• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Det börjar nästan bli lite tjatigt med allt snack om Doxa på sistone men det kanske är ett alternativ? Det finns modeller på 42-45mm och de har nästan obefintliga bandhorn och en udda boettform. Platt glas iofs men det går ju alltid att byta.
Glaset får gärna vara platt sålänge det sticker upp ovanför ringen. Föredrar ett högt platt glas framför ett välvt.
Har kollat lite på Doxa, men jag tycker att dom är lite för dyra för mig...

Också 37 :)

Dagens:
20200726_215729.jpg

Det var ju du som efterfrågade ett rymdskepp :D
Inget som säger att ett rymdskepp måste vara enormt.:D
Jag gillar som sagt i princip allt han gör, men det går inte att bära. Varje gång jag hottar en jag gillar kollar jag på bilder på bakboetten för att avgöra om det skulle gå att slipa bort luggarna och fräsa spår i boetten för bandet istället. Men det tar emot att lägga 30000 på något och börja fräsa i för att kunna bära det.o_O

Glaset får gärna vara platt sålänge det sticker upp ovanför ringen. Föredrar ett högt platt glas framför ett välvt.
Har kollat lite på Doxa, men jag tycker att dom är lite för dyra för mig...
Jag redigerade mitt inlägg och slängde in ett tips om Maranez om man inte har något emot homager. :angel: Mycket lugnare bezel vilket du ville ha och $350 + moms istället för 20k.

Imorgon är det jobb igen! Så ska försöka lägga ifrån mig luren i rimlig tid ikväll. Tack alla för dagens intressanta och underhållande diskussioner om högt och lågt. Har stor behållning av att hänga här även om jag kanske inte borde sitta och glo ner i luren fullt så mycket... :oops:
Nåja med en bild på min (typ) SKX-duo önskar jag godnatt:

20200725_013225.jpg

Ps. @kjesul du må vara den äldste (som gett sig till känna iallafall) men jag hoppas du hänger kvar länge än här då du bidrar med mycket positivt. ;)

Den är också för "klockformad". Jag söker ett rymdskepp...
Storleken spelar ingen större boll, men jag vill helst inte ha luggar eller väldigt korta sådana.
Tjock boett, högt glas, minimalistisk vridring. Glada färger på tavlan.

Den här är ett bra exempel.:banghead:
Screenshot_20200712-163041__01.jpg
@[Bobo] vill ha en större klocka för han skall arrangera en cage fight mellan klockorna....get ready to rumble

Vad är det för ålder på alla här? Verkar va mycket 80talister? Själv har jag upplevt 25 jordsnurr
Jag är 40 på legitimationen. Ungefär 30 om man frågar rösterna i huvudet (de som är samarbetsvilliga alltså). 20 enligt Systembolaget, så enbart därför har jag fortfarande med mig legitimationen ut. Någonstans mellan 25 och 85 enligt min älskade sambo, lite beroende på om jag gör gubbljud eller mest bara för oväsen. Jag är tydligen väldigt duktig på att skapa ljud, både med och utan instrument plus en rad andra saker som låter. Till mitt försvar vill jag säga att a) jag var tydlig med att jag är högljudd när vi träffades, och b) det är hon som köpt både kazoon, bollhornet, trumpeten samt mycket annat som väsnas till mig :D

Imorgon är det jobb igen! Så ska försöka lägga ifrån mig luren i rimlig tid ikväll. Tack alla för dagens intressanta och underhållande diskussioner om högt och lågt. Har stor behållning av att hänga här även om jag kanske inte borde sitta och glo ner i luren fullt så mycket... :oops:
Nåja med en bild på min (typ) SKX-duo önskar jag godnatt:

20200725_013225.jpg

Ps. @kjesul du må vara den äldste (som gett sig till känna iallafall) men jag hoppas du hänger kvar länge än här då du bidrar med mycket positivt. ;)
Tack, det var snällt sagt, uppskattar det, du bidrar också med mycket bra, du behövs här. Anledningen till den trevliga tråden är alla ni som bidrar så härligt, nya såväl som (oss) trådgamlingar, alla välkomna till träsket (träsktroll?). :)

Jag är 40 på legitimationen. Ungefär 30 om man frågar rösterna i huvudet (de som är samarbetsvilliga alltså). 20 enligt Systembolaget, så enbart därför har jag fortfarande med mig legitimationen ut. Någonstans mellan 25 och 85 enligt min älskade sambo, lite beroende på om jag gör gubbljud eller mest bara för oväsen. Jag är tydligen väldigt duktig på att skapa ljud, både med och utan instrument plus en rad andra saker som låter. Till mitt försvar vill jag säga att a) jag var tydlig med att jag är högljudd när vi träffades, och b) det är hon som köpt både kazoon, bollhornet, trumpeten samt mycket annat som väsnas till mig :D
:hilarious::happyhappy:

Tillbaka
Topp