• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Fick hem den här pjäsen igår, ganska exakt en vecka efter beställning på The Microbrand Store.

IMG_20181031_121602.jpg
Snyggt! Jag är sugen på en sån, hur upplever du den?
Och varifrån skickar The Microbrand Store?
Festlig sida förövrigt :)
 
Senast ändrad:

Skiddie

Cartier
Snyggt! Jag är sugen på en sån, hur upplever du den?
Och varifrån skickar The Microbrand Store?
Festlig sida förövrigt :)
Första intryck är: Tjock och tung med enorm urtavla, plus väldigt kraftig läderrem. Det är på gränsen att jag kan sporta den här med min 18cm handled. Det både syns och känns att man har den på sig, helt klart.
Kvalitetsmässigt har jag inga klagomål, verkar vara välbyggd och går ca +10 sek.
Microbrand Store skickar från Japan tyvärr, så man får glatt betala tull, moms och postnord-avgift...
 

Monk

Panerai
2-Faktor
Zelos boxarna och paketeringarna är grymma tycker jag (förutom att klockorna såklart är grymma). Känns som att packa upp en revolver i hölster nästan
Ja, det var en trevlig överraskning för en så liten tillverkare. (PVD versionen gjordes tex bara i 100 exemplar). Jag hade ingen klockrulle innan så den här kommer till användning. Tar 3 klockor.
Även baksidan var kul tycker jag.
BE4D3713-D54C-4526-9053-E8D4EA4C7033.jpeg
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Idag så restockar lorier den klassiska neptune samt släpper två andra modeller. Tänkte bara ge en liten heads up. Dock endast pre order men men.
Riktigt bra priser och väldigt stilrena klockor. Charmigt med den smått gigantiska kronan också. :) Tycker bara att det är synd på namnet och loggan som jag inte alls gillar på tavlan.
 
Topp