• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

meijlinder

Rolex
2-Faktor
Är inte helt säker men tycker mej se drag av Unitas möjligen 6497/6498 lite anpassad. I så fall från början ett fickurverk, och används i en del regulatorer. Varit med sen 50 talet i alla fall. Men ganska stort. Och ja, ETA äger Unitas också... Nån som vet bättre?
Ser def ut som ett 6498. Är vanligt i de här handvevade lite större klockorna med subsekund
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
FB_IMG_1540823321963.jpg

Kan vara bland de gräsligaste försök till flygare jag sett :dead: (smaken är som baken iof...)
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Helt klart en balansgång. Men så länge de säljer ut de modeller dom producerar (som det är just nu) är det inget större problem enligt mig. Men just nu finns ju ingen riktigt tydlig linje.
Ja, samt har manskap nog att inte tumma på QC etc. Med tanke på deras framgångar skulle jag inte förvånas om de idag är fler anställda än för några år sedan
 

jhes

Omega
Dan Henry har nytt på gång! Iofs väldigt LE.och säljs endast på mässan. Hade jag varit i krokarna, hade jag dragit dit. Gillar märket, och väldigt spännande om den nya höjer sig några snäpp i kvalitet. Min egna '' 1970'' med för uppmärksamhet
Screenshot_20181030-041459.jpg
IMG_20181026_153704.jpg
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Lite heads up till mikrobröder!
Jag är i vanliga fall inte den som är den, men vill påpeka att den Tisell som ligger på K&S är den som jag samt @Nilas haft och att den inte riktigt går inom spec, vilket säljaren glömt att upplysa om. Kan vara bra info för eventuell spekulant och eftersom tråden beträffande annonser är stängd så tänkte jag åtminstone delge det här.
 
Topp