• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

bluesdog

Cartier
2E2E8D8C-9D72-471B-B285-1C7A7D983978.jpeg
Halios Delfin idag!
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Jaha, även jag min Brutus har svikit --- det där med 24h/GMT. Kunde inte motstå en chans och nyfikenheten på en koppar-tenn-fosfor blandning och så bra det blev. Lättare än jag trodde, snyggast har jag tyckt ett tag och lagom i storlek för den smala handleden. Lätt och fint patinerad av föregående ägare, bugar och bockar. Riktigt roligt. Äntligen får man vara med på dessa "ha en bra br-onsdag". Så se till att ha det nu. hörni.
IMG_20181107_071041_0.jpg

Finns mkt att gilla med den där, inte minst bezeln estetik. Bra köp :)
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
I dag fick jag hem min Zelos Helmsman. Bilden är inte bra och det går inte göra tavlan rättvisa, för den är verkligen helt fantastisk i verkligheten! Meteoriten glänser i precis alla vinklar och är så mångfasetterad att det alltid händer något på urtavlan. Otroligt fin klocka!
9C84DC7D-581F-4F61-A5EC-5B41AB5303F0.jpeg
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Så tänkte jag med, tills jag hittade Zelos Helmsman.
Ja, den är ju jävligt grym. Och kan mycket väl tänka mig att köpa den. Men det är fortfarande så att det finns flera andra klockor som står högre upp på önskelistan.
Jag vill verkligen prova brons, men då får ju något annat stå åt sidan och jag vet inte om jag vill gå den vägen, än. :)
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Det här med att vänta på sin micro klocka :banghead:
Beställdes ju i augusti och skall skickas denna vecka ( första batchen från fabrik) ska bli spännande att se om all väntan var värd med tanke på specen och recensioner som är gjorda på pre-production modellerna!

upload_2018-11-7_18-9-39.png
Jag ser mycket fram emot dina bilder och åsikter om detta väldigt festliga projekt.
 
Topp