• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Dessa hör ju inte hit igentligen men fick oerhört sug på någon av dessa :stop:
Har inte @MaBr en 104?
1F165395-B419-42C6-9E16-F7BAA493635E.jpeg
6C0B118E-B3CB-4AF0-AF8E-268860352595.jpeg

Jag rökte i 6 år och snusade sen i 6-7. Nu tobaksfri sen 14 september 2012. :)

Sluta snusa var ... kämpigt. Körde plåster i avtagande styrka i 3 månader. Sen nikotinfritt snus i nåt halvår (KickUp). Sen tog det väl bara 1-2 år till innan suget var så gott som helt borta. :)
Sjukt vad olika det är! Jag snusade i 6 år, ledsnade sen på den där snuttefilten som skulle åka och handlas och bäras omkring på så jag slutade bara. Enligt min fru så var jag den suraste jäveln på jorden ett par veckor (inget jag minns själv). Inte tagit en prilla på 8år.
För mig handlade det mest om att inte behöva ha nåt som ”styrde” min vardag. Men det var jäkligt gött att snusa när det begav sig!
Edit stavfel :angel:

Senast ändrad:

Sluta snusa var ... kämpigt. Körde plåster i avtagande styrka i 3 månader. Sen nikotinfritt snus i nåt halvår (KickUp). Sen tog det väl bara 1-2 år till innan suget var så gott som helt borta. :)
Applåd! Har nog som mest hållit upp i ett år men tycker alltid att det inte är värt det. Men du menar alltså att du är helt utan sug? Kanske skulle köra på utmaningen ändå.
Får nog starta en egen tråd i så fall. =)

Slutade snusa när andra tösen föddes, höll uppe i 8 år sen fick det räcka med tramset. In med en prilla igen och jag var tillbaka :D. Tio år sen omstarten och jag ångrar mig inte en sekund. Gött.

Gört! Bättra på Ilkos statistik lite.

Så där kan det inte se ut förresten. Brunos halsband sitter alldeles för lågt. Skärpning! ;)

Det kan han behöva.:D

Jag ber om ursäkt för det låga halsbandet.:sorry:

Såhär ska det sitta Bobo :p
3C8E6E24-C899-489F-BBD4-B65F47F5251C.jpeg

Eller ännu hellre såhär om man ska vara fancy utav helvete! :D
A8AC78D2-9C4F-4F20-B84B-8DF4357DAAD9.jpeg
Jag är inte helt ovan hundar men kan nån av er kunskapare förklara varför så många med kraftfulla raser envisas med att ha sele på hunden?
Då blir den ju superstark!

Applåd! Har nog som mest hållit upp i ett år men tycker alltid att det inte är värt det. Men du menar alltså att du är helt utan sug? Kanske skulle köra på utmaningen ändå.
Får nog starta en egen tråd i så fall. =)
Ja, nu var det 9 år sen. Suget är borta sen många år nu. Det är skönt faktiskt. (Men är beroende av Coca-Cola nu. Får fixa det sen.)

3 år som rökfri idag.
Kanske fira med Cognac och cigarr?:)

Senast ändrad:
Jag är inte helt ovan hundar men kan nån av er kunskapare förklara varför så många med kraftfulla raser envisas med att ha sele på hunden?
Snällare bekvämare mot kroppen, sitter bättre än halsband.
Nacken kan ta allvarlig skada av halsband om man har oflyt.
Nu har ju jag staffar vilka inte är särskilt stora för att vara ”muskelhundar” så de är inte såå starka men jag har hellre sele än halvstryp (som är den typ av halsband jag använder till vardags) på om någon av dem skulle få för sig om att göra ett ryck.
Ett halvstyp går dessutom att krångla sig ur om man har lite otur.

edit: hur blir hunden starkare av att bära sele vs halsband?

Tror att många börjar med sele på valpen och sen köper man en större sele istället för ett vettigt halsband. Men det är bara en teori. Sägs att det är lättare att lära valpar att gå i koppel med sele...

Jag använder som ni sett inte sele på Brunhunden. Aldrig gjort. Har inte ens ett strypkoppel på honom...

Tillbaka
Topp