• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

ADDCDEBD-CB4C-4D9C-A253-4889E989FEED.jpeg

@kreacon, @KandreasF ?

Eller så hakar du på mej och @KandreasF . Jag kör om du kör.;)
Jag kan inte sluta helt med colan! Det är ju inte ens samma sak. :p

Helvete. Man har väl en s.k. beroendenatur. Det är inte lätt när det är svårt. Jag dricker 4-5 burkar cola om dagen. Köper hem plattvis. Under semestern blev det ännu mer. Fy fan. Jag inser själv att det är ett stört beteende.

Men hur menar du egentligen att tråden ska utse en ful OWG klocka @kreacon ?

Jag kan tänka mig att pytsa in ett par hundra om något riktigt anskrämligt skall införskaffas för ändamålet :)
Har du inte redan en kandidat? Bara ett batteribyte från att sabba någons månad...:rolleyes:
Vi kan väl köpa den av dig istället för att vända oss direkt till LEGO?

Edit: tvåa. Men det betyder bara att det är en bra idé.

Bara så ni vet vad jag gör dom närmaste tre timmarna.
Guldstjärna till den som gissar filmen.
IMG_20200729_213334__01.jpg

Viss koppling till tråden finns...
Tänkte först Memento, men den varar inte i 3 timmar.
Nope. Det är snarare en eastern än en western.;)
Ny ledtråd. Lite för lätt...
Kom igen nu! Klockren koppling. @KlockTotte ?
IMG_20200729_214438__01.jpg
Sen vart det ju rätt lätt med andra ledtråden ;)
Måste varit min katt Brando som inspirerade till. (Och inte alls @KlockTotte och hans klocka ;))
Låter faktiskt mer logiskt :D

Första intrycken?

Kul att äntligen få testa en mecha-quartz. Den klassiska Seiko VK64. Har testkört kronografen också. Tickar på i 5 steg/sekund. Trevligt. Man får en 60-minuterskronograf och 24-timmarsvisning.

Snygg urtavla med fin finish, olika borstningar och applicerade index. Ser bra ut. Signerad krona och spänne på armbanden. Mycket klocka för 2.500 ändå.

Men inget för mig. ;) Tror jag ska kolla på att göra en retur. Men: om någon i tråden är intresserad kan jag självklart skicka den till någon av er. :)

Hur är det totala kvalitetsintrycket? Jag gillar hans grundinställning med "modern vintage" men många av de äldre uren har känts... för stora för att vara vintage. Den där är väl 38mm när tidsåldern snarare borde göra den till 33mm eller nåt.

Jag har mer än en gång funderatpå 1968-modellen, trots att jag egentligen inte är en kronografvän. Nåt med minimalismen lockar.

P.S. var det bara Seiko VK64 du ville prova så har du gått över Atlanten efter vatten. Det är ju sådana som driver många MALM-klockor. ;)

Jag rökte i 6 år och snusade sen i 6-7. Nu tobaksfri sen 14 september 2012. :)

Sluta snusa var ... kämpigt. Körde plåster i avtagande styrka i 3 månader. Sen nikotinfritt snus i nåt halvår (KickUp). Sen tog det väl bara 1-2 år till innan suget var så gott som helt borta. :)

Imponerande! Själv vågar jag inte ens försöka sluta snusa :( Jag var rökfri i ett halvår som längst under decenniet som jag rökte, var nog en av dom sämsta perioderna i mitt liv. Gick upp typ tio kg och varje dag kändes som piss till dess att jag gav upp och köpte ett paket röda LM.

Det farliga med snusandet är att det inte "stör" lika mycket som cigaretterna, man luktar inte, man får snusa när man vill och man behöver inte stå ute i regn och blåst för att få sin nikotinfix.

Jag kan inte sluta helt med colan! Det är ju inte ens samma sak. :p

Helvete. Man har väl en s.k. beroendenatur. Det är inte lätt när det är svårt. Jag dricker 4-5 burkar cola om dagen. Köper hem plattvis. Under semestern blev det ännu mer. Fy fan. Jag inser själv att det är ett stört beteende.

Ersatte cigaretterna med cola under halvåret jag var rökfri, hade sån ångest över att få diabetes :p Konstigt hur det var mer skrämmande än risken att få cancer av cigaretterna :depressed:

Tillbaka
Topp