Se där ja, salt snubbe
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Se där ja, salt snubbe
Ja, riktigt kass. Fanns ett par på eBay, dock en som köpt till fullpris och vill ha nästan det, vilket alltså är nästan dubbla reapriset. En annan som säljer en inplastad med vetskap om att de är slut och försöker kapitalisera lite på det, men ändå mer rimligt pris.Ja köpte via hemsidan, men misstänker att jag köpte sista exet :/ hemsidan är bedrövligt haha
Nja, inte 150 ex. Men kanske lite mer likt blåa alpinisten. Den kom ju i 1959 ex.Ja det är lite löjligt att dom marknadsför en så stor serieproduktion som limiterad men nu tror jag inte att målgruppen är spekulanter eller traditionella klocksamlare utan alla otaliga fans. Tycker det är helt rätt beslut av Seiko för omväxling skull så alla som vill ha en kan få en, eller hade ni hellre sett en Hodinkee edition på 150ex worldwide som man får betala 200-300% markup på via bukten?![]()
Cooool! Sån vill man ju ha.Jag tror inte att det är en knapp utan ett skydd som man skjuter ner över kronan för att skydda denna.
TILLÄGG: Produktbild.
![]()
Alltså helt ärligt talat. San Martin lyckades bättre än självaste Panerai när det gäller denna modell.Bronsdag ju! Fan det rasslar verkligen in nya sidor i tråden, hur hinner ni med allt?!
![]()
Nej nej, men bara att man kallar den limited för att man har satt ett maxtak från början.Ja det är lite löjligt att dom marknadsför en så stor serieproduktion som limiterad men nu tror jag inte att målgruppen är spekulanter eller traditionella klocksamlare utan alla otaliga fans. Tycker det är helt rätt beslut av Seiko för omväxling skull så alla som vill ha en kan få en, eller hade ni hellre sett en Hodinkee edition på 150ex worldwide som man får betala 200-300% markup på via bukten?![]()
Jobbar du på plats eller hemifrån?Lugnt mellan mötena idag. Om nån vecka eller två kommer jag nog också tappa allt.
På plats. Får inte jobba hemifrån. Men lugnt ändå, till och från.Jobbar du på plats eller hemifrån?
Ja, nu hinner jag omöjligt ikapp här igen![]()
Helt klart en rova i min smak!Vad är panelens åsikter om Edox?
Är det möjligtvis en dinka för dig, [Bobo]? Tack för idag, förresten! Så jävla fint att veta att någon är skyldig en en lunch framledes
![]()
Jag kan dra en jämförelsebild under morgondagen när dom är sida vid sidaAlltså helt ärligt talat. San Martin lyckades bättre än självaste Panerai när det gäller denna modell.
Gärna!Jag kan dra en jämförelsebild under morgondagen när dom är sida vid sida![]()
Köpte du från deras hemsida? Jag klickade runt lite på den ett tag, men den är extremt svår. Massa olika färger och teckensnitt, bara versaler och asterisker hit och dit. Usch för den! Finns det bättre ställe att köpa ifrån? Speciellt eftersom mycket var slutsålt.![]()
Ja köpte via hemsidan, men misstänker att jag köpte sista exet :/ hemsidan är bedrövligt haha
Du har motsvarande Panna? Påminner mig om när en god vän till mig, inte klockintresserad, försökte övertyga mig om att de riktigt stenrika, de med en hel låda med klockor för mellan 100,000 och 1,000,000 kr, inte bär dessa pga rånrisk. Nej, istället skaffar de exakta replikor av modellerna (AP, Rolex, PP) och använder. Sen har de bara dyrgriparna hemma bakom lås och bom och tittar på ibland. Tillåt mig att tvivla något på detta!Jag kan dra en jämförelsebild under morgondagen när dom är sida vid sida![]()
Ja, jag säger inget om själva butiken egentligen. Mer än att sidan ger ett oseriöst intryck och gör det svårt för kunden att handla. Nu var ju modellen utsåld ändå, men tog ett tag att navigera sig fram till den ...Ja sidan känns typ 90-tal...
Jag är ändå nöjd kund som handlat prylar flera gånger.![]()
Fast jag har en gammal kollega som sitter på en snordyr samling som gör exakt likadant. Iofs mest för att jävlas tror jag, han har lurat mig många ggr med helt galet bra replikor. Så klart inget man ska snacka högt om, men misstänker att det är vanligare än dom flesta tror.Du har motsvarande Panna? Påminner mig om när en god vän till mig, inte klockintresserad, försökte övertyga mig om att de riktigt stenrika, de med en hel låda med klockor för mellan 100,000 och 1,000,000 kr, inte bär dessa pga rånrisk. Nej, istället skaffar de exakta replikor av modellerna (AP, Rolex, PP) och använder. Sen har de bara dyrgriparna hemma bakom lås och bom och tittar på ibland. Tillåt mig att tvivla något på detta!
(Själv bär han för övrigt stolt en Breitlingreplika och tycker om när folk tror han har en äkta och säger inte motsatsen osv. Men har är inte dum, han vet att man känner skillnaden på en riktig, iaf jämfört med den han har som är i 1500-kronorsklassen. Jag har självklart meddelat att jag inte stöder detta eller själv önskar någon form av replika.)
Allting som det står "master" på gör att jag känner mig trygg. Jag är helt med dig. "Ring lock" kanske är mer till grytunderlägg och såntCooool! Sån vill man ju ha.Speciellt eftersom det står "MASTER LOCK", mycket coolare än "GAS ESCAPE VALVE. ORIGINAL RING LOCK SYSTEM" som jag har sett att nåt annat dykarur kör med.
More is more!Helt klart en rova i min smak!
Du kan få uppgradera till en middag om du vill så vi får lite längre tid på oss.![]()
Typiskt att han skulle ha rätt också! Min plan ... back-fired? Vad säger man, baktände? Misstände? Ja, det blev fel i alla fall. Då kanske det är så. Såklart finns det fördelar ur säkerhets- och försäkringssynpunkt, men det är trots allt olagligt och köper man de inte för att man vill känna att man bär pjäseran? Eller är det bara vi?Fast jag har en gammal kollega som sitter på en snordyr samling som gör exakt likadant. Iofs mest för att jävlas tror jag, han har lurat mig många ggr med helt galet bra replikor. Så klart inget man ska snacka högt om, men misstänker att det är vanligare än dom flesta tror.
Nja, han har säkert felTypiskt att han skulle ha rätt också! Min plan ... back-fired? Vad säger man, baktände? Misstände? Ja, det blev fel i alla fall. Då kanske det är så. Såklart finns det fördelar ur säkerhets- och försäkringssynpunkt, men det är trots allt olagligt och köper man de inte för att man vill känna att man bär pjäseran? Eller är det bara vi?
Frågar du min familj är det nog något jag hade behövt...Allting som det står "master" på gör att jag känner mig trygg. Jag är helt med dig. "Ring lock" kanske är mer till grytunderlägg och sånt
More is more!
Man kan rosta det mestaVisste dock inte att äkta Stalinium kan rosta
Fattar inte heller det där, helt meningslöstTypiskt att han skulle ha rätt också! Min plan ... back-fired? Vad säger man, baktände? Misstände? Ja, det blev fel i alla fall. Då kanske det är så. Såklart finns det fördelar ur säkerhets- och försäkringssynpunkt, men det är trots allt olagligt och köper man de inte för att man vill känna att man bär pjäseran? Eller är det bara vi?
Då får de stå för kosingen. Win-win!Frågar du min familj är det nog något jag hade behövt...
"Ring lock" till grytunderläggetDå får de stå för kosingen. Win-win!
Det är det som är poängen tror jag. Snubben jag snackade om går igång på det, typ som att det roar honomFattar inte heller det där, helt meningslöst![]()
Gas escape valve"Ring lock" till grytunderlägget![]()
Får ju spamma vidare med bilder, denna gång blir det micro, i ordets rätta bemärkelse!
Mmmm, ”vintage”!
![]()