Tankar för 3:e gången i veckan...
Man kan tro att jag kör mycket bil.
Och det gör jag också!
Och det gör jag också!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Härlig sommarkänsla i den kombon .Det blir en dubbelpost från Squale-tråden här för att jag tänker att det är relevant. Fick hem lite nya band för ett tag sen som egentligen var tänkta till en annan klocka men var tvungen att prova på 1521an. Två olika band från Obris Morgan, ett Warm Yellow och ett Lemon Yellow.
Här är en jämförelse mellan dessa två och ett orange Borealis i ordningen Warm Yellow->Lemon Yellow->Borealis.
Skillnaden är betydligt större än vad jag trodde. Borealis är mycket skönare nytt men de kan nog vara ganska lika när de är använda ett tag. Det som slog mig mest var att Borealis passar många fler handleder än Obris Morgan och även på innersta hålet så är OM lite för långt. På Borealis har jag två eller tre hål kvar även på min halvklena 16,5cm handled.
Jäkligt schyssta band i alla fall!
Halva tråden köpte ju en, så vi får väl se vem som får den förstTjenare
Är det någon som har köpt den nya 40mm versionen av Zelos Swordfish? Isåfall har ni fått någon mail som bekräftar att den har skickats?
GrattisLite kaffe efter familjen uppvaktat mig med paket
Det kanske skulle funka.
Dock är bezeln ganska bra centrerad det är insertet som är off. Det är också i plast så jag törs ej värma/bända upp det.
Jaja, köpt klockan till frun och hon bryr sig inte så mycket.
Dessutom kostar den som 2 boxar rosé...
Det är något speciellt med att fylla 50Lite kaffe efter familjen uppvaktat mig med paket
App app det är 5 år kvarDet är något speciellt med att fylla 50
Jag har bara tankat en gång i år. På drygt 700mil men desto mer el har gått åt.Tankar för 3:e gången i veckan...
Och det gör jag också!
TackGrattis
Vet att du inte fyller 50 än, var mest ett konstaterande i allmänhet .App app det är 5 år kvar
Det står ju 2-3 veckor innan leverans på beställningssidan och dom släpptes för någon vecka sen?OK. Tack för svaret.
Skickade en mail till Elshan för en stun en så vi får se vad han svarar.
Dock kan jag tänka mig som du skriver något specielltVet att du inte fyller 50 än, var mest ett konstaterande i allmänhet .
Grattis! Bra klocka att bära dagen till äraLite kaffe efter familjen uppvaktat mig med paket
TackarGrattis! Bra klocka att bära dagen till ära
Ahah viktigt med dom där 5 åren eller? hur som, grattis pårejj!App app det är 5 år kvar
Nix, inget om att de ska skickas. Bara bekräftelsen på beställning so far.
Känns som det tar en stund innan de kommer iväg.
OK. Tack för svaret.
Skickade en mail till Elshan för en stun en så vi får se vad han svarar.
Många klockor på 5 årAhah viktigt med dom där 5 åren eller? hur som, grattis pårejj!
Det kanske skulle funka.
Dock är bezeln ganska bra centrerad det är insertet som är off. Det är också i plast så jag törs ej värma/bända upp det.
Jaja, köpt klockan till frun och hon bryr sig inte så mycket.
Dessutom kostar den som 2 boxar rosé...
Ja precis, på hemsidan såg jag det stod "Please expect launch special orders to ship within 3-4 weeks or whichever variant is ready for shipment first." Så gissningsvis kommer han inte ge mer precis information än så. Det finns inget i facebook-gruppen som indikerar något heller, tyvärr.
På tal om Zelos, kunde inte se att någon postat om dressaren som släpps den 11e:
"Here are the final production pieces of the dress watch previously shown on the group. It will be called the ‘Nova’ and planned to go live on the 11th of Aug.
The slimmest zelos yet at 7.5mm without the crystal, and 8.8mm with. Priced starting at $769 and comes with both the leather horween strap and bracelet.
Quick specs
38mm diameter, 20mm lug width, 44mm L2L
ETA 7001 handwound movement
High ‘Box’ sapphire crystal and sapphire back
100m WR
BGW9 lume"
Perfekt födelsdagsklocka Grattis!Lite kaffe efter familjen uppvaktat mig med paket
Stort grattis!Lite kaffe efter familjen uppvaktat mig med paket
Det blir en dubbelpost från Squale-tråden här för att jag tänker att det är relevant. Fick hem lite nya band för ett tag sen som egentligen var tänkta till en annan klocka men var tvungen att prova på 1521an. Två olika band från Obris Morgan, ett Warm Yellow och ett Lemon Yellow.
Här är en jämförelse mellan dessa två och ett orange Borealis i ordningen Warm Yellow->Lemon Yellow->Borealis.
Skillnaden är betydligt större än vad jag trodde. Borealis är mycket skönare nytt men de kan nog vara ganska lika när de är använda ett tag. Det som slog mig mest var att Borealis passar många fler handleder än Obris Morgan och även på innersta hålet så är OM lite för långt. På Borealis har jag två eller tre hål kvar även på min halvklena 16,5cm handled.
Jäkligt schyssta band i alla fall!
TackStort grattis!
Jag håller med, den andra från vänster, Aventurine är smarrig , och jag gillar den tredje också, linne eller vad kan man säga. Dock är Elshan själv inte nöjd med länken som blev, men han skickar med den ändå.Jag tycker de är skitsnygga! Speciellt andra från vänster och längst till höger.
Tack för tipset!
Jag har bara fått det en gång och då fick jag hem en faktura i alla fall. Det är nog standard för alla (utom postnord då) förutom vid större belopp, då får man betala i förskott.På måndag landar förhoppningvis gula Maranez
Hur brukar det fungera med FedEx och moms/tull? Brukar man få en faktura i efterhand eller ska man betala innan utleverans?
@Nicke75 Stort grattis på födelsedagen
Sjukt imponerande att se. Dom kör rätt så fort kan jag meddela.