• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
De är ju förvånansvärt bra på whisky så skulle inte alls förvånas om de är superduktiga på gin också! Berätta gärna :)
Här blir det "köttskiva" innehållande jerky som jag gjort på älg, rådjurschili, brisket på älg, och hemmagjord vildsvinskorv, som sköljs ned med macallan 12 och bärs. Studentlivet är helt okej ändå ;)
Oj! En helt fantastisk anrättning! Mycket, mycket kompetent val av mat :D
 

EmilSve

Cartier
Christopher Ward är riktigt bra grejer. Fantastisk kvalitet kontra pris.
Jag skulle gå så långt att säga att deras länkar och spännen är dom bästa i branschen, i den prisklassen.
Vad glad jag blir av att höra så positivt om dem. Tycker de ser helt fantastiska ut och deras inhouseverk SH21 verkar ju ganska otroligt med över 5 dagars powerreserve
:)
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Hoppas verkligen Dan Henry 2019 släpper denna 1972, Porsche orfina homage, mer än bara de 20st L.E de släppte nyligen. Riktigt rolig design :)
21D27F3A-AF49-4590-AEFC-687DCDD645F4.jpeg


EFF97A47-9446-4055-B8F3-5AA447905845.jpeg


Edit: det ska de visst :)
 
Senast ändrad:
Idag fick jag hem pilot-bronsaren från San Martin. Några har efterfrågat ett utlåtande så här kommer en liten paketöppning:
DSC_0037.JPG

DSC_0038.JPG


Fick även med ett nato som jag jag inte gillade, en nyckelring med mejslar i ändarna och en high gloss nail polisher.. :D
DSC_0039.JPG

Bilder på klockan på medföljande zulu: Bandet passar inte alls enligt mig så två läderband är på väg på posten.
DSC_0040.JPG

DSC_0041.JPG


Inget lull-lull på baksidan:
DSC_0044.JPG

DSC_0043.JPG


Nedåtvinklade bandhorn:
DSC_0045.JPG


På 22mm fuskläder-nato:
DSC_0046.JPG


Sammanfattningsvis så blev jag positivt överraskad av själva utseendet men vi får verkligen hoppas att de där läderbanden kommer hem snart! :p Lite brons-patina och ett snyggt läderband kommer nog att göra väldigt stor skillnad!
Kvaliteten vill jag inte uttala mig om än men den känns helt ok när man fingrar på den, särskilt med hänsyn till priset!

Ber i övrigt om ursäkt för undermåliga fotokunskaper!
 

Bilagor

  • DSC_0041.JPG
    DSC_0041.JPG
    177.8 KB · Visningar: 1
  • DSC_0043.JPG
    DSC_0043.JPG
    263.6 KB · Visningar: 2

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Jag har också ett paket hos posten. Mitt är från HK och har ett sådant kolli-id som inte slutar på bokstäverna HK. Utan det är ett sådant som byter kolli-id när det kommer till Sverige, att få Postnord att berätta för mig vad det nya kolli-id't är, är minst sagt förbannat svårt.
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Jag har också ett paket hos posten. Mitt är från HK och har ett sådant kolli-id som inte slutar på bokstäverna HK. Utan det är ett sådant som byter kolli-id när det kommer till Sverige, att få Postnord att berätta för mig vad det nya kolli-id't är, är minst sagt förbannat svårt.
De paket jag fått från HK har alla levererats direkt i lådan även fast de var spårbara fram till svenska gränsen.
 
Topp