt man läser.Ja jag såg att det stod klart och tydligt när jag LÄSTE och inte bara tittade på de fina bilderna
![]()
Tror den endast fanns på 42mm Mk1, den är utbytt mot en svart nu om jag inte misstar mig.Jag gillade den grå tavlan alltså. Den finns inte längre att köpa va?
Ja jag såg att det stod klart och tydligt när jag LÄSTE och inte bara tittade på de fina bilderna
![]()
Och så bra storlek, samt alla "rätt funktioner"... Det enda den saknar är atomic som min förra hade men har en annan som jag kan ställa tiden efter.Riktigt bra de där, tydlig display![]()
Passa ju riktigt bra på meshSlängde på ett mesh på min micro det var väl så jag tänkte det från början.
Mesh är ju galet skönt och somrigt och första gångerna som man fått flertalet komplimanger från arbetskamrater.
Hade nog inte blivit populärare om jag köpt en DW
Jaja har beställt ett annat band som jag väntar på, vi får väl se..
![]()
Vad är det för tank egentligen och hur funkar den?Dags för ett nytt lagfoto.
Knästående från vänster:
Oris Miles Davis Tonneau Chronograph
Tank von Tank Jump Hour
Helson Sharkmaster 600
Spinnaker Bradner
![]()
Tack tack håller med och tänkte att det skulle bli så när jag köpte den av forumskollega menPassa ju riktigt bra på mesh
Jump hour kallas komplikationen. Inga visare utan tre diskar som visar tiden.Vad är det för tank egentligen och hur funkar den?
Stiligt! Får man fråga hur stora handleder du har, måste vara närmare 20-21cm. På mina 17cm såg den ut som Big BenSlängde på ett mesh på min micro det var väl så jag tänkte det från början.
Mesh är ju galet skönt och somrigt och första gångerna som man fått flertalet komplimanger från arbetskamrater.
Hade nog inte blivit populärare om jag köpt en DW
Jaja har beställt ett annat band som jag väntar på, vi får väl se..
![]()
Tack tack, nejdå har ca 18,5cm men platt handled. Ditt ur från början om jag förstått rättStiligt! Får man fråga hur stora handleder du har, måste vara närmare 20-21cm. På mina 17cm såg den ut som Big Ben
![]()
På dig ser det typ ut så här, mycket mycket bättre
![]()
Coolt. Känns som en mekanisk digitalklocka. Semi. Typ, eller nja.Jump hour kallas komplikationen. Inga visare utan tre diskar som visar tiden.
Längst ner sitter sekunderna, som roterar som en vanlig sekundvisare. I mitten sitter minuterna, som också roterar som en visare. Längst upp sitter timmarna, som roterar stegvis som en datumskiva. Boetten var bra för polospelare sägs det.
![]()
Ja, Den är lite speciell. Går som en klocka.Coolt. Känns som en mekanisk digitalklocka. Semi. Typ, eller nja.
Spännande och rätt unikt idag!
Funkar den bra?
Såg väl inte så tokigt ut på dig om det var ditt "handled skott" överst..Stiligt! Får man fråga hur stora handleder du har, måste vara närmare 20-21cm. På mina 17cm såg den ut som Big Ben
![]()
På dig ser det typ ut så här, mycket mycket bättre
![]()
Häftigt udda uppsättning, sånt uppskattas.Dags för ett nytt lagfoto.
Knästående från vänster:
Oris Miles Davis Tonneau Chronograph
Tank von Tank Jump Hour
Helson Sharkmaster 600
Spinnaker Bradner
![]()
Trodde först din sambo hette Tom (vilket inte vore konstigt i sig) men tänkte att man brukar ju inte namnge så där.Fick idag ett paket från @Björn Boett
Fantastiskt bra paketerat och klockan var i kanonskick
Detta kan bli en keeper. Tom min sambo tyckte den var snygg! Och hon är måttligt road av mina klockor
Stort tack Björn. Hoppas du kommer bli lika nöjd med ticinon
![]()

Snyggt! Visst är den skön!?![]()
Vad händer, ingen har postat något på över en timma?
Här är en bild på min gamla OVM. Man kanske skulle skaffa en igen, fast en 39a
![]()
Edit: och bara för det så kom det poster![]()

Ändrade detTrodde först din sambo hette Tom (vilket inte vore konstigt i sig) men tänkte att man brukar ju inte namnge så där.Sen insåg jag vad det står. Har ju artros mellan öronen
![]()
Det var helt ok, bara bevisar hur korkad jag ärÄndrade detinte för det är något fel med det
![]()

Tack så mycket!Häftigt udda uppsättning, sånt uppskattas.Har jagat en oris frank sinatra men de är så hiskligt dyra tycker jag.
![]()

Hör hemma och hör hemma, annars hade jag ju inte fått se denTack så mycket!
Udda är lite min grej har jag märkt. Har massor av villhöverklockor som är minst lika udda på en lista.
Handen på hjärtat så hör inte Miles Davis hemma i den här tråden heller. Om vi går på begagnatpris, kanske, men den kostade närmare 25 ny 2003.
Hade råd på den tiden och är glad att jag har den kvar.
Sinatra är också fina.![]()