Ramlade över Obris Morgan siten igen. Kolla vad som var öppet i deras onlineshop.
Döm om min förvåning har de kört en igång en ny omgång pre-order på deras "inifinity" dykare. Som sagt köpte av dem tidigare och jag har letat efter denna modell utan framgång beggat.
Nu la jag pre-order på en "custom" option. Det blev en med svart urtavla. Neonröd Minut visare och sekundvisare. Samt Orange datumhjul med svart text.
43mm bred
14.5mm hög
50mm lug 2 lug.
22mm armbandsbredd
Eta 2824-2 (antimagnetisk bur)
BGW9 lume (blått)
3.6mm tjockt armband
Här är bilder tagna från Obris shoppen. Om man slår ihop dessa 2 så förstår ni vad jag beställt
Beroende på upplevelsen när jag får klockan blir är det en tänkt ersättare för HELM Vanuatu som jag tycker om men av någon märklig anledning inte får någon handledstid tyvärr. Gissar att mitt undermedvetna inte gillar visarna. Och alltid faller bort i valet när jag öppnar klocklådorna. Måtten på Vanuatu och Infinity är väldigt lika. Armbandet är tjockare på Helm Vanuatu med 0.8mm och Urverket är bättre på Obris Morgan Inifinity.
Samt att detaljkvaliten är mycket bättre på Obris morgan. Jämförbar med flera schweiziska tillverkare som Longines etc.
Helm Vanuatu för den som inte kommer ihåg utseendet. Väldigt tjocka visare (lego bitar).