Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sälj inte traskan är du snäll! Kommer ha svårt att hålla mig borta och har inte råd med fler klockor. Bästa kombon ocksåBjuder på en familjebild av mina 4 micros innan de splittras
3 auto - 1 quartz, 3 40mm - 1 36mm, 1 Ronda - 1 Seiko - 2 Miyota, 2 10atm - 2 5atm, Singapore - USA/Kina - UK/Hongkong - Sydkorea.... så lika men ändå så olika
![]()
Hur länge vill du att jag skall vänta med att sälja den?Sälj inte traskan är du snäll! Kommer ha svårt att hålla mig borta och har inte råd med fler klockor. Bästa kombon också
Bjuder på en familjebild av mina 4 micros innan de splittras
3 auto - 1 quartz, 3 40mm - 1 36mm, 1 Ronda - 1 Seiko - 2 Miyota, 2 10atm - 2 5atm, Singapore - USA/Kina - UK/Hongkong - Sydkorea.... så lika men ändå så olika
![]()
Tills min utbildning är färdig, cirka 2021Hur länge vill du att jag skall vänta med att sälja den?![]()
Boldr inte riktigt min grej men varför sälja de andra (ska jag iof inte säga som flippar allt) men trevlig trio! Alla tre perfekta vardagsdinkor och rätt olika
![]()
Tills min utbildning är färdig, cirka 2021![]()
Grymt snygg! Säg till när du tröttnarFörsta dagen med denna. Udda och rolig även fast det finns en del B&R kopplingar...![]()
Hatar natot dock så hoppas verkligen gummit anländer innan julledigheten![]()
Den är så snygg va! Men vad är felet med vridringen? Slapp?Jag ser till att bärsen inte blir gammal iklädd nykomlingen på hemmagjort läder. Förlåt att jag spammar certina i tråden men bortsett från den sämsta bezelaction jag upplevt är den faktiskt väldigt mysig
![]()
Håll ut, bara minst 2 år kvar. Och på den tiden lär det nog inte släppas någon rolig microbrand ändåTills min utbildning är färdig, cirka 2021![]()
Oerhört snygg och upplevs mindre än sina 43mm imho. Ja, "spelet" mellan varje tick är helt förskräckligt, och den glappar även i vertikal riktning. Ger ett väldigt slappt intryck. Störande då resten är braDen är så snygg va! Men vad är felet med vridringen? Slapp?
Precis.... känns extra kul med tanke på att jag redan har sex terminer på uni och det lutar åt nästan lika många ytterligareHåll ut, bara minst 2 år kvar. Och på den tiden lär det nog inte släppas någon rolig microbrand ändå![]()
Är glasbezel ett krav?På jakt efter en ny dykare modell "mindre". Har lyckats vaska fram dessa än så länge. Finns det några jag missat?
Ute efter:
39-41mm
max 13 mm hög
20mm lugg
automatisk
ceramic/sapphire bezel
minst 100 wr
Ingen tydlig homage
![]()
![]()
![]()
Bjuder på en familjebild av mina 4 micros innan de splittras
![]()
Det är så man skriver sitt första inlägg! Välkommen!Premiär här. Har hängt här ett par år men bara som fluktare. Är själv ägare till ett tiotal micros/affordables och uppskattar verkligen den här tråden. Både Everesten och Traskan har legat i inkorgen och väntat på sista knapptrycket men... av och till händer det att jag kan kontrollera mina impulser. Oavsett vilken som ska säljas finns här iaf en potentiell ny ägare.
Hej och välkommenPremiär här. Har hängt här ett par år men bara som fluktare. Är själv ägare till ett tiotal micros/affordables och uppskattar verkligen den här tråden. Både Everesten och Traskan har legat i inkorgen och väntat på sista knapptrycket men... av och till händer det att jag kan kontrollera mina impulser. Oavsett vilken som ska säljas finns här iaf en potentiell ny ägare.
Välkommen hit till forumet och tråden.Recensionen har jag så klart redan läst. Tackar för den. Välskrivet och informativt.
Angående klockan är det ss/mint jag varit nära att hugga tidigare. I mitt inre känns den som ett utmärkt strand- och uteserveringsur. Tänker att jag rider ut kommande julen först och sedan kanske vi kan snacka. Ett litet problem är dock att det är långt kvar till sommaren.
Innan julen lägger jag nog inte ut den så det är lugntRecensionen har jag så klart redan läst. Tackar för den. Välskrivet och informativt.
Angående klockan är det ss/mint jag varit nära att hugga tidigare. I mitt inre känns den som ett utmärkt strand- och uteserveringsur. Tänker att jag rider ut kommande julen först och sedan kanske vi kan snacka. Ett litet problem är dock att det är långt kvar till sommaren.
Tack! Det låter klokt det du säger men det har visat sig att tid är dyrbart för mig, precis som för många andra i det här forumet. Tråkigt om man hinner tröttna på sommarklockan innan sommaren kommit.Välkommen hit till forumet och tråden.
Och att det skulle vara långt kvar till sommaren är väl inget problem. Då har du bara god tid på dig att vänja dig vid klockan![]()
Dubbelpostar jag med.
Dagens klocka, nu på ett marinblått mocka. (som ser väldigt sotsvart ut, jag skyller på att dagsljuset försvann innan lunch)
![]()
Det är väl på sin plats med en bild på kvällens klocka också...
Då får du ju bara tid att köpa ännu en sommarklockaTack! Det låter klokt det du säger men det har visat sig att tid är dyrbart för mig, precis som för många andra i det här forumet. Tråkigt om man hinner tröttna på sommarklockan innan sommaren kommit.
Mycket fin klocka! Jag är svag för Christophers sekundvisare.Det är väl på sin plats med en bild på kvällens klocka också...
Det är med stor sorg jag får meddela att en av er nu har köpt min Traska Freediver. Hoppas inte någon blev ledsen men jag hoppas att vi får se en bild av den här om ett par dagar![]()
Helst! Men beror ju på vad som dyker uppÄr glasbezel ett krav?![]()