• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Nej, inte än iaf. Det är knepigt. För ett halvår sedan var jag en vanlig snubbe med en klocka. Sedan vände jag mig till expertisen här på forumet och fick excellent hjälp att hitta en ny klocka. Måste ha väckt ett latent intresse för plötsligt kom jag på mig att hänga på forumets trevligaste tråd ’Stora tråden om mikrotråden och andra affordables’ dagligen och nu sitter jag här med tre klockor och är spekulant på en fjärde. Och en femte också, för den delen. Vette faan vad som hände… :banghead: :)
Håll i dig, för det kommer bara gå utför ;)
 

LennyK

Panerai
Nej, inte än iaf. Det är knepigt. För ett halvår sedan var jag en vanlig snubbe med en klocka. Sedan vände jag mig till expertisen här på forumet och fick excellent hjälp att hitta en ny klocka. Måste ha väckt ett latent intresse för plötsligt kom jag på mig att hänga på forumets trevligaste tråd ’Stora tråden om mikrotråden och andra affordables’ dagligen och nu sitter jag här med tre klockor och är spekulant på en fjärde. Och en femte också, för den delen. Vette faan vad som hände… :banghead: :)
He he... ledsen men det är bara acceptera att man är fast. Det är som en drog.
Hell, man får väl ha någon last. Fruntimmer har ju väskor och skor och annat trams.
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Nej, inte än iaf. Det är knepigt. För ett halvår sedan var jag en vanlig snubbe med en klocka. Sedan vände jag mig till expertisen här på forumet och fick excellent hjälp att hitta en ny klocka. Måste ha väckt ett latent intresse för plötsligt kom jag på mig att hänga på forumets trevligaste tråd ’Stora tråden om mikrotråden och andra affordables’ dagligen och nu sitter jag här med tre klockor och är spekulant på en fjärde. Och en femte också, för den delen. Vette faan vad som hände… :banghead: :)
Kanske är det sista du behöver höra, men det är bara början haha. Jag sitter som student och vrider och vänder på ekonomin konstant, äter bara billig mat etc. Varför? För att kunna unna mig en klocka då och då såklart! Så jävla skadad
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Denna såg mysig ut! Vet dock inget mer om den än vad bilden visar haha då de inte lagt upp nåt om den på sin hemsida än.
Screenshot_20181106-095154_Facebook.jpg
 

Case

Panerai
Någon som har en sån här? Vratislavia Conceptum Pan-Africa
zzzz.jpg


https://vratislavia-watches.com/language/en/pan-africa-automatic-2/
Fantastisk tavla måste jag säga, fanns även i blått men den verkar va slutsåld. Hade den funnits med länk hade jag nog slagit till. Boetten ser ut lite som en gammal King Seiko, eller har jag fel?
Den där var ju fantastiskt snygg. En ohelig allians mellan en vintage sSeiko och en Datejust. Synd att de inte gjort den mindre, max 38, helst 36mm:rolleyes:.
Inte jättedyr heller, men det skulle vara najs att testa begagnad . Och jag håller med, en smaskig Beads Of RIce på den där hade varit kanon.
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Senast ändrad:

Fredriks89

Cartier
2-Faktor
Idag dök denna skönhet upp, en Armida a1 brass. Har lite svårt för gummibanden så jag slängde på det här tills visare. Tycker ändå det passar rätt bra. Riktigt nöjd med köpet, klockan känns väldigt gedigen.
 

Bilagor

  • 61237621-156D-49C5-BF56-01082E936686.jpeg
    61237621-156D-49C5-BF56-01082E936686.jpeg
    155.7 KB · Visningar: 2

Rizzie

Patek
2-Faktor
Idag dök denna skönhet upp, en Armida a1 brass. Har lite svårt för gummibanden så jag slängde på det här tills visare. Tycker ändå det passar rätt bra. Riktigt nöjd med köpet, klockan känns väldigt gedigen.
Grymt! Det där natot kommer sitta som en smäck när klockan börjar få patina, riktigt bra :)

Edit: Jag är enig gällande gummiband. För mig funkar de bara när jag badar
 
Senast ändrad:
Den där var ju fantastiskt snygg. En ohelig allians mellan en vintage sSeiko och en Datejust. Synd att de inte gjort den mindre, max 38, helst 36mm:rolleyes:.
Inte jättedyr heller, men det skulle vara najs att testa begagnad . Och jag håller med, en smaskig Beads Of RIce på den där hade varit kanon.

Det är faktiskt jätte- jättesynd att den är så stor. Den är ju skitsnygg och hade varit perfekt i 36-38 som du skrev!
Förutom Seiko och Datejust så tycker jag nog att man kan hitta lite Aqua Terra-likheter också.
 
@Birchgrove @Case
Såg nu att den där Vratislavan faktiskt bara ligger på 46,5mm lug2lug. Och eftersom den har en del stål vid sidan av tavlan
(vilket gör att tavlan inte ser så stor ut) så är det inte säkert att klockan ser så stor ut på armen ändå.
Fan, nu blev jag sugen på att prova..
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Testar cuda på Vanguarden och jag gillar det konstigt nog!
2B7D335A-BE7C-4F00-8F94-1D33D49979FF.jpeg

Tanken är att köpa ett blått borealis (+ ett till Paneraiinspirerat gummi) men lite tråkigt de inte görs 24/24 som cuda ovan vilket endast finns i svart :meh:
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Testar cuda på Vanguarden och jag gillar det konstigt nog!
2B7D335A-BE7C-4F00-8F94-1D33D49979FF.jpeg

Tanken är att köpa ett blått borealis (+ ett till Paneraiinspirerat gummi) men lite tråkigt de inte görs 24/24 som cuda ovan vilket endast finns i svart :meh:
Varför konstigt? Gummi är nice på dykare :)
Borealis gör väldigt bra gummin om du inte provat dem innan. Mycket mjukare än Cuda.
 
Topp