• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Tack, tar det som en komplimang :happyhappy: 7549-7010 kommer tyvärr aldrig att säljas, antagligen inte 7549-7009 heller. Skulle i så fall vara om jag bytt den mot en i bättre skick. Men njae, den har ju sin charm den med :happyhappy:
Ja de är precis som de ska vara!
känns som de har en del att berätta.
Vad var det förresten för snubbe som du köpte den av? Den bashade du visade häromdagen.
Min plånbok hälsar och tackar!

Egendesign :cigar: (dock inte speciellt kontroversiell)
9FD80C54-130A-4688-8CB4-3BA4DEDA3722.jpeg

Och man får igen pengarna om man inte betalar överpris :) Runt 8k för en 031 är vad man får betala. 033 och 035 har gått billigare men har med tillgång och efterfrågan att göra :) @Jockinho
Ja, de är ju stenhårda så de flesta är i nyskick även om de är mycket använda så mycket lägre än så kommer man inte i pris. Dessutom får man Seikos 7C46-verk som är typ oförstörbart. Nytt batteri var 5:e år och man är golden. :)

Ja de är precis som de ska vara!
känns som de har en del att berätta.
Vad var det förresten för snubbe som du köpte den av? Den bashade du visade häromdagen.
Min plånbok hälsar och tackar!
Haha! :p
Jag köpte den av en norrman som bodde i Göteborg. Klockan ska vara köpt i Norge '83. Mer vet jag inte för han var så jäkla dryg när det visade sig hur klockan var så gav fan i det :meh:

Ja det blev bra :happyhappy:

Köpa Gruppo Gamma? :p

Väldigt individuellt med storleken. Vissa har svårt för de stora men jag har ju inte svårt för stora klockor. Men hade börjat med en 300 för att testa. Köp FOQs San Martin till att börja med ;) Eller köper du Seiko :cigar: :D

Hade fler att citera men det blev så långt och kom nya inlägg hela tiden så man hinner inte med :hilarious:

Fan missat ditt inlägg. Kanske snart.. Så sjukt nöjd med min Maranez. :D

SBBN031 är en riktigt trevlig klocka så jag hade börjar där. Jag ser inte riktigt någon anledning till att köpa en homage till en tonfisk för de är så sjukt prisvärda och rätt affordable begagnade. Köp min gamla, den ligger till salu på K&S. :D https://klocksnack.se/threads/seiko-sbbn031.135303/#post-3435551

Det är utan tvekan en av de bästa bang for your buck-klockorna jag har ägt och jag kommer definitivt att äga en igen. :)

Såg den idag, skulle vilja ha en mix mellan den och 033. Dvs borstad boett och stålinlägg. Lutar åt att jag går mot en begagnad solar Tuna likt nedan då den har mkt av looken för ett billigt pris. Och vill nog ha en Seiko. Äger ju ingen Seiko längre...

Även fast Tunan verkar vara relativt lättsålda är det surt låsa upp pengar i en modell jag inte testat mer än 10sek när en annan KS:are hade en sbbn007 för typ 10år sedan. Och minns att den gillade jag inte alls då :blackeye:

F312277F-7726-49A8-83D6-97808E184268.jpeg

Edit: med det sagt kan jag lika gärna ha ändrat mig imorgon :D

Såg den idag, skulle vilja ha en mix mellan den och 033. Dvs borstad boett och stålinlägg. Lutar åt att jag går mot en begagnad solar Tuna likt nedan då den har mkt av looken för ett billigt pris. Och vill nog ha en Seiko. Äger ju ingen Seiko längre...

Även fast Tunan verkar vara relativt lättsålda är det surt låsa upp pengar i en modell jag inte testat mer än 10sek när en annan KS:are hade en sbbn007 för typ 10år sedan. Och minns att den gillade jag inte alls då :blackeye:

F312277F-7726-49A8-83D6-97808E184268.jpeg

Edit: med det sagt kan jag lika gärna ha ändrat mig imorgon :D
Säkerligen ett bra val om du kör solar också. Den varianten du har bild på är så jäkla cool, jag har varit sugen på en sån ett bra tag. :cool:

Fick börja följa DOXA Sub tråden nu då jag saknar bilder här @MaBr & @Von ;) Sjukt bra är dom :woot:
Lite sugen blir man allt :)
Det är också en trevlig tråd så det gjorde du rätt i! Känns sådär att posta min Doxa här för den är varken Micro eller särskilt affordable. :bag: Den @Von har passar väldigt bra här för den känns verkligen affordable. :)

Paket från Zelos på Måndag dock är jag inte hemma men får nog åka hem o tvätta då :D
B718F0AD-E30C-4543-85AE-628533852B7B.jpeg

Eftersom tealen finns kvar, kan det vara en thresher alltså?! :hungry: Blir spännade att se bilder... (om det nu är en).

Blir en spännande väntan :)
Tjoho, nyförvärv! Trots all kontrovers är det en fantastisk pjäs, @Lindellc tack för lånet det förseglade affären :D
IMG_20200717_124253.jpg
Grattis! Hoppas du blir nöjd och även får tag i den andra versionen.

Det är också en trevlig tråd så det gjorde du rätt i! Känns sådär att posta min Doxa här för den är varken Micro eller särskilt affordable. :bag: Den @Von har passar väldigt bra här för den känns verkligen affordable. :)
Ja det verkar vara en rar tråd :happyhappy: Ni vet att jag bara driver :pirate: Har kollat en del på Doxa tidigare, men ni har ju inte gjort att man blivit mindre sugen, så ännu en tillagd i "villhöver" listan :hilarious:

Fattar fortfarande inte att jag verkar ha den enda SUB200an på hela forumet :confused: Har jag missat nåt eller vad är det frågan om egentligen, va va va?

Ja det verkar vara en rar tråd :happyhappy: Ni vet att jag bara driver :pirate: Har kollat en del på Doxa tidigare, men ni har ju inte gjort att man blivit mindre sugen, så ännu en tillagd i "villhöver" listan :hilarious:
Ja, den är mysig om än ganska så smal. :) Klart att du ska ha en Doxa (men så säger jag om alla klockor jag gillar). :D

Fattar fortfarande inte att jag verkar ha den enda SUB200an på hela forumet :confused: Har jag missat nåt eller vad är det frågan om egentligen, va va va?
Nej, det är fortfarande extremt konstigt med tanke på vad de kostar. Köp nu för fan! :pirate:

Tillbaka
Topp