• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Ska man vara petig så är det här @Birchgrove ´s tråd. Givetvis är en forumtråd av naturen organisk och kan ändra inriktning över tid, men om man läser första inlägget var åtminstone inte den ursprungliga tanken att Seiko, Casio, Sinn, Oris med mera skulle inkluderas i tråden.

Gällande OT så tycker jag fortfarande att ledningen borde skapa en hel microdel. Kan det übersmala Panerai få en egen del är det rimligt att även micro får det.

Då kan man ha trådar med klockor enligt @thewordfox definition ovan på sidan, trådar med affordables med en vidare definition av märken och inte minst en Vad gör du nu-, eller Ordet är fritt-tråd där den stökiga stämningen, (i positiv bemärkelse), som stundtals råder i tråden kan få fortsätta. Det är vansinnigt mycket OT och dålig content i den vanliga Vad gör du nu-tråden utan att det korrigeras eller modereras så det är lite svårt att förstå varför man gör skillnad i den här tråden.
Helt enig +1.

Jag ser det inte som "min" tråd, det är så många som bidrar med så mycket. Så i mina ögon tillhör tråden alla som postar i den :)
Och om jag minns det rätt så diskuterades det runt sida 200 om namnbyte. Och jag tror vi ville ha det liknande "Affordables" på Watchuseek .
Sen är ju frågan som sagt högst subjektiv, men det var grundtanken iaf :)

Ska man vara petig så är det här @Birchgrove ´s tråd. Givetvis är en forumtråd av naturen organisk och kan ändra inriktning över tid, men om man läser första inlägget var åtminstone inte den ursprungliga tanken att Seiko, Casio, Sinn, Oris med mera skulle inkluderas i tråden.

Gällande OT så tycker jag fortfarande att ledningen borde skapa en hel microdel. Kan det übersmala Panerai få en egen del är det rimligt att även micro får det.

Då kan man ha trådar med klockor enligt @thewordfox definition ovan på sidan, trådar med affordables med en vidare definition av märken och inte minst en Vad gör du nu-, eller Ordet är fritt-tråd där den stökiga stämningen, (i positiv bemärkelse), som stundtals råder i tråden kan få fortsätta. Det är vansinnigt mycket OT och dålig content i den vanliga Vad gör du nu-tråden utan att det korrigeras eller modereras så det är lite svårt att förstå varför man gör skillnad i den här tråden.
Väl författat!

”Tråden om Micros, indiemärken, affordables och prisvärda klockor” inkluderar nog de flesta medlemmars klockor och därmed väldigt bred? Vissa tror på konceptet och andra inte. Tycker tex själv det hade varit trevligt att kunna titta in och kommentera nya intressanta klockor från små/nya tillverkare. Fungerar inte som tråden ser ut nu.
Det är ju lite som att säga att Dagens Nyheter bara skall skriva om nyheter du är intresserad av...

När barn leker i parken leker pappa med.

EDB67257-09CC-4440-BFE9-45833A1341B8.jpeg

34004CEB-7625-4ECC-B6EB-4B9706EAC89F.jpeg

38FC2E27-3F77-4905-8615-50646A4472DB.jpeg
B2021EC3-FD84-4A4B-83ED-6EB8C255DB2D.jpeg

Kvalitetsinlägg! Trevlig fredag på dig!

+1

Senast ändrad:
På tal om något annat så anlände Zelos SF40 Frost precis. Superfin, galen fullume men hmmm...för futuristisk för mig. Fånga & släpp, hojta till om intresse finns :)
(Obs all plast kvar, bara kollat att allt funkar)
LWBpTxz.jpg

N7pps4R.jpg

Y0ss8oh.jpg
Vilken ficklampa! Själv emotser jag Mako V4 nu när jag sålde min svärdfisk.
Edit: Eller nej, jag ångrade mig. Jag emotser nog Nodus Contrail mer :D

Verkligen inte, handlar snarare att jag hade önskat en fokuserad tråd om klockor. Nu måste man bläddra förbi OT-trams och massproducerat. Hade önskat att man hade en fokuserad tråd så man slapp det. Bara en åsikt av många.
Tror vi alla önskar samma sak fast presenteras på lite olika vis bara. Tråden har vuxit ur sina kläder för längesen.
Bollen ligger hos ledningen så vi håller tummarna.

Tror vi alla önskar samma sak fast presenteras på lite olika vis bara. Tråden har vuxit ur sina kläder för längesen.
Bollen ligger hos ledningen så vi håller tummarna.
Precis, bara det att vissa älskar att munhuggas med mig. Med en egen forumdel hade indelningen funnits där. Då hade man inte blandat in så mycket i en tråd, det är iaf vad jag tror.

Även jag ställer mig helt bakom ovan!

Från ett tillväxtperspektiv vore det klokt att skapa en affordable/mikro-subforum då även om det finns flertalet potentiella medlemmar som suktar efter X dyra klocka så har möjligtvis inte det stora flertalet dom ekonomiska förutsättningarna för att realisera drömmen. Därför vore det möjligtvis klokt att ytterligare synliggöra "affordable" klockor som gemene man kan införskaffa. På det sättet skulle fler medlemmar kunna lockas in till forumet.

Nädå, arbetsnamnet var något så skinntorrt som "38mm new f" "f:et" stod för fieldwatch.
Detta namnet är en variant på det underbara namnförslaget "Boaty McBoatface" som internet ville ge till ett Brittiskt forskningsfartyg.
Jo, jag förstår. Skojade bara. Finns ju även Horsey McHorseface som är en travhäst. Finns roligt ljudklipp med referat från Storbritannien när hästen gör bra ifrån sig. Sorry för OT.

Tillbaka
Topp