• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Ha en fin fredag tråden! :)

20200731_065814.jpg

Har alltid gillat Aerospacen och hade gillat dom oavsett vem som hade tillverkat dom känner jag.
Tunna och grymt bekväma, roliga funktioner (som sällan används), grym AR, snygga (enligt mig).
Mina tidigare har varit i titan och så även den som är på väg och dom märks knappt på handleden.
Det är väl bara så att man fastnar för olika saker och Aerospacen bockar av många rutor i min bok.
Mina två tidigare och sist en lånad bild på en likadan som den som är på ingång.
Kommer att komplettera mina mikros fint :)
4ZMBeT2.jpg
P0qHyym.jpg
AF1VfL3.jpg

Hänger med helt och hållet i ditt resonemang. Själv haft flera titanklockor - det är ett fantastiskt material för klockor.

Ja den är fantastisk!:p
Jag är konstig och gillar varianten som ingen annan verkar gilla. Tyvärr har den varit slut i lager ett tag
Squale50AtmosOndaMezzanotte1_d9136a0c-28e6-42d3-add7-7b720980c1d3_800x.jpg
JAG gillar den också, känner mig också konstig.
Jag tycker den också är väldigt fin. Om jag ska vara helt ärlig, hela Onda-serien är dunder. Sjukt lyckad! Dock tyckte jag att den lite mer skrikiga färgen från lagunan (även från Azzuro & Emerald) passade hähä! Om jag skulle köpa en så tror jag helt ärligt att det skulle bli en Laguna, eller kanske den nya rosa....den är också riktigt frän!

20200729_144346.jpg

Vilka färger har vi i tråden mån tro? Visa! :angel::angel:

70A6CF5D-82C2-43EC-BEE4-171E0CC95CDD.jpeg

Morning. In till Blöteborg för att jobba en sväng denna fredag. Regnat hela i princip hela semestern, så klart som fan det blir kanonväder när man ska jobba hela dagen. Men bara att trösta sig med en kall Norrlands mot kvällen

Kommer ihåg att den där var en riktig favorit när du hade den första svängen. Sjukt häftig pjäs som är kul att se. Gött att den är hemma på handleden igen, känns som den är väldigt LennyK. :cigar:

Gratulerar! :)

75AACD26-0CA4-4F23-B841-A940D229F357.jpeg
Tvungen att kolla upp denna Simon, riktigt intressant! (lever jag under en sten eller?) :confused:
Serien som är inspirerad av hans stil heter ”Tales from the Loop”. Fristående avsnitt, men ändå med lite connection.... stilen är väl lite ”svensk snöblaskigt 80-tal, Volvo 240 och Stiga Snow Racer överallt. Mystiska torn, Alien artefakter, övergivna robotar.... härligt ljus.

Det finns flera böcker med hans teckningar.
Väldigt bra dassläsning....

Det blir en dubbelpost från Squale-tråden här för att jag tänker att det är relevant. Fick hem lite nya band för ett tag sen som egentligen var tänkta till en annan klocka men var tvungen att prova på 1521an. Två olika band från Obris Morgan, ett Warm Yellow och ett Lemon Yellow.

Här är en jämförelse mellan dessa två och ett orange Borealis i ordningen Warm Yellow->Lemon Yellow->Borealis.
PSX_20200731_100200.jpg

PSX_20200731_100250.jpg

Skillnaden är betydligt större än vad jag trodde. Borealis är mycket skönare nytt men de kan nog vara ganska lika när de är använda ett tag. Det som slog mig mest var att Borealis passar många fler handleder än Obris Morgan och även på innersta hålet så är OM lite för långt. På Borealis har jag två eller tre hål kvar även på min halvklena 16,5cm handled.
PSX_20200731_100333.jpg

Jäkligt schyssta band i alla fall! :)
PSX_20200731_100419.jpg

PSX_20200731_100554.jpg

Tillbaka
Topp