Diska, svettas eller gå i duggregn? Det vet ju alla att man måste ha skruvad krona till.Vilket ändamål?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Diska, svettas eller gå i duggregn? Det vet ju alla att man måste ha skruvad krona till.Vilket ändamål?
Precis vad ovetande kan få för sig.Diska, svettas eller gå i duggregn? Det vet ju alla att man måste ha skruvad krona till.
Ändamålet med att ha skruvad krona?Vilket ändamål?
Och vem är ovetande?Precis vad ovetande kan få för sig.
De som propagerar skruvad krona? 99,9 behöver det inte.Och vem är ovetande?
Har du några officiella siffror som backar upp ditt påstående? Länka gärna dit.De som propagerar skruvad krona? 99,9 behöver det inte.
Vad vill du veta? Vad ska man ha en skruvad krona till?Har du några officiella siffror som backar upp ditt påstående? Länka gärna dit.
Har du några officiella siffror som backar upp ditt påstående? Länka gärna dit.
Vad vill du veta? Vad ska man ha en skruvad krona till?
Vattentätningen har inget med gängorna i kronan att göra, det är gummipackningarna som gör jobbet. Förr hade man problem med att hålla tryck på skinn/kork/gummi-packningarna och då var gängningen bra. Konstruktionerna var även enkla med endast ett tätningsskikt. Nu kan vi bygga med flera barriärer och se till att packningarna utsätts för lagom tryck.Nu är jag en novis, men är det inte så att det är lättare att garantera vattentäthet med skruvade krona? (och hyfsat enkelt att tillverka? ). Sen behöver väl de flesta inte mer än 100m vattentäthet, vilket jag har på bla min sarb033 med vanlig krona. Fast 50m kanske fungerar som badklocka också?
Nej, att 99,9% inte behöver det.Vad vill du veta? Vad ska man ha en skruvad krona till?
Trollar du nu? Klart att det inte är en korrekt statistiskt framtagen siffra, är väl rätt uppenbart? Hur skulle du kunna samla den datan? Håll dig till ämnet ist och förklara vad man ska ha en skruvad krona till.Nej, att 99,9% inte behöver det.
Jag var såklart ironisk men det fattade duPrecis vad ovetande kan få för sig.
Bra nivå, kanske hålla igen på drogerna lite?Trollar du ditt
Du har rätt, jag var lite hård.Bra nivå, kanske hålla igen på drogerna lite?
About the project
Mymicrowatch is a search platform for microbrand watches. Micro brands are increasingly enjoying a wide following of watch aficionados and this site is made to support the hunt for available watches in the exciting world of watches made by small companies and watch enthousiasts.
Watch brands actively manage their content on this site so you will always find the latest watches, pre-orders, limited editions and news about what is happening in the microbrand world.
Nej, att 99,9% inte behöver det.
För egen det tycker jag att det är bekvämt med skruvkrona eftersom kronan då inte riskerar att klicka ut, sen är det ju inte nödvändigt i sig med skruvad krona för att få en klocka tätTrollar du nu? Klart att det inte är en korrekt statistiskt framtagen siffra, är väl rätt uppenbart? Hur skulle du kunna samla den datan? Håll dig till ämnet ist och förklara vad man ska ha en skruvad krona till.
Har det någonsin hänt på ett dykarur med en icke-skruvad krona?För egen det tycker jag att det är bekvämt med skruvkrona eftersom kronan då inte riskerar att klicka ut, sen är det ju inte nödvändigt i sig med skruvad krona för att få en klocka tät
Njae, det är sant, den risken är nog faktiskt extremt liten...Har det någonsin hänt på ett dykarur med en icke-skruvad krona?
Bry dig inte om honom. Fortsätt posta bra inlägg och fina bilder.Har du några officiella siffror som backar upp ditt påstående? Länka gärna dit.
Fast nu driver du med oss? Detta är att bidra?Bry dig inte om honom. Fortsätt posta bra inlägg och fina bilder.
God jul
Men när jag bidrar med information i sakfrågan är det ointressant?Trollar du ditt jävla grottmongo?
Jag skrev ju att jag var lite hård och du hade rätt.Fast nu driver du med oss? Detta är att bidra?
Men när jag bidrar med information i sakfrågan är det ointressant?
Ett oprovocerat personangrepp helt OT är lite hårt? Snarare direkt idiotiskt och fördummande.Jag skrev ju att jag var lite hård och du hade rätt.
Flera gånger faktiskt, efter 70m händer det konstiga grejer, rätt ofta kronorna skjuter ut, tror till och med jag har en video på detta, ska kolla.Har det någonsin hänt på ett dykarur med en icke-skruvad krona?
Risken att det ska hända är som sagt liten, men är nog inte så säker på att det aldrig hänt eller att risken är obefintlig. När man kränger av/på med dykutrustning och dylikt händer det att klockan kommer i vägen och vad är det då som säger att kronan inte kan klickas ut?Flera gånger faktiskt, efter 70m händer det konstiga grejer, rätt ofta kronorna skjuter ut, tror till och med jag har en video på detta, ska kolla.
Jag gör ca 10 dyk per år runt 100m, skruvad krona är ett måste.
Helt korrekt, det händer, inte ofta men ibland.Risken att det ska hända är som sagt liten, men är nog inte så säker på att det aldrig hänt eller att risken är obefintlig. När man kränger av/på med dykutrustning och dylikt händer det att klockan kommer i vägen och vad är det då som säger att kronan inte kan klickas ut?
Nej, det tycker jag inte alls. Jag tycker att du är ett mongo. Du verkar ofta hamna i någon form av konflikt med saker du skriver. Jag tycker att du för det mesta har en ganska tråkig ton, med en form av en hånfull underton eller fördummande kommentarer.Ett oprovocerat personangrepp helt OT är lite hårt? Snarare direkt idiotiskt och fördummande.
Låt oss fokusera på kronornas konstruktion ist.
Håller med till stor del. Den här tråden har för det mesta en mycket trevlig ton och atmosfär, men när ett fåtal individer skriver uppstår det konflikter vid 99,9% av fallen (helt klart en siffra alla ska tro på men ingen får be om källa)Nej, det tycker jag inte alls. Jag tycker att du är ett mongo. Du verkar ofta hamna i någon form av konflikt med saker du skriver. Jag tycker att du för det mesta har en ganska tråkig ton, med en form av en hånfull underton eller fördummande kommentarer.
Sen att du sitter på massor av rolig och bra information som du mer än gärna delar med dig av är ju kul. Men ibland när du gör det så gör du det på ett sätt som underminerar eller är på gränsen till otrevligt. Men det är klart, det kanske bara är jag som uppfattar dig så.
Trollar du nu? Klart att det inte är en korrekt statistiskt framtagen siffra, är väl rätt uppenbart? Hur skulle du kunna samla den datan? Håll dig till ämnet ist och förklara vad man ska ha en skruvad krona till.
Bra nivå, kanske hålla igen på drogerna lite?
Nej, det tycker jag inte alls. Jag tycker att du är ett mongo. Du verkar ofta hamna i någon form av konflikt med saker du skriver. Jag tycker att du för det mesta har en ganska tråkig ton, med en form av en hånfull underton eller fördummande kommentarer.
Sen att du sitter på massor av rolig och bra information som du mer än gärna delar med dig av är ju kul. Men ibland när du gör det så gör du det på ett sätt som underminerar eller är på gränsen till otrevligt. Men det är klart, det kanske bara är jag som uppfattar dig så.
Håller med till stor del. Den här tråden har för det mesta en mycket trevlig ton och atmosfär, men när ett fåtal individer skriver uppstår det konflikter vid 99,9% av fallen (helt klart en siffra alla ska tro på men ingen får be om källa)