• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

App app app, vad fan är det som pågår här nu då?!
Screenshot_20200717-202520.jpg

Batikklocka #2, men framförallt verkar det som att invicta har byggt en egen variant av Corums Golden Bridge?!
Screenshot_20200717-202704.jpg

Det här vet jag inte vad jag tycker om...o_O
Golden bridge är ett mästerverk. Invictas tivoli är ett skämt, men jag skrattar inte.:shifty:

App app app, vad fan är det som pågår här nu då?!
Screenshot_20200717-202520.jpg

Batikklocka #2, men framförallt verkar det som att invicta har byggt en egen variant av Corums Golden Bridge?!
Screenshot_20200717-202704.jpg

Det här vet jag inte vad jag tycker om...o_O
Golden bridge är ett mästerverk. Invictas tivoli är ett skämt, men jag skrattar inte.:shifty:
Vet inte om jag nånsin hade klarat av att bära nån av dom där även ifall det var en gåva:facepalm:

Just den jag bar på dagens eftermiddagspromenad var snäppet för varm med facit i hand. Har ett helt gäng i samma modell men med olika masktäthet för olika temperatur.;)
IMG_20200717_182944.jpg

Sedan hemkomst har jag burit den babyblå i ett lite tunnare utförande.:)
IMG_20200717_201234.jpg
IMG_20200717_201548.jpg

Enda anledningen till att jag inte är en stilikon bland kidsen är att dom inte har sett mig än.;)
Kom osökt att tänka på denna när jag funderade på GTG i mikrotråden :D.

SMSa låna, SMSa låna
Jag fick erbjudande i brevlådan idag, eller ja, jag får samma erbjudande ett par gånger i månaden: det är Nordax Bank som erbjuder mig att låna upp till 600.000 utan säkerhet! Med schyssta villkor, betalningsfria månader varje år osv osv. Man blir allt lite sugen ... och leva loppan för pengarna!

Obs! Skulle aldrig göra det. Det är ju det de vill. Därför all marknadsföring handlar om att man ska åka på drömsemester, fotbollsresor osv. Så man inte har något man kan sälja sen. Så man är fast i skuldfällan i all evighet ...

Men man kan ju drömma när man ser summorna.

Som utlovat så knäppte jag några bilder innan idag. Nu har jag fått möjlighet att ta in dom i datorn och croppa osv. :snaphappy:

Trenchhuntern på Jubilee samt Oyster, jag personligen diggar Oyster mer, men allt är ju en smaksak.
Oceantimern tycker jag gör sig bäst på läder eller möjligen Jubilee (tills jag kunnat testa med BOR).

Här kommer några bilder. :)
TH_jub1.jpg

TH_oyst1.jpg

OT_led1.jpg
TC på oyster: en vinnande kombination! Men så är jag svag för länkar också.

Härligt det kom fram innan helgen :)
Tycker länken är riktigt bra men jag är inte mkt för att bära länk generellt men passar ju tunan som handen i handsken!

Appropå Tuna funderar jag mkt på det just nu. Ska det införskaffas en homage först eller real deal, är 300m eller de djupare finast. Senare är ju tyvärr dyrare men nog min favorit med helt gömda luggar. Och så finns ju solar som ser bra ut med i modellen nedan, i en betydligt lägre prisklass med. Ändå aldrig provat en Tuna även fast jag på bild gillar formatet och Seiko :pompus:
50574CFD-BA7C-4BE9-A6FC-C8569F08A534.jpeg
BDB06927-99F3-4DAC-AD92-C1CD93E088A6.jpeg
87A2F4E2-D27B-43E9-84CF-9DFFE8546498.jpeg
SBBN031 är en riktigt trevlig klocka så jag hade börjar där. Jag ser inte riktigt någon anledning till att köpa en homage till en tonfisk för de är så sjukt prisvärda och rätt affordable begagnade. Köp min gamla, den ligger till salu på K&S. :D https://klocksnack.se/threads/seiko-sbbn031.135303/#post-3435551

Det är utan tvekan en av de bästa bang for your buck-klockorna jag har ägt och jag kommer definitivt att äga en igen. :)

Kan vara en släng av solsting, men jag behöver fortsätta följa mottot ”en in, en ut” med en twist, för lugnet här hemma.
Slänger därför ut hint om mina tre bronsklockor kommer på köp & sälj i helgen, jag har bestämt mig att köpa en Sinn 556 nu! Kommer inte sälja alla dock, men ser gärna att det som säljs stannar i tråden:cigar:
5EE6221F-53E0-4778-AEB8-97DA0FD5FE19.jpeg

F27B5EC8-DEF8-47AD-AF76-13D57310503F.jpeg

70A86314-7578-4D83-8CDE-63F132F37E38.jpeg

Jag har alltid varit lite sugen på de där :)
Ska flippa min bronsare (zelos swordfish) och behöver ju då en ny:rolleyes:

Lyssnade igen hela Odyssey-plattan igår kväll, så inihelvete bra ju!
Odyssey är bra men inget slår Marching Out tycker jag. Bästa kombon av galet spelande och låtskrivande och JSS på sång är bra som fan.
Riffet i ’Deja vu’ är fett bra :)
Jag lyssnade typ uteslutande på Yngve mellan 1994-2004. Inget annat.
Ja! Jävla bra riff i den.
Dregen är väl Sveriges enda rockstjärna. *mike drop*
Inte i min bok... :cigar:

Härligt det kom fram innan helgen :)
Tycker länken är riktigt bra men jag är inte mkt för att bära länk generellt men passar ju tunan som handen i handsken!

Appropå Tuna funderar jag mkt på det just nu. Ska det införskaffas en homage först eller real deal, är 300m eller de djupare finast. Senare är ju tyvärr dyrare men nog min favorit med helt gömda luggar. Och så finns ju solar som ser bra ut med i modellen nedan, i en betydligt lägre prisklass med. Ändå aldrig provat en Tuna även fast jag på bild gillar formatet och Seiko :pompus:
50574CFD-BA7C-4BE9-A6FC-C8569F08A534.jpeg
BDB06927-99F3-4DAC-AD92-C1CD93E088A6.jpeg
87A2F4E2-D27B-43E9-84CF-9DFFE8546498.jpeg
Det är nog bäst att prova San Martins Tuna först, medans du funderar. :rolleyes:
https://klocksnack.se/threads/san-martin-tuna.135318/

Skämt åsido, som @BoZ80 sa så känns ju seikos solartunor superbilliga? Såldes ju en nyss med AM metallshrooooooud som såg fin ut. Köper jag en ”Tuna” igen så får det bli när @KlockTotte tröttnat på någon av sina härligt slitna.

Edit missade att diskussionen redan var igång! =)

SBBN031 är en riktigt trevlig klocka så jag hade börjar där. Jag ser inte riktigt någon anledning till att köpa en homage till en tonfisk för de är så sjukt prisvärda och rätt affordable begagnade. Köp min gamla, den ligger till salu på K&S. :D https://klocksnack.se/threads/seiko-sbbn031.135303/#post-3435551

Det är utan tvekan en av de bästa bang for your buck-klockorna jag har ägt och jag kommer definitivt att äga en igen. :)
Och man får igen pengarna om man inte betalar överpris :) Runt 8k för en 031 är vad man får betala. 033 och 035 har gått billigare men har med tillgång och efterfrågan att göra :) @Jockinho

Det är nog bäst att prova San Martins Tuna först, medans du funderar. :rolleyes:
https://klocksnack.se/threads/san-martin-tuna.135318/

Skämt åsido, som @BoZ80 sa så känns ju seikos solartunor superbilliga? Såldes ju en nyss med AM metallshrooooooud som såg fin ut. Köper jag en ”Tuna” igen så får det bli när @KlockTotte tröttnat på någon av sina härligt slitna.
Tack, tar det som en komplimang :happyhappy: 7549-7010 kommer tyvärr aldrig att säljas, antagligen inte 7549-7009 heller. Skulle i så fall vara om jag bytt den mot en i bättre skick. Men njae, den har ju sin charm den med :happyhappy:

Tillbaka
Topp