• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Sa nån HAQ?
20200628_115745.jpg

Geflar så poppis jag känner mig. Borta knappt 12h och kommer tillbaka till det här.:)
Ochs und junior gör en del av sina klockor i silver om så önskas. Absolut mikromärke, men inte direkt affordable... Grattis förresten till både dig och @blackcoffee!
Var inne och kollade lite. Känns det inte lite suspekt att dom har så många varianter till salu som "refurbished"? Köper dom tillbaka klockorna när man tröttnar?:eek:
Kort svar på långt och roligt inlägg. Ja.
Räcker gott så!:)
Väldigt fin klocka!! Och unik!
Visst är den!? Lite stor, dock...
Oj här går det undan! Gratulerar. :)

Tycker helt klart tavla i silver funkar. ;)
Tackar!
Ja, det kommer bli katastrof ekonomiskt om det här håller i sig.:nailbiting:
Undrar hur den är behandlad... Kommer den oxidera måntro...o_O
Cool klocka.. dock fick logotypen mig att tänka på dhl :bored:
Det är en Vintage VDB. Har aldrig förstått mig på deras grafiska profil, men jag gillar klockorna.:)
Tack och bock.:)
När jag växte upp var Pantera eller Coutach som var the shit. Ferrari F40, Audi ur quattro, lancia delta och Ronny och Ragges Taunus är andra tidsmarkörer :)
185EB583-6D1C-4602-843C-3E93E165541D.jpeg
Kan på något sätt känns att det fortfarande är så. Kan inte räkna upp många moderna bilar jag gillar mer...:rolleyes:
Vad är det för logga? ”db”? Aston Martin DB?
Vintage VDB. Tyskt micro som drivs av en juvelerare. Kul material och design i små serier men som sagt både dyra och en smula stora L2L.
Typ 53-55mm.o_O

Köp traska freediver som ligger på k&s, den verkar ju vara oförstörbar enligt @MaBr m.fl. Annars kan victorinox inox kanske va nåt?
Brukar ju finnas på köp/sälj till en bra peng :)
Edit: utöver ditt egna utmärka allternativ såklart :p
Boetten är ju typ oförstörbar på Traska men ska man ha en klocka som tål mycket ska det vara kvarts. Inox är oförstörbar på riktigt, det är ju bevisat här på forumet! :D
https://klocksnack.se/threads/i-n-o-x-den-oförstörbara-testandet-fortsätter.58435/

Kör denna på dop idag.
8E0B560F-8E06-4F48-97C9-30036FEBBD52.jpeg
Snyggt!
Försök skohorna in något av Nils Ferlin om du får chansen. Brukar gå hem på dop.;)

Du har tappat ditt ord och din papperslapp,
du barfotabarn i livet.
Så sitter du åter på handlarns trapp
och gråter så övergivet.

Vad var det för ord - var det långt eller kort,
var det väl eller illa skrivet?
Tänk efter nu - förrn vi föser dej bort,
du barfotabarn i livet.

Senast ändrad:
Hittade några fossiler på stranden... Lockade med dom hem med lite halm, men nu vet jag inte vad jag ska ha dom till...
Vissa säger att man kan göra sylt av dom, men jag är tveksam.
IMG_20200628_133512.jpg

PS. Jag kommer nog sluta markera mina skämt med smileys tror jag. Den som fattar fattar. Tycker att det förtar en del av det roliga.
Så om jag verkar lite märklig framöver, så stämmer det alldeles utmärkt.

Hej på er mikrokamrater, tänkte höra efter om någon är sugen på en SRP777:a. Köpt på forumet och i gott skick men med lite sedvanligt alignment-problem, främst vid klockan sex på chapter ring. Full set uttagen december 2019. Medföljer även ett Yobokies beads of rice med en del battle scars som jag fick med vid köp av en annan 777:a... Bytesvärde runt 2,5? PM:a och testa mig om ni har något kul, främst är jag ute efter sommardykare av något slag.
IMG_7996.jpg

IMG_7993.jpg

Tillbaka
Topp