Kul med gitarrer!
Hade en extremt fin Furch för många år sen men sen avtog spelandet (i samband med att det kom ut såna där små små människor ur min dåvarande fru) och gitarren såldes så småningom. Efter några år återkom dock lusten till att spela och jag plockade fram min gamla skräpgitarr som jag haft i 20 år. Harvade runt på den i några års tid men i vintras så ledsnade jag och ville ha något bättre att plinka på, utan att för den sakens skull betala för mycket eftersom jag fortfarande bara spelar för mig själv här hemma. Ramlade över nån recension av Harley Benton (tyska Thomanns egna märke) och efter att ha läst på lite till så chansade jag och beställde hem en Harley Benton CLA-15MCE.
Gitarren kom hem som paket efter ca en vecka och den överträffade kraftigt mina förväntningar både gällande utseende, finish och ljud! Smärtar nästan lite att säga men den låter minst lika bra som den Furch jag hade en gång i tiden. Och så älskar jag det mindre formatet; 000 Auditorium. Betalade runt 2600 kr inklusive frakt, vilket får anses vara nästan löjligt! Kan verkligen rekommendera att kolla upp Harley Benton (kanske inte de allra billigaste modellerna) om man vill ha nåt hyfsat instrument utan att behöva betala alltför mycket.
https://m.thomann.de/se/harley_benton_custom_line_cla_15mce.htm
För övrigt så är den just nu så gott som alltid stämd i öppet G eller öppet G-moll.. Kul!
Är sugen på att köpa fler instrument nu. En baritone-gitarr, en tenor-gitarr och en akustisk bas står på villhöver-listan.