• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

2 klockor, samma syfte. Lättburna vardagsklockor som får hänga med på jobbet och på barnvangsrullningen med grabben. Vad säger ni?:
C65-38A3H2-S00K0-B0_Picture_1.jpg

ARCHIMEDE_OUTDOOR_PROTECT_FACE1.jpg

url

url
Haffat båda? Snyggt! Christopher Ward är en personlig favorit men båda är riktigt stiliga :)

Jag är 40 på legitimationen. Ungefär 30 om man frågar rösterna i huvudet (de som är samarbetsvilliga alltså). 20 enligt Systembolaget, så enbart därför har jag fortfarande med mig legitimationen ut. Någonstans mellan 25 och 85 enligt min älskade sambo, lite beroende på om jag gör gubbljud eller mest bara för oväsen. Jag är tydligen väldigt duktig på att skapa ljud, både med och utan instrument plus en rad andra saker som låter. Till mitt försvar vill jag säga att a) jag var tydlig med att jag är högljudd när vi träffades, och b) det är hon som köpt både kazoon, bollhornet, trumpeten samt mycket annat som väsnas till mig :D
Vem sjutton köper en trumpet till någon som man bor under samma tak som?:wideyed:

Jag är 40 på legitimationen. Ungefär 30 om man frågar rösterna i huvudet (de som är samarbetsvilliga alltså). 20 enligt Systembolaget, så enbart därför har jag fortfarande med mig legitimationen ut. Någonstans mellan 25 och 85 enligt min älskade sambo, lite beroende på om jag gör gubbljud eller mest bara för oväsen. Jag är tydligen väldigt duktig på att skapa ljud, både med och utan instrument plus en rad andra saker som låter. Till mitt försvar vill jag säga att a) jag var tydlig med att jag är högljudd när vi träffades, och b) det är hon som köpt både kazoon, bollhornet, trumpeten samt mycket annat som väsnas till mig :D
Underbart :hilarious:
Själv är jag 36 (84:a) ingen ålder på en häst..
A7A19964-9773-4993-AA82-A2CCDF2E09AB.jpeg

Chrille W! Den ser mer elegant ut och passar till fler tillfällen, Archimedes känns lite väl rå och klumpig. Jag har dock bara hört gott om Archimedes så det är bara en smaksak.
Varför skulle det vara försök till blåsning? Det är en sak om nyregistrerade användare svarar på dina köpesannonser men att köpa är väl inga problem med tanke på att de betalar i förskott. Det finns en tråd om det här på KS och jag är rätt säker på att alla som svarade i tråden hade gjort smidiga och problemfria affärer med nollpostare. Jag och många andra började med att flukta och svara på lite annonser så jag tycker inte riktigt att man ska avfärda folk bara för att de inte har en lång historia eller en massa inlägg. Det är så klart en helt annan sak om man säljer dyrare pjäser men jag rör mig som tur är inte i det territoriet (än)... :D
Vilka är det du funderar på? :happyhappy:
Något särskilt du är sugen på? Jag vet inte vad du har för klockor i samlingen men har för mig att det i stort sett bara är dykare så kanske något som bryter av i så fall?

Det låter ju precis som VDB som diskuterades tidigare i tråden! :D
https://www.vintage-vdb.com/en/welcome/
Ja det stämmer, har egentligen bara dykare. Det är det jag fastnar för nästan jämt. Kanske får vidga vyerna lite

Hahaha klockrent, åkte ett tag skolbuss till jobbet och med tanke på att ungdomarna var runt 15 år tyckte dom säkert att jag redan nu var en riktigt gubbe medans jag själv nästan ibland kände mig som en i gänget:D

Tillbaka
Topp