• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jag borde gilla denna, tickar många boxar för mig. Klockan jag väntat överlägset längst på men ändå så klickar det inte. Har ni vart med om detta själva? Mycket frustrerande :mad:
2FA405B1-2E32-4F6D-AEF0-A99F3F113566.jpeg
Jo då, har hänt. Och händer. Det stämmer liksom inte när man väl står där med klockan på handleden. Bara att gå vidare
 
Vissa klockor blir man lite glad av att se även om man aldrig kommer köpa :) Med en stor ensam visare hade jag föredragit automat för ett lugnare intryck. Tror att det röda tickandet kommer göra att man ständigt lägger märke till den i ögonvrån.

Skärmavbild 2018-10-27 kl. 14.50.35.png
brush_ste_prod_1_800x800_4643d36d-c51f-4529-a687-99ec2ef4c580_1600x.jpg
brushed_ste_caseback_prod_1_800x800_0acc0bc1-6fb7-413c-85e3-4d060b91ef05_1600x.jpg
Den var festlig! Synd på kvartsen, håller med om att hoppandet nog inte blir så vilsamt för ögonen. Markeringar 1-30, är det datum eller sekunder måntro?

Har varit ute ur micro-loopen ett tag sen det bidde en Omega AT. Fortfarande jädra bra drag i tråden :)

Edit: trött i huvet.. 0-30 blir lite svårt med datum va? ;)
 
Senast ändrad:
Den var festlig! Synd på kvartsen, håller med om att hoppandet nog inte blir så vilsamt för ögonen. Markeringar 1-30, är det datum eller sekunder måntro?

Har varit ute ur micro-loopen ett tag sen det bidde en Omega AT. Fortfarande jädra bra drag i tråden :)

Det är sekundmarkeringar. Ett rent designgrepp skulle jag tro :)
 
Jag borde gilla denna, tickar många boxar för mig. Klockan jag väntat överlägset längst på men ändå så klickar det inte. Har ni vart med om detta själva? Mycket frustrerande :mad:
2FA405B1-2E32-4F6D-AEF0-A99F3F113566.jpeg
Jo det händer. För mej är det ofta hur de sitter på just min smala arm som fallerar och det syns ju inte på en bild. Kan vara utvinkeln från bandhornen, t.ex. funkar inte flera av Steinharts 42 mm modeller fast jag tycker de är trevliga.
 
Har länge funderat på att skaffa både en pilot och en bronsare. Igår gjorde jag två flugor på smällen och beställde den här:
Screenshot_20181028-105053.png

Angivna specifikationer:
-39mm case
-20mm mellan luggarna
-Seiko NH35-verk
-Safirglas
-200 meter wr
Pris: Strax under 2k.

Nu är det bara hoppas att leveransen inte tar alltför lång tid och att den inte är för stor för min smala handled.
Och så måste jag ju skaffa något snyggt läderarmband för bandet som följer med passar ju inte alls till klockan som ni ser..
 
Har länge funderat på att skaffa både en pilot och en bronsare. Igår gjorde jag två flugor på smällen och beställde den här:
Screenshot_20181028-105053.png

Angivna specifikationer:
-39mm case
-20mm mellan luggarna
-Seiko NH35-verk
-Safirglas
-200 meter wr
Pris: Strax under 2k.

Nu är det bara hoppas att leveransen inte tar alltför lång tid och att den inte är för stor för min smala handled.
Och så måste jag ju skaffa något snyggt läderarmband för bandet som följer med passar ju inte alls till klockan som ni ser..
Väldigt snygg! Vad är det för tillverkare?
 
Har länge funderat på att skaffa både en pilot och en bronsare. Igår gjorde jag två flugor på smällen och beställde den här:
Screenshot_20181028-105053.png

Angivna specifikationer:
-39mm case
-20mm mellan luggarna
-Seiko NH35-verk
-Safirglas
-200 meter wr
Pris: Strax under 2k.

Nu är det bara hoppas att leveransen inte tar alltför lång tid och att den inte är för stor för min smala handled.
Och så måste jag ju skaffa något snyggt läderarmband för bandet som följer med passar ju inte alls till klockan som ni ser..
Ser fram emot recension. Har varit inne på samma spår.
 
Japp, San Martin stämmer..
Är inte så förtjust i många av deras andra klockor då de ofta är rena kopior. Men en flygare SKA ju vara en kopia. En flygare som inte ser ut som en flygare är ju liksom ingen flygare. :)
Återstår att se hur kvaliteten är..
Jag har haft deras stora dykare med MOP-tavla (som åtminstone inte är en kopia på nåt känt), vilken höll väldigt hög kvalitet, så förhoppningsvis gör även denna det :)
Vet inte vilken EBay-säljare du köpte genom men min kom på under en vecka!
 
Japp, San Martin stämmer..
Är inte så förtjust i många av deras andra klockor då de ofta är rena kopior. Men en flygare SKA ju vara en kopia. En flygare som inte ser ut som en flygare är ju liksom ingen flygare. :)
Återstår att se hur kvaliteten är..
Tror dock det där är en kopia av en kopia, för att göra det ännu rörigare.
 
Jaha då kom den dåliga självdisciplinen fram eftergiften till ha begäret, finns tydligen gränser för vad jag kan motstå (som om jag inte visste det). God mat, några öl och så plötsligt en sån här på inkommandelistan... :cool: Hoppsan, vad hände, klockan är ju inte ens 20.00. När det nu kommer in en alpin grön måste jag väl åtminstone sälja mitt andra grodur, en alpinist. Nån som är intresserad?
Ser fram emot en liten recension! :)
 
Vissa klockor blir man lite glad av att se även om man aldrig kommer köpa :) Med en stor ensam visare hade jag föredragit automat för ett lugnare intryck. Tror att det röda tickandet kommer göra att man ständigt lägger märke till den i ögonvrån.

Skärmavbild 2018-10-27 kl. 14.50.35.png
brush_ste_prod_1_800x800_4643d36d-c51f-4529-a687-99ec2ef4c580_1600x.jpg
brushed_ste_caseback_prod_1_800x800_0acc0bc1-6fb7-413c-85e3-4d060b91ef05_1600x.jpg
Kanske påminner om barndomens färgglada kvartsklockor :) Mycket trevlig, men stor.
 
Typ inte. Men tror att det är urverk från eta iaf.
Är inte helt säker men tycker mej se drag av Unitas möjligen 6497/6498 lite anpassad. I så fall från början ett fickurverk, och används i en del regulatorer. Varit med sen 50 talet i alla fall. Men ganska stort. Och ja, ETA äger Unitas också... Nån som vet bättre?
 
Tillbaka
Topp