KXII
Basic
Det låter jättebra, men vad är den faktiska anledningen till att inte göra den utvärderingen nu?Vi kan utvärdera i framtiden.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det låter jättebra, men vad är den faktiska anledningen till att inte göra den utvärderingen nu?Vi kan utvärdera i framtiden.
Det är inte där skon klämmer.Nu när administratörerna ändå är är. Kan vi inte komma överens om vad en ”affordable” är? Det kryper ju in en och annan dyr klocka här i tråden under namnet ”affordable”.
Detta är din värdering av ordet, inget annat.Affordable översätts prisvärd på Svenska vilket inte är liktydigt enligt mig. En Vacheron kan vara prisvärd, men svindyr.
Affordable är väl generellt något som kan köpas av den största allmänheten, alltså något som är prisvärt, och som kan uppnås utan större ansträngningar på en svenssonlön?
Okej, så det är fritt fram att lägga upp exakt vad man vill?Det är inte där skon klämmer.
En affordable går aldrig att komma överens om vad det är, helt upp till dig vad du lägger för värdering i ordet.
Har diskuterats en miljard ggr men leder aldrig någonvart.
Nu var det länge sedan senast, men detta är en fråga som lyfts med jämna mellanrum i tråden. Du har ju rätt, i båda avseenden, enligt mig. Affordable är inte direkt översättbart till prisvärt utan här finns en konnotation som inte alltid kommer fram.Affordable översätts prisvärd på Svenska vilket inte är liktydigt enligt mig. En Vacheron kan vara prisvärd, men svindyr.
Affordable är väl generellt något som kan köpas av den största allmänheten, alltså något som är prisvärt, och som kan uppnås utan större ansträngningar på en svenssonlön?
Nej det gör det väl inte?Affordable översätts prisvärd på Svenska vilket inte är liktydigt enligt mig. En Vacheron kan vara prisvärd, men svindyr.
Återstår att seDet känns som att stridsyxan är begraven, skönt![]()
Som jag tolkar det, ja så länge det är en affordable.Okej, så det är fritt fram att lägga upp exakt vad man vill?![]()
Herregud, vad är detta. Vi är väl ändå värdet av detta forumet. Aktiva medlemmar, vissa (som jag) som till och med betalar en slant för att man uppskattar den trevliga miljön.Återstår att se
JavisstDetta är din värdering av ordet, inget annat.
Affordable betyder precis det du visar med skärmdumpen.
"Överkomlig" skulle jag översätta det till. Men det är väl ungefär samma sak. Svårt att sätta en gräns dock.Affordable översätts prisvärd på Svenska vilket inte är liktydigt enligt mig. En Vacheron kan vara prisvärd, men svindyr.
Låter på tok för brett, där platsar ju alla mina klockor in.När vi ändå är inne på ämnet, @JohnMonchard kom med vad jag tycker är ett bra namn för tråden. ”Tråden om Micros, indiemärken, affordables och prisvärda klockor”
Vad säger ni andra om det?
Precis! Då kan du posta dom även härLåter på tok för brett, där platsar ju alla mina klockor in.
Men kommer du utnyttja bredden? Påverkas du? Kan du tänka dig att tråden finns och dina klockor klassas in och att du använder en annan tråd du finner lämpligare, eller kanske rentav postar i tråden med ett leende på läpparna?Låter på tok för brett, där platsar ju alla mina klockor in.
Är inte av uppfattningen att breda svårnavigerade trådar är bra för ett klockforum.Men kommer du utnyttja bredden? Påverkas du? Kan du tänka dig att tråden finns och dina klockor klassas in och att du använder en annan tråd du finner lämpligare, eller kanske rentav postar i tråden med ett leende på läpparna?
Det som händer i detta nu är att ett stort antal användare vänder sig emot att admins och ägare agerar efter en sådan uppfattning.Är inte av uppfattningen att breda svårnavigerade trådar är bra för ett klockforum.
Inte det jag kommenterade.Det som händer i detta nu är att ett stort antal användare vänder sig emot att admins och ägare agerar efter en sådan uppfattning.
Är ambitionen att förlora dessa medlemmars aktivitet så är det ett fenomenalt tilltag, och jag hoppas att det är många som delar uppfattningen som blir väldigt nöjda med utfallet, om nu yxan nödvändigtvis ska slås i båten.
Nåja, nu ÄR ju detta en bred och svårnavigerad tråd, så hur ska man tolka det?Inte det jag kommenterade.
Jag gillar, och förespråkar för, FB-gruppen Microbrand Watches definition. Micromärken är små företag, oftast en eller ett fåtal personer, som outsourcar tillverkning men designar, marknadsför och till största delen säljer sina egna klockor i sina egna kanaler. Fabriker som låtsas vara en person tillåts inte. Fabriker som pumpar ut tiotusentals klockor är inte ett micromärke. Klockor som plockas ihop från kataloger tillåts inte. Att sätta sin logo på en redan utvecklad produkt tillåts inte.När vi ändå är inne på ämnet, @JohnMonchard kom med vad jag tycker är ett bra namn för tråden. ”Tråden om Micros, indiemärken, affordables och prisvärda klockor”
Vad säger ni andra om det?
För egen del så undrar jag bara vad trådnamnet spelar för roll hos dig eller hur svårnavigerad tråden är? Har aldrig sett dig posta någon bild på något, ja eller det har kanske hänt men det är i vilket fall lätträknat. När något är lite infekterat så dyker du upp men aldrig annars. Tänker inte lockas in i någon långbänk här nu vilket det oftast brukar bli men undrar ändå.Är inte av uppfattningen att breda svårnavigerade trådar är bra för ett klockforum.