• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Klockrent ju. Försökte själv knäcka min klarinett men det var lättare sagt än gjort :D. Klarinettläraren var också smygalkis vilket inte gjorde det hela bättre, men vem orkar att lyssna på gåsljud i falsett dagarna i ända utan att bli smått alkoholiserad så jag förstår honom :D.
Haha ja nåt måste man nog ta till för att överleva i hans situation! Heroin hade kanske varit nåt annars?!
Hur går det med dina försäljningsblänkare, några napp?

3EA09B68-AD99-4950-B8B0-4E95270AFC25-scaled.jpeg

Lång dag men äntligen på lantstället aka paradiset på jorden. Spartanskt leverne ett tag men skit i det (höhö). Havet är där nere och vi brukar vanligtvis kuta ner och hoppa i first thing men njae, inte denna gång :) ( @kjesul din salta sill,var är solen? :confused: )
CNHh5K8.jpg

40PPRSt.jpg
Otur men fel timing. En dotter kommer imorgon, blir nog ingen båttur i alla fall. Ser ruskigt trevligt ut i alla fall (åtminstone övre bilden, den andra ser skitbra ut) :oops: Var? (inte dasset då utan på västkusten) :)

Och jag som skulle lägga undan luren... :rolleyes:

Sa någon vader?
IMG_20200726_225241.jpg

Edit: Ni får en framsida med :hilarious:
IMG_20200726_225555.jpg

Stygga tatueringar! Du verkar iallafall väldigt sympatisk. ;)

Jag tror jag ger det nån vecka till och tar ner annonsen sen. Jag gillar den och använder den, men tänker att jag kan bli nöjdare med en 356 som för oinvigda är nästan samma klocka men utan vridring och därför nättare i storleken (dock ej på höjden tack vare 7750-verket (eller dess Sellita-klon)). Får dock betala dubbla priset mot denna eftersom jag Lär behöva köpa en ny. Beggade 356 är sällsynta, än mindre till vettigt pris i förhållande till ålder och skick. Så det lär bli pass på det för tillfället ändå, även om jag får 103:an såld alltså.

En annan stor skillnad är att boetten på 356 är blästrad. Jag har aldrig haft en blästrad klocka men läst mig till att det finns flera nackdelar mot borstad. Den finns dock som borstad, med safirglas, för bara 7000 kr extra (ridå!)

När jag ändå har er på (i ;)) tråden: vilken föredrar ni?

Sinn 103 St
1C36600E-CCDE-444C-8962-E327B72207E5.jpeg
E60E7497-EF55-49B7-B6C6-3517937835A0.png

Sinn 356 FLIEGER
F719418D-0798-47DB-9DFA-802E9AFE5150.jpeg
9BC0E833-6ED4-426A-B0A5-3CE2DA256EEA.jpeg

Båda är stencoola men jag har alltid drägglat lite extra över 356an. :hungry: Trots att jag inte är så såld på blästrad finish.... :oops:

Otur men fel timing. En dotter kommer imorgon, blir nog ingen båttur i alla fall. Ser ruskigt trevligt ut i alla fall (åtminstone övre bilden, den andra ser skitbra ut) :oops: Var? (inte dasset då utan på västkusten) :)
Äh, vädret spelar mindre roll egentligen, bara skönt att vara här. Bovall, gammal kåk med hundra plus år på nacken som luktar gammal krabba men vem gillar inte det liksom :happyhappy:

Vad är det för ålder på alla här? Verkar va mycket 80talister? Själv har jag upplevt 25 jordsnurr
Jag är 42 men ingen tror på det. Det brukar orsaka sådan uppståndelse när jag säger att jag är 42 att jag nästan alltid ljuger och säger att jag är snart 30 även om en del har svårt för att tro det med.

Jobbigast är när man är på vårdcentralen här för då får man sitta i ett väntrum och så kommer läkarna ut och hämtar en. Problemet är att när läkarna går ut och kollar efter en 42-åring så ser de inte någon 42-åring så de bara vänder och går in igen. Sedan kommer de ut en gång till efter ett tag och vänder igen. Då brukar jag säga vad jag heter och sedan kommer hela tjatet om hur ung man ser och hur otroligt det är. Jag brukar ursäkta mig med att jag äter mycket grönkål vilket iof är sant.

Tyvärr har jag ingen bra skäggväxt till skillnad mot andra här. Men som tur är har jag äntligen hittat några lätt gråa hårstrån så snart kanske man blir tagen för 40-åring ändå:)

Tillbaka
Topp