• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Den med bäst läsbarhet är nog denna.
51JOg8OaS0L._AC_UX679_.jpg
Den får mig bara att tänka på det här av någon anledning:
PJna4oFqLqTUo3SN4mFHJd-970-80.jpg

Nä, jag föredrar nog faktiskt den cleana varianten som @FreakyLeo har. :happyhappy:

Öl är livet! :) iaf ganska mycket på sommaren vid grillen ;)

Vad får man slanta för en såndäringa fintudor mellan tumme och pekfinger?
Om du säger det så! ;)

När jag köpte den, för ett år sedan kunde man hitta dessa helt nya på C24 för 18,000kr. Jämfört med listpriset på 25k är det riktigt bra. Men nu när jag tittar så verkar de gått upp till 21-22k och det finns inte så många tillgängliga tyvärr...

Min låg hos AD i minst ett år innan jag plockade upp den, så populära är de definitivt inte! Jag tycker de är underskattade.

Försöker förstå mig på vad alla tycker är så gott med öl
+ jag försvarar postandet av Tudorn här med att den är affordable på gråmarknaden med tanke på att den är så opopulär ;)
BEA0CF7B-2487-49C1-AFF4-B8B6B4458800.jpeg
AA611D89-EDF8-4FAA-8C7B-2DFC57A84099.jpeg
Du gör det klassiska misstaget och börjar i fel ände när du försöker förstå dig på öl.
En ljus pissig lager kan ses som ölvärldens motsvarighet till bräckt vatten.
Beskan är för liten för att den ska bli fruktig och associeras oftast till öronvax, deodorant, malen magnecyl eller maskrosblad snarare än något trevligt.

Många säger "jag gillar inte beska". Det gör du visst. Du har bara inte smakat något med god beska än.;)

Om du vill föstå storheten med öl behöver du något som är rejält beskt och samtidigt fylligt nog för att möta upp beskan.
Jag rekommenderar dig en IPA av något slag. Helst amerikansk med humle på C. Då får du en fruktigare beska som för tankarna till grapefrukt istället.

Och om du fortfarande inte förstår. Gå över på lambic.:happyhappy:

Du gör det klassiska misstaget och börjar i fel ände när du försöker förstå dig på öl.
Beskan är för liten för att den ska bli fruktig och associeras oftast till öronvax, deodorant, malen magnecyl eller msskrosblad snarare än något trevligt.

Mångs säger "jag gillar inte beska". Det gör du visst. Du har bara ibte smakat något med god beska än.;)

Om du vill föstå storheten med öl behöver du något som är rejält beskt och samtidigt fylligt nog för att möta upp beskan.
Jag rekommenderar dig en IPA av något slag. Helst amerikansk med humle på C. Då får du en fruktigare beska som för tankarna till grapefrukt istället.

Precis det jag brukar säga, gillar inte beskheten.
Får kika på det vid tillfälle :)

Vi kanske har bärsat på Le Garage nångång vad vet vi. Hög igenkänning på det mesta du säger...vi flaxade runt i en svart Cheva några år där nere mellan tävlingar och grejer (nej inte så seriöst som det låter, du vet ;))
-01 var nog sist jag var just i Chamonix, bröt nacken på nåt event, rymde från sjukan och bärsade dagen efter :cigar:
Ah, vilken minnen. Saknar också den där tiden ibland men vill inte göra om det liksom

Fan, du är ju galen. Jag trodde jag gjort en del fucked upp shit. :p

Beskan är för liten för att den ska bli fruktig och associeras oftast till öronvax, deodorant, malen magnecyl eller maskrosblad snarare än något trevligt.

Många säger "jag gillar inte beska". Det gör du visst. Du har bara inte smakat något med god beska än.;)

Precis det jag brukar säga, gillar inte beskheten.
Får kika på det vid tillfälle :)
Och det Maestro Bobo inte berättar här är att han även hållt i Öl-Provningar en gång i tiden ;) Så han vet lite om öl :D Puss

Hörde jag bäska? Man förstår sig på det efter ett järn eller två. Sjukt nice!

Körde öppning i bilen innan. Bra sätt att börja semestern på. Bomb proof inslagning på paketet. Djäevfla silvertejp.

IMG_20200710_212443.jpg

Bra budskap. I like to party in speedos.

IMG_20200710_212457.jpg

Nu börjar det närma sig!

IMG_20200710_212514.jpg

Fin färg på bandet. Nu börjar ni kanske ana vad det är??
IMG_20200710_212530.jpg

Fyfan vad bra detta är! @Von hur fan kunde du släppa denna. Är ju så sjukt bra! Min femåring sa: sälj inte denna pappa. Haha, van vid pappas neurotiska flippande. Kanske en keeper som vi säger i tråden. Älskart!

IMG_20200710_212717.jpg

Sida vid sida med brother from another mother. Mässing X Brons. Grym patina!

IMG_20200710_212703.jpg

Hemma hos päronen. Notera kvitten i bakgrunden. Bra frukt. Bra klocka. Helnöjd.

IMG_20200710_212359.jpg

Nu till kruxet. Denna bär så sjukt bra. Skön färg. Ovanlig kombo osv. Problemet är att jag fått blodad tand för en Doxa SUB200. En gul tänker jag mig. Varför inte liksom?!

Tack @Von för en trevlig affär.

Bilagor

• IMG_20200710_212514.jpg
    IMG_20200710_212514.jpg
    174 KB · Visningar: 2
Körde öppning i bilen innan. Bra sätt att börja semestern på. Bomb proof inslagning på paketet. Djäevfla silvertejp.

IMG_20200710_212443.jpg

Bra budskap. I like to party in speedos.

IMG_20200710_212457.jpg

Nu börjar det närma sig!

IMG_20200710_212514.jpg

Fin färg på bandet. Nu börjar ni kanske ana vad det är??
IMG_20200710_212530.jpg

Fyfan vad bra detta är! @Von hur fan kunde du släppa denna. Är ju så sjukt bra! Min femåring sa: sälj inte denna pappa. Haha, van vid pappas neurotiska flippande. Kanske en keeper som vi säger i tråden. Älskart!

IMG_20200710_212717.jpg

Sida vid sida med brother from another mother. Mässing X Brons. Grym patina!

IMG_20200710_212703.jpg

Hemma hos päronen. Notera kvitten i bakgrunden. Bra frukt. Bra klocka. Helnöjd.

IMG_20200710_212359.jpg

Nu till kruxet. Denna bär så sjukt bra. Skön färg. Ovanlig kombo osv. Problemet är att jag fått blodad tand för en Doxa SUB200. En gul tänker jag mig. Varför inte liksom?!

Tack @Von för en trevlig affär.
Sjukt bra! :cool:

Tillbaka
Topp