Haffat båda? Snyggt! Christopher Ward är en personlig favorit men båda är riktigt stiliga2 klockor, samma syfte. Lättburna vardagsklockor som får hänga med på jobbet och på barnvangsrullningen med grabben. Vad säger ni?:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haffat båda? Snyggt! Christopher Ward är en personlig favorit men båda är riktigt stiliga2 klockor, samma syfte. Lättburna vardagsklockor som får hänga med på jobbet och på barnvangsrullningen med grabben. Vad säger ni?:
Vem sjutton köper en trumpet till någon som man bor under samma tak som?Jag är 40 på legitimationen. Ungefär 30 om man frågar rösterna i huvudet (de som är samarbetsvilliga alltså). 20 enligt Systembolaget, så enbart därför har jag fortfarande med mig legitimationen ut. Någonstans mellan 25 och 85 enligt min älskade sambo, lite beroende på om jag gör gubbljud eller mest bara för oväsen. Jag är tydligen väldigt duktig på att skapa ljud, både med och utan instrument plus en rad andra saker som låter. Till mitt försvar vill jag säga att a) jag var tydlig med att jag är högljudd när vi träffades, och b) det är hon som köpt både kazoon, bollhornet, trumpeten samt mycket annat som väsnas till mig
Bara att fila ner skruvarna ju. Sådärja då var det fixatSkruvarna i hörnen sabbade den för mig. Annars var den inte så dum. Inte så glad färg kanske, men inte dum alls...
Fick mig att tänka på samtliga Jamie Olivers desserter. Han hade alltid något äckligt i på slutet som gjorde en i övrigt fantastisk anrättning helt oätbar.
UnderbartJag är 40 på legitimationen. Ungefär 30 om man frågar rösterna i huvudet (de som är samarbetsvilliga alltså). 20 enligt Systembolaget, så enbart därför har jag fortfarande med mig legitimationen ut. Någonstans mellan 25 och 85 enligt min älskade sambo, lite beroende på om jag gör gubbljud eller mest bara för oväsen. Jag är tydligen väldigt duktig på att skapa ljud, både med och utan instrument plus en rad andra saker som låter. Till mitt försvar vill jag säga att a) jag var tydlig med att jag är högljudd när vi träffades, och b) det är hon som köpt både kazoon, bollhornet, trumpeten samt mycket annat som väsnas till mig
Är inte helt emot skruvar, men just dom på Hamiltonen gillade jag inte.Bara att fila ner skruvarna ju. Sådärja då var det fixat
Håller med. För mainstream också. Liksom Jamie Oliver.Skruvarna i hörnen sabbade den för mig. Annars var den inte så dum. Inte så glad färg kanske, men inte dum alls...
Fick mig att tänka på samtliga Jamie Olivers desserter. Han hade alltid något äckligt i på slutet som gjorde en i övrigt fantastisk anrättning helt oätbar.
Är som när folk kommer på kalas och ger barnen en blockflöjt i presentVem sjutton köper en trumpet till någon som man bor under samma tak som?
Styrkekram? <3För sent ju...
Det ser ju inte ens ut som skruvar. Det är ju nubb för tusan. Ser helt skruvat utÄr inte helt emot skruvar, men just dom på Hamiltonen gillade jag inte.
Dom här är inte så störande, även om jag hellre sett att dom skitit i dom.
Bättre att dom får något dom önskar sig istället.Är som när folk kommer på kalas och ger barnen en blockflöjt i present
Det är min standardpresent till alla vid alla tillfällen. Köper dom pallvis i bulk från Indonesien.Är som när folk kommer på kalas och ger barnen en blockflöjt i present
Haha, vår dotter fick en jäkla xylofon i 1-års present..av sin moster som skrattade. Det är den typen av människorÄr som när folk kommer på kalas och ger barnen en blockflöjt i present
Jag menade SólstafirSkálmöld ?
Va... har de spelat hemma i Sverige ?
Aha, jo de är isländska och sjunger på isländskaJag menade Sólstafir
Men du skickade en låt av Skálmöld tror jag? Grymt bra! Drivande, ösig rock på isländska?
Haha! Fråga henneVem sjutton köper en trumpet till någon som man bor under samma tak som?
Du har många år kvar innan ättestupan ju. Och vilka vader!Underbart
Själv är jag 36 (84:a) ingen ålder på en häst..
Ja det stämmer, har egentligen bara dykare. Det är det jag fastnar för nästan jämt. Kanske får vidga vyerna liteChrille W! Den ser mer elegant ut och passar till fler tillfällen, Archimedes känns lite väl rå och klumpig. Jag har dock bara hört gott om Archimedes så det är bara en smaksak.
Varför skulle det vara försök till blåsning? Det är en sak om nyregistrerade användare svarar på dina köpesannonser men att köpa är väl inga problem med tanke på att de betalar i förskott. Det finns en tråd om det här på KS och jag är rätt säker på att alla som svarade i tråden hade gjort smidiga och problemfria affärer med nollpostare. Jag och många andra började med att flukta och svara på lite annonser så jag tycker inte riktigt att man ska avfärda folk bara för att de inte har en lång historia eller en massa inlägg. Det är så klart en helt annan sak om man säljer dyrare pjäser men jag rör mig som tur är inte i det territoriet (än)...
Vilka är det du funderar på?
Något särskilt du är sugen på? Jag vet inte vad du har för klockor i samlingen men har för mig att det i stort sett bara är dykare så kanske något som bryter av i så fall?
Det låter ju precis som VDB som diskuterades tidigare i tråden!
https://www.vintage-vdb.com/en/welcome/
Björn BlockflöjtBara jag som tvingats spela blockflöjt i skolan när det begav sig? Måste väl räknas som en av de lamaste instrumenten?!
Fabio van Dark, vilka vaderDu har många år kvar innan ättestupan ju. Och vilka vader!
Jag med. Instegsmodellen i gult plast och rött ännu plastigare fodral . Blev senare klarinett och jag som ville spela trummor . Tog minst ett halvår att få bort lätet av en döende gås.Bara jag som tvingats spela blockflöjt i skolan när det begav sig? Måste väl räknas som en av de lamaste instrumenten?!
Eller när morsan & farsan tog med barnen på marknad och kom hem med skräniga saker som snurrar och för oväsen som kan väcka de döda. Batterierna brukade ta slut ganska omgående på dom och det gick absolut inte att byta domÄr som när folk kommer på kalas och ger barnen en blockflöjt i present
Klassisk svensk janteindoktrinering. Ni ska inte tro att ni är några jävla rockstjärnor så här får ni varsin blockflöjt istället!Bara jag som tvingats spela blockflöjt i skolan när det begav sig? Måste väl räknas som en av de lamaste instrumenten?!
Märkligt. www.utswatches.comNope. Får kolla in dom. Kommer inte in på sidan, dock...
Hahaha klockrent, åkte ett tag skolbuss till jobbet och med tanke på att ungdomarna var runt 15 år tyckte dom säkert att jag redan nu var en riktigt gubbe medans jag själv nästan ibland kände mig som en i gängetJag är 40 på legitimationen. Ungefär 30 om man frågar rösterna i huvudet (de som är samarbetsvilliga alltså). 20 enligt Systembolaget, så enbart därför har jag fortfarande med mig legitimationen ut. Någonstans mellan 25 och 85 enligt min älskade sambo, lite beroende på om jag gör gubbljud eller mest bara för oväsen. Jag är tydligen väldigt duktig på att skapa ljud, både med och utan instrument plus en rad andra saker som låter. Till mitt försvar vill jag säga att a) jag var tydlig med att jag är högljudd när vi träffades, och b) det är hon som köpt både kazoon, bollhornet, trumpeten samt mycket annat som väsnas till mig
Coolt att db kör mycket restaurerade urverk från Rolex dock!En ganska så liten rackare från VDB.
Men för nöjet att äga en VDB som går att bära får man skiljas från typ 45000 pengar.
Björn Oboe(tt)?Björn Blockflöjt