• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

LennyK

Panerai
Okej, nu är det dags för en lek! I den här bilden så finns det en klocka som inte passar in i tråden. Vem är inkräktaren? Bonuspoäng för varje klocka man kan säga vad det är för något!
PSX_20181221_221107.jpg
Zelos var ju lätt!! Sen svårare. Ett poäng till mig bara då...
 

ZWG Vader

Omega
Okej, nu är det dags för en lek! I den här bilden så finns det en klocka som inte passar in i tråden. Vem är inkräktaren? Bonuspoäng för varje klocka man kan säga vad det är för något!
PSX_20181221_221107.jpg
Först tänkte jag den högra eftersom den inte går rätt, eller ja de andra visar ungefär samma tid (inom en timme) men den högra är inte i närheten.
Men sedan verkar det som den översta inte har datum så jag gissar på det.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Håller med @Birchgrove om tropic och zelos och tycker mej känna igen visarna som en seiko men 1521 känner jag inte igen utan att i så fall gå och kolla på webben och det är väl fusk...
Äh, alla metoder är tillåtna. Tre av fyra är ju ändå bra! :happyhappy:
Zelos var ju lätt!! Sen svårare. Ett poäng till mig bara då...
Bra jobbat ändå, inte alla som känner igen den. :D
Först tänkte jag den högra eftersom den inte går rätt, eller ja de andra visar ungefär samma tid (inom en timme) men den högra är inte i närheten.
Men sedan verkar det som den översta inte har datum så jag gissar på det.
Två av dem har stannat så att den ena ens var i närheten var bara slumpen men det är rätt att SKX (längst till höger) ska bort eftersom det är en Seiko och därmed inget microbrand. :)
 

PNM

Panerai
Idag kom det fler bilder på H2O:s Facebook-sida:

FB_IMG_1545349030024.jpg

FB_IMG_1545349017607.jpg


H2O Tiburon heter den tydligen.
Lite oklart för mig om det blir olika tavlor och bezels m.m. att välja mellan eller om de fortfarande är på prototypstadiet och testar olika design. Men H2O har ju en del modeller där man får "designa själv" på hemsidan så det kanske blir så med den här också. Återstår att se..:)

Ser ut som en frankenstein-mix av ZRC-boett, KonTiki-tavla, Planet Ocean-händer och Seiko-våg...

Mer kvantitet än kvalitet - en ändlös ström av nya klockor och märken som ser ut som något ett annat någon annan redan gjort. Bristen på kreativitet är nedslående...
 

timevoid

Cartier
2-Faktor
Ramlade över Obris Morgan siten igen. Kolla vad som var öppet i deras onlineshop.

Döm om min förvåning har de kört en igång en ny omgång pre-order på deras "inifinity" dykare. Som sagt köpte av dem tidigare och jag har letat efter denna modell utan framgång beggat.

Nu la jag pre-order på en "custom" option. Det blev en med svart urtavla. Neonröd Minut visare och sekundvisare. Samt Orange datumhjul med svart text.
43mm bred
14.5mm hög
50mm lug 2 lug.
22mm armbandsbredd
Eta 2824-2 (antimagnetisk bur)
BGW9 lume (blått)
3.6mm tjockt armband

Här är bilder tagna från Obris shoppen. Om man slår ihop dessa 2 så förstår ni vad jag beställt :p

Beroende på upplevelsen när jag får klockan blir är det en tänkt ersättare för HELM Vanuatu som jag tycker om men av någon märklig anledning inte får någon handledstid tyvärr. Gissar att mitt undermedvetna inte gillar visarna. Och alltid faller bort i valet när jag öppnar klocklådorna. Måtten på Vanuatu och Infinity är väldigt lika. Armbandet är tjockare på Helm Vanuatu med 0.8mm och Urverket är bättre på Obris Morgan Inifinity.

Samt att detaljkvaliten är mycket bättre på Obris morgan. Jämförbar med flera schweiziska tillverkare som Longines etc.

red_infinity.jpg


red_infinity_orange.jpg



Helm Vanuatu för den som inte kommer ihåg utseendet. Väldigt tjocka visare (lego bitar).
01_F3.JPG
 
Senast ändrad:

timevoid

Cartier
2-Faktor
När jag ändå gräver i mitt undermedvetna med Helm Vanuatu kom jag på något som stör mig ordentligt på.
End-links ser bara för fejk ut. Nu känns det bättre : )
De där fejkade (stämplade) strecken som skall matcha "ingenjörs-armbandet" kan göra att jag kokar inombords.
Man lyckas med det mesta sen gör man ett "billigt" självmål och gör att helheten blir väldigt tafflig vilket är orättvist mot en så välgjord klocka i övrigt.
01_F3.JPG
 

Eternalis

Cartier
Ramlade över Obris Morgan siten igen. Kolla vad som var öppet i deras onlineshop.

Döm om min förvåning har de kört en igång en ny omgång pre-order på deras "inifinity" dykare. Som sagt köpte av dem tidigare och jag har letat efter denna modell utan framgång beggat.

Nu la jag pre-order på en "custom" option. Det blev en med svart urtavla. Neonröd Minut visare och sekundvisare. Samt Orange datumhjul med svart text.
43mm bred
14.5mm hög
50mm lug 2 lug.
22mm armbandsbredd
Eta 2824-2 (antimagnetisk bur)
BGW9 lume (blått)
3.6mm tjockt armband

Här är bilder tagna från Obris shoppen. Om man slår ihop dessa 2 så förstår ni vad jag beställt :p

Beroende på upplevelsen när jag får klockan blir är det en tänkt ersättare för HELM Vanuatu som jag tycker om men av någon märklig anledning inte får någon handledstid tyvärr. Gissar att mitt undermedvetna inte gillar visarna. Och alltid faller bort i valet när jag öppnar klocklådorna. Måtten på Vanuatu och Infinity är väldigt lika. Armbandet är tjockare på Helm Vanuatu med 0.8mm och Urverket är bättre på Obris Morgan Inifinity.

Samt att detaljkvaliten är mycket bättre på Obris morgan. Jämförbar med flera schweiziska tillverkare som Longines etc.

red_infinity.jpg


red_infinity_orange.jpg



Helm Vanuatu för den som inte kommer ihåg utseendet. Väldigt tjocka visare (lego bitar).
01_F3.JPG
Obris Morgan är ju jätte snygg, kanske lite stor för mig. Coolt köp.

Någon som har en borealis till salu?:)
 
Topp