• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
72BA77B9-BA1B-41B5-A97F-195A5894546E.jpeg
Hur ser era samlingar ut?:)

Jag lägger upp min samling trotts att det bara är 2 mikromärken i den
Kompetent samling! Snyggt!
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Ramlade över Obris Morgan siten igen. Kolla vad som var öppet i deras onlineshop.

Döm om min förvåning har de kört en igång en ny omgång pre-order på deras "inifinity" dykare. Som sagt köpte av dem tidigare och jag har letat efter denna modell utan framgång beggat.

Nu la jag pre-order på en "custom" option. Det blev en med svart urtavla. Neonröd Minut visare och sekundvisare. Samt Orange datumhjul med svart text.
43mm bred
14.5mm hög
50mm lug 2 lug.
22mm armbandsbredd
Eta 2824-2 (antimagnetisk bur)
BGW9 lume (blått)
3.6mm tjockt armband

Här är bilder tagna från Obris shoppen. Om man slår ihop dessa 2 så förstår ni vad jag beställt :p

Beroende på upplevelsen när jag får klockan blir är det en tänkt ersättare för HELM Vanuatu som jag tycker om men av någon märklig anledning inte får någon handledstid tyvärr. Gissar att mitt undermedvetna inte gillar visarna. Och alltid faller bort i valet när jag öppnar klocklådorna. Måtten på Vanuatu och Infinity är väldigt lika. Armbandet är tjockare på Helm Vanuatu med 0.8mm och Urverket är bättre på Obris Morgan Inifinity.

Samt att detaljkvaliten är mycket bättre på Obris morgan. Jämförbar med flera schweiziska tillverkare som Longines etc.

red_infinity.jpg


red_infinity_orange.jpg



Helm Vanuatu för den som inte kommer ihåg utseendet. Väldigt tjocka visare (lego bitar).
01_F3.JPG
Du har valt en rejält snygg klocka som ersättare till din Helm! Nu gillar jag Helm Vanatau väldigt mycket men Obris tycks ha fått till proportionerna så att en rätt stor klocka ändå inte ser klumpig ut!
 

timevoid

Cartier
2-Faktor
Ser ut som en frankenstein-mix av ZRC-boett, KonTiki-tavla, Planet Ocean-händer och Seiko-våg...

Mer kvantitet än kvalitet - en ändlös ström av nya klockor och märken som ser ut som något ett annat någon annan redan gjort. Bristen på kreativitet är nedslående...
Kan hålla med dig. Det var lite för mycket Frankenstein över denna. Jag skulle kunna köpa om de hållt sig till en design som inspiration. Men nu har man tagit väldigt kända design element från 4 tillverkare....
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Jag tycker att den nya som heter
M Marvelight är snyggare än den gamla som bara heter Marvelight. Glöm inte att kolla in båda och jämför vad du tycker!
Hmm, är det inte den nya modellen som dom maxade på till 43mm? Snygg? Ja. Gigantisk? Ja.
Jag gillar 40mm varianten, vet inte om den är ny eller gammal. Den heter typ Engineer Master II Marvelight.
 

Wydestream

Panerai
2-Faktor
Hmm, är det inte den nya modellen som dom maxade på till 43mm? Snygg? Ja. Gigantisk? Ja.
Jag gillar 40mm varianten, vet inte om den är ny eller gammal. Den heter typ Engineer Master II Marvelight.

Ja den som jag kallar "gamla modellen" är Engineer II Marvelight. Den nya heter M Marvelight och jag tror (rätt säker) på att den finns i både 40 och 43 mm.
Japp, enligt hemsidan finns både 40 och 43. Jäkligt snygga faktiskt!
Jag har egentligen bara en reservation till dem, och det är att luggarna smalnar av på ett sätt så boetten ser väldigt ”rund” ut ovanifrån. Samma som med sjöö sandström worldtimer. Jag gillar lite mer klossig boett. ;)
 

levman

Cartier
Ufff.. Hamnat i ett negativt köpträsk igen =) Har en C.Ward Trident Pro 600 38mm samt Mecaniche Veneziana GMT påväg in och blev sugen på denna nu inför sommaren.

Yema_Yachtingraf_Croisiere_Quartz_Front_2048x_483ded24-f400-4625-b68c-38a6d5e9b278_185x273_crop_center@2x.jpg


Quartz förvisso då jag inte har råd att punga ut €2 000+ för en automat, men kanske är bra att ha någon quarts med =) Värd €400 som man måste punga ut?

Edit: Såg att det bara var mineral crystal och inte sapphire.. + en klängig säljare började chatta att han kunde slänga in ett perlonstrap om jag köpte NU. Då kryssade man ner, haha.
 
Senast ändrad:
Topp