• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jockinho

Patek
2-Faktor
Varför konstigt? Gummi är nice på dykare :)
Borealis gör väldigt bra gummin om du inte provat dem innan. Mycket mjukare än Cuda.

Konstigt då jag absolut inte gillar isofranestilen med alla hålen (borde förtydligat) men störde mig inte här :) Annars föredrar jag helt klart gummi före läder.

Testat såväl cuda, isofrane och borealis. Borealis är riktigt bra men finns bars 24/22 men lär bli ett sådant ändå. Finns ju inte blå 24mm cuda vad jag kan hitta :pompus:

Även detta gummi ska köpas är tanken...
62FC04D3-3DD5-4C17-B4C8-EFAD428B29CD.jpeg
 

EmilSve

Cartier
Tjena!
Himla kul med mikromärkestråden här på KS. Själv är jag ganska ny här. Kan ni ge några goda tips på bra dykare i det här segmentet? Äger själv en Oris Aquis. Zelos gör då allt himla fina ur får man säga haha :D
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Konstigt då jag absolut inte gillar isofranestilen med alla hålen (borde förtydligat) men störde mig inte här :) Annars föredrar jag helt klart gummi före läder.

Testat såväl cuda, isofrane och borealis. Borealis är riktigt bra men finns bars 24/22 men lär bli ett sådant ändå. Finns ju inte blå 24mm cuda vad jag kan hitta :pompus:

Även detta gummi ska köpas är tanken...
62FC04D3-3DD5-4C17-B4C8-EFAD428B29CD.jpeg
Då är jag med :)
Ja, lite konstigt att Borealis gör så när 20 och 22 mm är raka. Vad jag kunnat hitta är det bara Cuda som gör avsmalnande gummi i den stilen.
 

Waldorf

Audemars
Jaha, även jag min Brutus har svikit --- det där med 24h/GMT. Kunde inte motstå en chans och nyfikenheten på en koppar-tenn-fosfor blandning och så bra det blev. Lättare än jag trodde, snyggast har jag tyckt ett tag och lagom i storlek för den smala handleden. Lätt och fint patinerad av föregående ägare, bugar och bockar. Riktigt roligt. Äntligen får man vara med på dessa "ha en bra br-onsdag". Så se till att ha det nu. hörni.
IMG_20181107_071041_0.jpg
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Jaha, även jag min Brutus har svikit --- det där med 24h/GMT. Kunde inte motstå en chans och nyfikenheten på en koppar-tenn-fosfor blandning och så bra det blev. Lättare än jag trodde, snyggast har jag tyckt ett tag och lagom i storlek för den smala handleden. Lätt och fint patinerad av föregående ägare, bugar och bockar. Riktigt roligt. Äntligen får man vara med på dessa "ha en bra br-onsdag". Så se till att ha det nu. hörni.
IMG_20181107_071041_0.jpg
Tjusigt!
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Jaha, även jag min Brutus har svikit --- det där med 24h/GMT. Kunde inte motstå en chans och nyfikenheten på en koppar-tenn-fosfor blandning och så bra det blev. Lättare än jag trodde, snyggast har jag tyckt ett tag och lagom i storlek för den smala handleden. Lätt och fint patinerad av föregående ägare, bugar och bockar. Riktigt roligt. Äntligen får man vara med på dessa "ha en bra br-onsdag". Så se till att ha det nu. hörni.
IMG_20181107_071041_0.jpg
Ser ut att sitta perfekt! Ta väl hand om den :)
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Alltså på frågan om prisvärda mikromärken. Det finns hur mycket som helst, kolla igenom tråden och se om det finns modeller/märken du gillar.
 
Topp