• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Lite kaffe efter familjen uppvaktat mig med paket :)
B017E272-DA06-4FE9-B60F-9F37758DFEE4.jpeg
Grattis, grattis....:)

På måndag landar förhoppningvis gula Maranez :)
Hur brukar det fungera med FedEx och moms/tull? Brukar man få en faktura i efterhand eller ska man betala innan utleverans?
Screenshot_20200731-104117_Chrome.jpg

@Nicke75 Stort grattis på födelsedagen :D
Har samma erfarenhet som @HSK. Du får en faktura efteråt. Fick för övrigt hem ett FedEx nu för 10 min sen. Med en klocka. Ska öppna snart. ^^ (får nog tullfakturan på måndag)

Jo, el är nog framtiden. Funkar ej med transportbil och långa körsträckor i Norrland än så länge. :cool:
Med risk för att trampa nån på tårna skulle jag bestämt vilja hävda att el är bakåtsträvande då det väl var el vi körde just efter ångmotorerna, men vad vet jag kanske gillar Otto Pettersson lite för mycket haha men med det sagt säger jag absolut inte att el är dåligt

Ja, kanske dags för oss över 40 att börja räkna år i klockor.
"Hur gammal är du?"
"Jag fyllde en Zelos Horizon, Squale 1521, Tanky McTank, CW C60 Trident och en Aquadive i år"
På tal om en annan klocka som du har, tänker på din rotbeer är du fortfarande nöjd med den? Dina tankar om den? Sorry om jag har missat om du har skrivit om den förut , skrivs väldigt mycket i tråden... Tack på förhand

På tal om en annan klocka som du har, tänker på din rotbeer är du fortfarande nöjd med den? Dina tankar om den? Sorry om jag har missat om du har skrivit om den förut , skrivs väldigt mycket i tråden... Tack på förhand
Inget att säga sorry för, trycket i tråden är ju högst på hela forumet :)
Jag vet inte rikigt själv hur mycket jag skrivit om den, minns inte.
Men jag är nöjd, den är ju ovanlig dessutom.
Färgerna är ju högst speciella. I starkt ljus glänser den som en juvel. Och i dunklare ljus blir den mer nedtonad och mer dov i färgerna. En riktig kameleont med andra ord :)
Om jag fick ändra något så skulle det lätt vara applicerade index. Det skulle få tavlan att poppa ännu mera, så om Squale nån gång släpper en sån variant så blir det tavelbyte.
Men tills dess är jag som sagt supernöjd :)

oEjub4Y.jpg

VSc3WPD.jpg

06EZGnl.jpg

Med risk för att trampa nån på tårna skulle jag bestämt vilja hävda att el är bakåtsträvande då det väl var el vi körde just efter ångmotorerna, men vad vet jag kanske gillar Otto Pettersson lite för mycket haha men med det sagt säger jag absolut inte att el är dåligt
Ja el har absolut med sina nackdelar tyvärr. Hade det funnits så att vi klarat oss på den miljövänliga framställningen så hade det varit en annan sak.

Tillbaka
Topp