• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Det var en bra fråga, ingen aning faktiskt... kanske är en fråga att ställa i Paneristi-avdelningen? :hilarious:
FEL CITAT!
Jag har ibland fått höra att BMW har nöjdast ägare för att de som köpt BMW inte vill/vågar erkänna problem med dem. Sen lämnar de säkert också in för minsta lilla. Tänkte om det kan vara en liknande situation vi har att göra med.

Att Toyota gör bäst bilar är väl en objektiv evig sanning, på gott och ont :bag:
 
Jag har ibland fått höra att BMW har nöjdast ägare för att de som köpt BMW inte vill/vågar erkänna problem med dem. Sen lämnar de säkert också in för minsta lilla. Tänkte om det kan vara en liknande situation vi har att göra med.

Jag tänker bara på nån jag läste om i en "dyrmärkestråd" som hade lämnat in en klocka för bandbyte hos AD och den stackars ADn hade vid detta läge gjort en mindre repa på baksidan av bandhornet. Diskussionen var sedan om han kunde kräva en ny klocka eller hur många tusen i kompensation han borde få. Sådant känns lite främmande när man är van vid mindre kostsamma klockor. Och jag gör mina repor själv. :)
 
Lite nytt! Dagaz Aurora
IMG_20200819_123640.jpg

Kul val! Grattis! :)

Jag väljer att posta nyförvärvet i denna tråd för den är den trevligaste tråden på ks fylld med de trevligaste medlemmarna, imho. Klockan är dessutom högst affordable.

Väntan är över och den har anlänt. Mitt dyraste köp hittills gör mig inte besviken. Perfekt storlek, skön länk, härlig tavla och riktigt gedigen.
Köpet inspirerades till en början av hans brosa från en annan morsa, se bild, så där har Doxa ett micromärke att tacka för försäljningen. Annars var det, som ofta, ni i tråden och era bilder som fällde avgörandet. För att inte tala om era glada tillrop och svar på frågor från en Doxa-novis, hoppas ni vet vilka ni är. Stort tack!
20200819_134513.jpg

20200819_134635.jpg

Riktigt bra! :)
 
Jag tänker bara på nån jag läste om i en "dyrmärkestråd" som hade lämnat in en klocka för bandbyte hos AD och den stackars ADn hade vid detta läge gjort en mindre repa på baksidan av bandhornet. Diskussionen var sedan om han kunde kräva en ny klocka eller hur många tusen i kompensation han borde få. Sådant känns lite främmande när man är van vid mindre kostsamma klockor. Och jag gör mina repor själv. :)
Han kan väl polera bort den på sin höjd, om det är en ytlig repa. Ny klocka, liksom ...
 
Jag väljer att posta nyförvärvet i denna tråd för den är den trevligaste tråden på ks fylld med de trevligaste medlemmarna, imho. Klockan är dessutom högst affordable.

Väntan är över och den har anlänt. Mitt dyraste köp hittills gör mig inte besviken. Perfekt storlek, skön länk, härlig tavla och riktigt gedigen.
Köpet inspirerades till en början av hans brosa från en annan morsa, se bild, så där har Doxa ett micromärke att tacka för försäljningen. Annars var det, som ofta, ni i tråden och era bilder som fällde avgörandet. För att inte tala om era glada tillrop och svar på frågor från en Doxa-novis, hoppas ni vet vilka ni är. Stort tack!
20200819_134513.jpg
20200819_134635.jpg
Oh, den är fin den! Snyggt!
 
Kul med en sub 200 till på forumet :) Snygg! :cigar:

Den där hör definitivt hemma här :) Grattis till en kanondinka, man blir lite avis ;)

Hmm undrar varför man får ståpäls av den där sköna duon ;)
Fasen vad bra, stort grattis till nyförvärvet!

Grattis till den snyggingen. Är också sugen på en Sub 200, men försöker verkligen hålla mig :)

Oh, den är fin den! Snyggt!

Tack ska ni!! Verkligen nöjd.
 
Men du tänker att Toyota är objektivt bäst?

Inte tänker så mycket som känner ;)
Skämt åsido. De har väl minst problem per körd kilometer, har jag för mig. Det är ju bra. Om det gör dem bäst in alles kanske man kan lämna därhän. Min högst personliga åsikt är att Toyota självklart gör bäst bilar.

Men de gör dem åt Lexus (som råkar stå på min uppfart).
 
Inte tänker så mycket som känner ;)
Skämt åsido. De har väl minst problem per körd kilometer, har jag för mig. Det är ju bra. Om det gör dem bäst in alles kanske man kan lämna därhän. Min högst personliga åsikt är att Toyota självklart gör bäst bilar.

Men de gör dem åt Lexus (som råkar stå på min uppfart).
Pfffffssst... Fiat är det ju som gör bäst bilar :cigar:
 
Inte tänker så mycket som känner ;)
Skämt åsido. De har väl minst problem per körd kilometer, har jag för mig. Det är ju bra. Om det gör dem bäst in alles kanske man kan lämna därhän. Min högst personliga åsikt är att Toyota självklart gör bäst bilar.

Men de gör dem åt Lexus (som råkar stå på min uppfart).
Lexus har samma problem som Grand Seiko, folk tänker att det är en Toyota. ;)
 
Jag har jättedålig koll på Panerai men det verkar som att de håller ganska låg kvalitet överlag (särskilt med hänsyn till prislappen)? Jag brukar kika på de flesta Paneraiannonser som dyker upp på k&s och har noterat att det är förvånansvärt många klockor som har varit inne på garantiärenden eller till och med service när de är en eller ett par år gamla.

Det är inte menat som någon slags provokation utan en ärlig fundering från min sida. :happyhappy: Det är ju lite märkligt att de erbjuder tio års garanti samtidigt som de verkar ha en relativt hög failure rate.

Är ju vissa modeller som känns som de får servas mkt (gjorda under vissa år) men de ”äldre” med eta är väll superstabila. Skulle gärna äga en base 000 eller Submersible 24 :)

Sen finns ju Brooklyn editionskandalen som enligt märket var så jäkla bra och så öppnar någon och detta möter dem i verk...
CF192173-A9BD-410A-BE71-F3810DB6224A.jpeg


Med det sagt gillar jag klockorna men kanske inte de som idag styr. Typ som med breitling där iof klockorna blir fulare och fulare med Kern vid rodret...
 
Inte nya klockor eller mikro heller, men ändå ett paket med affordable vintage klockor. Tre små godingar tillbaka från spabehandling, dags att hitta passande band :D
8F6C2DA5-E96E-4E54-B271-A2DFE00BC41B.jpeg
C666281C-A198-434A-BD21-0386D9F8FAD0.jpeg
Trevlig liten samling! :D Återanvända gammalt = Högst affordable :cigar:
Jag väljer att posta nyförvärvet i denna tråd för den är den trevligaste tråden på ks fylld med de trevligaste medlemmarna, imho. Klockan är dessutom högst affordable.

Väntan är över och den har anlänt. Mitt dyraste köp hittills gör mig inte besviken. Perfekt storlek, skön länk, härlig tavla och riktigt gedigen.
Köpet inspirerades till en början av hans brosa från en annan morsa, se bild, så där har Doxa ett micromärke att tacka för försäljningen. Annars var det, som ofta, ni i tråden och era bilder som fällde avgörandet. För att inte tala om era glada tillrop och svar på frågor från en Doxa-novis, hoppas ni vet vilka ni är. Stort tack!
20200819_134513.jpg
20200819_134635.jpg
Stort grattis till nya klockan! :cool:
 
Detta är min samling just nu med den gemensamma nämnaren att alla är sommarklädda i gummi. Men tänker att så ska det inte vara i höst...
Men vad ska de ha? Tänker just nu:
- MN på brons
- Canvas på SM
- Inox kvar på gummi (så bra)
- Men Ventus är svårare. Är sugen på länk men inte originalet. Tycker tavla och boett skriker något mer ”funky” än den. Kan ett rakt bor funka och var köps det? :pompus:
4A569ED3-DB3D-478A-832B-9CB704165155.jpeg
92BD094C-27B7-4BC0-9015-81FCAD691C3D.jpeg
D5703163-C5F8-4E2A-9A1B-D713B4E17323.jpeg
180EC840-B9C9-4FEB-AE06-BA66D509A50E.jpeg


Och vad köper man härnäst är också en bra fråga :D
 
EA402EF7-3C2C-4277-B334-61DA2287988E.jpeg
CE0EF29D-F9B4-436E-92AF-76A3F337F361.jpeg

Nu är inte det här snoris tråden men jag ville ändå posta mitt senaste inköp, Force Recon. Ägt en innan, och den är brutal.
Just att köpa tillbaka en klocka jag haft innan verkar vara min grej just nu. Först Aquadive och nu denna. Ja ja, det tar vi en Norrlands och skålar på

Edit, undrar om detta inlägg blir anmält...
 
Pfffffssst... Fiat är det ju som gör bäst bilar :cigar:
Det står på min uppfart också! Eller ja, det är ju en Dodge Journey, men det är bestämt Fiat-märken på.
Innan jag lämnar all OffT därhän så har jag en kul anekdot! Min chef köpte innan semestern en Ferrari, som ju ägs av Fiat. Jag beundrade den och sedan klämde jag ur mig "kul att se en Fiat till på parkeringen!" Det blev ett gott skratt :)
 
"Hade" ett till min CWC. Det följde med klockan när jag sålde den :rolleyes: Men har ett grönt kvar i 19mm som även sitter bra på 20mm bandlug. Steveo gör bandet på beställning så vill du ha det i 21mm så gör han det. Då kan du ha det till både 20, 21 och 22mm. Win win säger jag :happyhappy:
Tack för svar :). Ja, det var smart tänkt, men jag har ingen klocka med 20 mm lugg-bredd som skulle passa till banden (tror jag). Jag kör på två 22 mm och hoppas på det bästa :chicken:.
 
För all Street fighter fans, måste finnas ett gäng som spelade det i sin ungdom :D

Ryu och Zangief :hungry:

Edit: Chun-Li var också :hungry:


Seiko 5 Sports meets Street Fighter V

Seiko 5 Sports has been offering a wide variety of durable and reliable mechanical watches for watch lovers of every age for over half a century now. Today sees the release of six new Seiko 5 Sports creations inspired from the Street Fighter V, latest edition of the world-famous Player VS Player fighting game, Street Fighter. Each creation is inspired by the game's central characters: Ryu, Ken, Chun-Li, Guille, Zangief, and Blanka. This series will be available worldwide as limited editions of 9,999 pieces each.

Product details: https://www.seikowatches.com/ph-en/news/20200819-82569983998

For inquiries, kindly send us a message.
#Seiko #SeikoPH #Seiko5Sports #SRPF17 #SRPF19 #SRPF20 #SRPF21 #SRPF23 #SRPF24

FB_IMG_1597844629374.jpg
FB_IMG_1597844635405.jpg
FB_IMG_1597844638481.jpg
FB_IMG_1597844640967.jpg
FB_IMG_1597844643470.jpg
FB_IMG_1597844646079.jpg
 
Tillbaka
Topp