• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Bjuder på en familjebild av mina 4 micros innan de splittras :)

3 auto - 1 quartz, 3 40mm - 1 36mm, 1 Ronda - 1 Seiko - 2 Miyota, 2 10atm - 2 5atm, Singapore - USA/Kina - UK/Hongkong - Sydkorea.... så lika men ändå så olika :D

R1060346_edited.jpg
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Bjuder på en familjebild av mina 4 micros innan de splittras :)

3 auto - 1 quartz, 3 40mm - 1 36mm, 1 Ronda - 1 Seiko - 2 Miyota, 2 10atm - 2 5atm, Singapore - USA/Kina - UK/Hongkong - Sydkorea.... så lika men ändå så olika :D

R1060346_edited.jpg

Boldr inte riktigt min grej men varför sälja de andra (ska jag iof inte säga som flippar allt :D ) men trevlig trio! Alla tre perfekta vardagsdinkor och rätt olika :)
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Boldr inte riktigt min grej men varför sälja de andra (ska jag iof inte säga som flippar allt :D ) men trevlig trio! Alla tre perfekta vardagsdinkor och rätt olika :)

Vill inte sälja någon men jag har lovat dyrt o heligt att sälja antingen Traskan eller Smiths för att ekonomin och min bättre hälft inte tyckte om två inköp på så kort tid :p Sen har jag en massa annat til salu också för att finansiera beroendet. Piloten får dock stanna oavsett, inte värd något och väldigt skön att bära :)

Tills min utbildning är färdig, cirka 2021 ;)

Hmm, kan bli tufft :)
 

Nikk

Panerai
2-Faktor
Bjuder på en familjebild av mina 4 micros innan de splittras :)

3 auto - 1 quartz, 3 40mm - 1 36mm, 1 Ronda - 1 Seiko - 2 Miyota, 2 10atm - 2 5atm, Singapore - USA/Kina - UK/Hongkong - Sydkorea.... så lika men ändå så olika :D

R1060346_edited.jpg

Premiär här. Har hängt här ett par år men bara som fluktare. Är själv ägare till ett tiotal micros/affordables och uppskattar verkligen den här tråden. Både Everesten och Traskan har legat i inkorgen och väntat på sista knapptrycket men... av och till händer det att jag kan kontrollera mina impulser. Oavsett vilken som ska säljas finns här iaf en potentiell ny ägare.
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Premiär här. Har hängt här ett par år men bara som fluktare. Är själv ägare till ett tiotal micros/affordables och uppskattar verkligen den här tråden. Både Everesten och Traskan har legat i inkorgen och väntat på sista knapptrycket men... av och till händer det att jag kan kontrollera mina impulser. Oavsett vilken som ska säljas finns här iaf en potentiell ny ägare.
Det är så man skriver sitt första inlägg! Välkommen!
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Premiär här. Har hängt här ett par år men bara som fluktare. Är själv ägare till ett tiotal micros/affordables och uppskattar verkligen den här tråden. Både Everesten och Traskan har legat i inkorgen och väntat på sista knapptrycket men... av och till händer det att jag kan kontrollera mina impulser. Oavsett vilken som ska säljas finns här iaf en potentiell ny ägare.
Hej och välkommen :) Denna tråden är den klart trevligaste på forumet... och den potentiellt dyraste ;)

Det lutar just nu (iallafall när Everesten är flong ny) att Traskan får lämna.

Här är min lilla recension av min klocka ifall du är intresserad.
https://klocksnack.se/threads/traska-freediver-microrecension-av-ett-microbrand.102894/

Håll ögonen öppna på Köp&Sälj så dyker den förhoppningsvis upp där om en vecka, månad... eller tre när min separationsångest lagt sig. Är du riktigt fräck så kan du ju alltid dra iväg ett PM till mig ;)
 

Nikk

Panerai
2-Faktor
Recensionen har jag så klart redan läst. Tackar för den. Välskrivet och informativt.

Angående klockan är det ss/mint jag varit nära att hugga tidigare. I mitt inre känns den som ett utmärkt strand- och uteserveringsur. Tänker att jag rider ut kommande julen först och sedan kanske vi kan snacka. Ett litet problem är dock att det är långt kvar till sommaren.
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Recensionen har jag så klart redan läst. Tackar för den. Välskrivet och informativt.

Angående klockan är det ss/mint jag varit nära att hugga tidigare. I mitt inre känns den som ett utmärkt strand- och uteserveringsur. Tänker att jag rider ut kommande julen först och sedan kanske vi kan snacka. Ett litet problem är dock att det är långt kvar till sommaren.
Välkommen hit till forumet och tråden.
Och att det skulle vara långt kvar till sommaren är väl inget problem. Då har du bara god tid på dig att vänja dig vid klockan :)
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Recensionen har jag så klart redan läst. Tackar för den. Välskrivet och informativt.

Angående klockan är det ss/mint jag varit nära att hugga tidigare. I mitt inre känns den som ett utmärkt strand- och uteserveringsur. Tänker att jag rider ut kommande julen först och sedan kanske vi kan snacka. Ett litet problem är dock att det är långt kvar till sommaren.
Innan julen lägger jag nog inte ut den så det är lugnt :) Bara att dra ett mess ni som är intresserade ifall någon vill hugga den. Gör ju mitt val om vilken jag skall behålla lättare också :)
 

Nikk

Panerai
2-Faktor
Välkommen hit till forumet och tråden.
Och att det skulle vara långt kvar till sommaren är väl inget problem. Då har du bara god tid på dig att vänja dig vid klockan :)
Tack! Det låter klokt det du säger men det har visat sig att tid är dyrbart för mig, precis som för många andra i det här forumet. Tråkigt om man hinner tröttna på sommarklockan innan sommaren kommit.
 
Topp