• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Då var den äntligen hemkommen Mint Evolutive Intelligencer klockan.

Gör ett första inlägg direkt såklart men återkommer mer efter lite mera arm tid. Jag har ju haft / har alla möjliga olika klockor i olika prisklasser men på senare tid velat testa att ha lite mer prisaffordables så detta var ett köp att testa lite mer prestigelöst ägande om man får vara så ärlig .

Första intrycken är väldigt Väldigt bra med tanke på priset och det man får.
Påminde verkligen om att ha en Tudor BB (jag har ägt en).
Jag köpte ett Premium kit och modell Intelligencer där klockan ingår med massa olika prylar som armband, verktyg, bezels o lite annat och det är Mintevolutives ide att man ska mixa o modds själv helt enkelt.

Gediget och beprövat nh35a urverk med glasbaksida, 200m wr, 120click unibezel, safir glas, 40mm, sunburst tavla och en riktigt bra borstad/polerad länk med bra mikrojustering.
Dom missade att lägga i ceramiska bezeln jag beställde :( men det e lugnt allt annat var med prydligt och fint i ett gediget etui, en snygg detalj är att garantikortet är helt i svartstål.
Allt för ynka 550 dollar:D jag tycker det är mycket prisvärt iaf.

Nu Kör vi lite bilder istället så kommer mer info under veckan :)

ECD60BC7-8DAA-4CAD-8F0A-B7DA55C84627.jpeg

43CF17C3-B795-4319-A936-1A81BAF86709.jpeg

49588DC9-06EB-4546-85C0-B129B9C652F1.jpeg

86B3F6F8-3945-4D9D-B444-9DD974BAEE59.jpeg

273FC7D0-2076-4DE0-8341-30E0E1094CD3.jpeg

6FD067CD-C1D0-414B-944D-92DA3FF4D537.jpeg

14BFE989-4BB6-40C9-ABBB-AF99F992BABC.jpeg

76B61344-E29C-4D93-9EAA-68EA51103551.jpeg
Kul! Stort grattis! Jag gillar verkligen det där konceptet. Köp en klocka med tillhörande mod-kit och möjligheterna är nästan oändliga.
 

blackcoffee

Rolex
2-Faktor
Och där kom den första av mina paket fram. Inga bilder än, men jag hänvisar till tidigare bilder av @Lindellc - det är nämligen en Ginault Submariner No Date. jag menar Ginault Ocean Rover 181070LSILN.

Jag har egentligen aldrig sett mig som en Rolex Fanboi, och jag tror inte jag varit så fascinerad av Submariners egentligen... tills jag för ett tag sen insåg att den av mina ur inköpta på 00-talet som jag bar absolut oftast när jag var utanför jobbet var en Sub-klon, en Marcello C Nettuno 3. När jag då sen läste på lite mer på olika forum och insåg att Ginault var omstridd som lite väl ... klonig, men samtidigt hade RIKTIGT bra kritik för känsla och kvalitet bland sina användare, så slutade det med ett tryck på köpknappen. De riktigt stora rabattkoderna på 50% verkar vara slut, men just nu är det i alla fall 20% från listpriset. Dessutom skickade din min klocka från insidan av EU till mig, så det blev ingen tull eller moms heller. Där sparade man några spänn till.

Och inga bilder på Marcellon heller, den fick åka ned till tillverkaren för att gå på spabesök. Bilder kommer nog när den är åter.

Ginaulten är nu i första halvtimmen en trevlig bekantskap. Genom att plocka bort en hel- och en halvlänk och sen justera längden i spännet ("Glidelock") så sitter den perfekt efter bara ett par minuters pillande.
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Varmt välkommen, riktigt fina båda två :) Har du några mikros på önskelistan också?
Tack tack. Tisell Pilot har jag haft ett tag och Traska Freediver damp ner i lådan idag, äckligt nöjd med den :) Jodå, när man väl börjat snoka i microträsket hittat man mycket intressant. Vill gärna ha en sub-hommage och spanat på Phoibos variant då den verkar prisvärd. Sen letar jag efter någon Borealis, gärna en Portus Cale. Gillar NTH också skarpt, både för att de är lite nättare och för att jag föredrar 9015/90S5 framför NH35/38 men de är lite för dyra för mig.
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Tack tack. Tisell Pilot har jag haft ett tag och Traska Freediver damp ner i lådan idag, äckligt nöjd med den :) Jodå, när man väl börjat snoka i microträsket hittat man mycket intressant. Vill gärna ha en sub-hommage och spanat på Phoibos variant då den verkar prisvärd. Sen letar jag efter någon Borealis, gärna en Portus Cale. Gillar NTH också skarpt, både för att de är lite nättare och för att jag föredrar 9015/90S5 framför NH35/38 men de är lite för dyra för mig.
Tisells subhomage är ruskigt bra också för pengen, men du kanske vill sprida säden lite? Såg en portus cale till salu igår på facebook, i någon av de två större grupperna, till väldigt attraktivt pris (vet dock inte om den är kvar) men kanske kan vara ett tips :)
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Tisells subhomage är ruskigt bra också för pengen, men du kanske vill sprida säden lite? Såg en portus cale till salu igår på facebook, i någon av de två större grupperna, till väldigt attraktivt pris (vet dock inte om den är kvar) men kanske kan vara ett tips :)

Jo Marine Diver är stygg helt klart men jag skulle nog gärna ha en kvartsare där och så är den dubbelt upp i pris mot Phoibos även om Made in Korea är roligare än Made in China. Tack för tipset, men jag får nog sälja av lite till först om jag skall ha råd med den :p
 

LennyK

Panerai
Då var den äntligen hemkommen Mint Evolutive Intelligencer klockan.

Gör ett första inlägg direkt såklart men återkommer mer efter lite mera arm tid. Jag har ju haft / har alla möjliga olika klockor i olika prisklasser men på senare tid velat testa att ha lite mer prisaffordables så detta var ett köp att testa lite mer prestigelöst ägande om man får vara så ärlig .

Första intrycken är väldigt Väldigt bra med tanke på priset och det man får.
Påminde verkligen om att ha en Tudor BB (jag har ägt en).
Jag köpte ett Premium kit och modell Intelligencer där klockan ingår med massa olika prylar som armband, verktyg, bezels o lite annat och det är Mintevolutives ide att man ska mixa o modds själv helt enkelt.

Gediget och beprövat nh35a urverk med glasbaksida, 200m wr, 120click unibezel, safir glas, 40mm, sunburst tavla och en riktigt bra borstad/polerad länk med bra mikrojustering.
Dom missade att lägga i ceramiska bezeln jag beställde :( men det e lugnt allt annat var med prydligt och fint i ett gediget etui, en snygg detalj är att garantikortet är helt i svartstål.
Allt för ynka 550 dollar:D jag tycker det är mycket prisvärt iaf.

Nu Kör vi lite bilder istället så kommer mer info under veckan :)

ECD60BC7-8DAA-4CAD-8F0A-B7DA55C84627.jpeg

43CF17C3-B795-4319-A936-1A81BAF86709.jpeg

49588DC9-06EB-4546-85C0-B129B9C652F1.jpeg

86B3F6F8-3945-4D9D-B444-9DD974BAEE59.jpeg

273FC7D0-2076-4DE0-8341-30E0E1094CD3.jpeg

6FD067CD-C1D0-414B-944D-92DA3FF4D537.jpeg

14BFE989-4BB6-40C9-ABBB-AF99F992BABC.jpeg

76B61344-E29C-4D93-9EAA-68EA51103551.jpeg
Nice! Grattis till en grymt fin klocka!
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Jo Marine Diver är stygg helt klart men jag skulle nog gärna ha en kvartsare där och så är den dubbelt upp i pris mot Phoibos även om Made in Korea är roligare än Made in China. Tack för tipset, men jag får nog sälja av lite till först om jag skall ha råd med den :p
Jag har en Phoibos sub quartz. Väldigt, väldigt mycket klocka för den lilla pengen, grym beater/badklocka ;)
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Varmt välkommen, riktigt fina båda två :) Har du några mikros på önskelistan också?

Edit: @FreakyLeo, av nyfikenhet, vilka är de andra på top 5? :)
Tja, av mina klockor som jag äger just nu skulle jag nog säga att topp5 innehåller Sjöö Sandström UTC ORC, Breitling Aerospace EVO och Seiko Grand Quartz QGH010 utöver Tissel och Traska.... men den listan kan variera från dag till dag. Har även några med emotionellt värde typ morfars guld Tissot och min CK Chrono som jag hade på mig när sonen föddes, men det är inga klockor som jag gillar att bära :)
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Snyggt! Traska verkar vara en riktig hit! Har bara sett positiva reaktioner på den.
Jag är avundsjuk, jag vill också ha en :)
Tack tack :) Jo samma här, nästan bara sett positiva saker men de verkar inte ha sålt så bra ändå. Läste någonstans att det bara blivit 200 tillverkade hittills totalt av alla sex olika kombinationer. Den kanske var något dyr med tanke på vad man får på pappret. Känslan rättfärdigar priset ändå tycker jag men det är ju svårt att få en uppfattning om när man inte håller i den. Min är nr86 iallafall :) Får se om den någonsin dyker upp här på K&S ;) Det finns ju minst tre på forumet tror jag.
 

Flerro

Omega
2-Faktor
Vet inte riktigt hur denna hitta in i min samling, men jag tycker den är rätt kul.

Savoy Midway S3.
Referens. B749H.02K.RB36
Limiterad till 175 klockor.
41 mm, 10 Atm, skruvad krona, superluminova, antireflexbehandlat safirglas och swiss made automatiskt urverk.

DSC_0559.JPG
 

Waldorf

Audemars
Vet inte riktigt hur denna hitta in i min samling, men jag tycker den är rätt kul.

Savoy Midway S3.
Referens. B749H.02K.RB36
Limiterad till 175 klockor.
41 mm, 10 Atm, skruvad krona, superluminova, antireflexbehandlat safirglas och swiss made automatiskt urverk.

DSC_0559.JPG
Kul med annorlunda ur. Gärna fler bilder...

EDIT: osså fick man lära sig ett nytt märken igen. Hela tiden ny kunskap i denna fantastiska tråd.
 
Senast ändrad:

Flerro

Omega
2-Faktor
Kul med annorlunda ur. Gärna fler bilder...
Ska lägga upp lite fler bilder, så fort jag kan fota i lite dagsljus. Det är Pascal Savoy som grundat märket. Han har tidigare varit president för Hublot America, så det är väl deras publik han flörtar med. De flesta av Savoys klockor är rätt smaklösa, men Midway serien är rätt lyckad.
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
33 sidor sen den 13 oktober, 1 månad. Det håller i sig. Och ännu lär saker man sig hela tiden... :hungry:
Och snart kommer "vågen" när alla får hem sina Zelos Swordfish.

Edit: undrar hur många trådar på forumet som i dagsläget håller högre tempo än denna. Om man bortser från "dagens klocka" och "vad gör du..." så lär det inte vara mer än en handfull. Säger en del om mikromärkenas framfart om så är fallet :)
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Och snart kommer "vågen" när alla får hem sina Zelos Swordfish.

Edit: undrar hur många trådar på forumet som i dagsläget håller högre tempo än denna. Om man bortser från "dagens klocka" och "vad gör du..." så lär det inte vara mer än en handfull. Säger en del om mikromärkenas framfart om så är fallet :)
Ja, och många lurkers har vi tro? Lär ju va en hel del.
Till er lurkers. Kom in i värmen och delta. Här får vi posta allt (nästan iaf) :)
 

Waldorf

Audemars
Ja, min med. Även fast jag ökat på den ganska kraftigt eftersom jag sålt lite :)
Edit: men visst. Släpper CW GMT'n för 50% off så slår jag nog till.
Jojo, då tar det inte många sekunder om man får veta det...
Har också sålt av en 7-8 stycken sen i somras med syftet att minska ner men nu är 4 in (eller på väg) redan (varav två var spontana på nåt sätt) så det verkar ski.. gå dåligt med minskningen....:rolleyes: Och inte är de billigare de nyinkomna heller...:greedy:
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Jojo, då tar det inte många sekunder om man får veta det...
Har också sålt av en 7-8 stycken sen i somras med syftet att minska ner men nu är 4 in (eller på väg) redan (varav två var spontana på nåt sätt) så det verkar ski.. gå dåligt med minskningen....:rolleyes: Och inte är de billigare de nyinkomna heller...:greedy:
Hehe. Den sista biten har jag lyckats med iaf. Hela tanken med mina försäljningar var ju att köpa betydligt billigare klockor. Och dom skänker ju minst lika mycket glädje som dom "dyrare" iaf för mig :)
 
Topp