• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Ja köpte via hemsidan, men misstänker att jag köpte sista exet :/ hemsidan är bedrövligt haha
Ja, riktigt kass. Fanns ett par på eBay, dock en som köpt till fullpris och vill ha nästan det, vilket alltså är nästan dubbla reapriset. En annan som säljer en inplastad med vetskap om att de är slut och försöker kapitalisera lite på det, men ändå mer rimligt pris. ;) Ska kolla och fundera lite. :)
 
Ja det är lite löjligt att dom marknadsför en så stor serieproduktion som limiterad men nu tror jag inte att målgruppen är spekulanter eller traditionella klocksamlare utan alla otaliga fans. Tycker det är helt rätt beslut av Seiko för omväxling skull så alla som vill ha en kan få en, eller hade ni hellre sett en Hodinkee edition på 150ex worldwide som man får betala 200-300% markup på via bukten? :)
Nja, inte 150 ex. Men kanske lite mer likt blåa alpinisten. Den kom ju i 1959 ex.
 
Jag tror inte att det är en knapp utan ett skydd som man skjuter ner över kronan för att skydda denna.

TILLÄGG: Produktbild.
Edox-Hydro-Sub-Master-Lock-thumb-660x842-23194.jpg
Cooool! Sån vill man ju ha. :) Speciellt eftersom det står "MASTER LOCK", mycket coolare än "GAS ESCAPE VALVE. ORIGINAL RING LOCK SYSTEM" som jag har sett att nåt annat dykarur kör med.
 
Ja det är lite löjligt att dom marknadsför en så stor serieproduktion som limiterad men nu tror jag inte att målgruppen är spekulanter eller traditionella klocksamlare utan alla otaliga fans. Tycker det är helt rätt beslut av Seiko för omväxling skull så alla som vill ha en kan få en, eller hade ni hellre sett en Hodinkee edition på 150ex worldwide som man får betala 200-300% markup på via bukten? :)
Nej nej, men bara att man kallar den limited för att man har satt ett maxtak från början. ;) Jag är spekulant på 1-2 av dem och då vill jag inte ha överpris eller svåråtkomlighet. :)
 
Köpte du från deras hemsida? Jag klickade runt lite på den ett tag, men den är extremt svår. Massa olika färger och teckensnitt, bara versaler och asterisker hit och dit. Usch för den! Finns det bättre ställe att köpa ifrån? Speciellt eftersom mycket var slutsålt. ;)

Ja köpte via hemsidan, men misstänker att jag köpte sista exet :/ hemsidan är bedrövligt haha

Ja sidan känns typ 90-tal... :D
Jag är ändå nöjd kund som handlat prylar flera gånger. :)
 
Stannade till och köpte ett förkläde i grått canvas. Har även skaffat en håltång. Nu jävlar drar bandfabriken igång produktionen igen. Eller, inte riktigt. Har fortfarande inte rätt tråd.
IMG_20200819_162833.jpg
IMG_20200819_162910.jpg

Klockbyte efter lunch. Det är sen gammalt.
Bronsdag, trots allt.:cigar:
 
Jag kan dra en jämförelsebild under morgondagen när dom är sida vid sida :)
Du har motsvarande Panna? Påminner mig om när en god vän till mig, inte klockintresserad, försökte övertyga mig om att de riktigt stenrika, de med en hel låda med klockor för mellan 100,000 och 1,000,000 kr, inte bär dessa pga rånrisk. Nej, istället skaffar de exakta replikor av modellerna (AP, Rolex, PP) och använder. Sen har de bara dyrgriparna hemma bakom lås och bom och tittar på ibland. Tillåt mig att tvivla något på detta!

(Själv bär han för övrigt stolt en Breitlingreplika och tycker om när folk tror han har en äkta och säger inte motsatsen osv. Men har är inte dum, han vet att man känner skillnaden på en riktig, iaf jämfört med den han har som är i 1500-kronorsklassen. Jag har självklart meddelat att jag inte stöder detta eller själv önskar någon form av replika.)
 
Du har motsvarande Panna? Påminner mig om när en god vän till mig, inte klockintresserad, försökte övertyga mig om att de riktigt stenrika, de med en hel låda med klockor för mellan 100,000 och 1,000,000 kr, inte bär dessa pga rånrisk. Nej, istället skaffar de exakta replikor av modellerna (AP, Rolex, PP) och använder. Sen har de bara dyrgriparna hemma bakom lås och bom och tittar på ibland. Tillåt mig att tvivla något på detta!

(Själv bär han för övrigt stolt en Breitlingreplika och tycker om när folk tror han har en äkta och säger inte motsatsen osv. Men har är inte dum, han vet att man känner skillnaden på en riktig, iaf jämfört med den han har som är i 1500-kronorsklassen. Jag har självklart meddelat att jag inte stöder detta eller själv önskar någon form av replika.)
Fast jag har en gammal kollega som sitter på en snordyr samling som gör exakt likadant. Iofs mest för att jävlas tror jag, han har lurat mig många ggr med helt galet bra replikor. Så klart inget man ska snacka högt om, men misstänker att det är vanligare än dom flesta tror.
 
Cooool! Sån vill man ju ha. :) Speciellt eftersom det står "MASTER LOCK", mycket coolare än "GAS ESCAPE VALVE. ORIGINAL RING LOCK SYSTEM" som jag har sett att nåt annat dykarur kör med.
Allting som det står "master" på gör att jag känner mig trygg. Jag är helt med dig. "Ring lock" kanske är mer till grytunderlägg och sånt o_O

Helt klart en rova i min smak!:snaphappy:

Du kan få uppgradera till en middag om du vill så vi får lite längre tid på oss.:cigar:
More is more!
 
Fast jag har en gammal kollega som sitter på en snordyr samling som gör exakt likadant. Iofs mest för att jävlas tror jag, han har lurat mig många ggr med helt galet bra replikor. Så klart inget man ska snacka högt om, men misstänker att det är vanligare än dom flesta tror.
Typiskt att han skulle ha rätt också! Min plan ... back-fired? Vad säger man, baktände? Misstände? Ja, det blev fel i alla fall. Då kanske det är så. Såklart finns det fördelar ur säkerhets- och försäkringssynpunkt, men det är trots allt olagligt och köper man de inte för att man vill känna att man bär pjäseran? Eller är det bara vi?
 
Typiskt att han skulle ha rätt också! Min plan ... back-fired? Vad säger man, baktände? Misstände? Ja, det blev fel i alla fall. Då kanske det är så. Såklart finns det fördelar ur säkerhets- och försäkringssynpunkt, men det är trots allt olagligt och köper man de inte för att man vill känna att man bär pjäseran? Eller är det bara vi?
Nja, han har säkert fel ;)
Säger bara att det finns en enorm svart marknad för replikor som typ ingen kan se skillnad på äkta vara. Alltså inga 1500kr klockor, snarare 10-20k klassen och uppåt. Har sett flera sidor som man kan "specialbeställa". Som du säger, olagligt...jag har aldrig sagt nåt, hej då :D

Edit: Det är bara vi, folk med mycket stålar vill helst inte skylta med det
 
Typiskt att han skulle ha rätt också! Min plan ... back-fired? Vad säger man, baktände? Misstände? Ja, det blev fel i alla fall. Då kanske det är så. Såklart finns det fördelar ur säkerhets- och försäkringssynpunkt, men det är trots allt olagligt och köper man de inte för att man vill känna att man bär pjäseran? Eller är det bara vi?
Fattar inte heller det där, helt meningslöst o_O
 
Tillbaka
Topp