• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Nu får ni hjälpa mig att hitta nästa nya kompis. Jag vill ha ett case i brons, helst cushion-shape, 43-45 mm, lug 2 lug max 50 mm, datum kan vara trevligt men fler komplikationer är inte viktigt. Tänker vit eller blå tavla men är öppen för andra färger.

Jag gillar Venturo field watch 2 och Nethuns Aqua men dom finns ju inte i rätt färger

Sååå, vad kommer ni spontant på för alternativ?
 
När döttrarna får bestämma färg på pappas outfit... :p

IMG_20200830_211308.jpg
 
Nu får ni hjälpa mig att hitta nästa nya kompis. Jag vill ha ett case i brons, helst cushion-shape, 43-45 mm, lug 2 lug max 50 mm, datum kan vara trevligt men fler komplikationer är inte viktigt. Tänker vit eller blå tavla men är öppen för andra färger.

Jag gillar Venturo field watch 2 och Nethuns Aqua men dom finns ju inte i rätt färger

Sååå, vad kommer ni spontant på för alternativ?

San Martin Turtle 6105 finns i brons
upload_2020-8-30_21-47-57.jpeg

/ P
 
Nu får ni hjälpa mig att hitta nästa nya kompis. Jag vill ha ett case i brons, helst cushion-shape, 43-45 mm, lug 2 lug max 50 mm, datum kan vara trevligt men fler komplikationer är inte viktigt. Tänker vit eller blå tavla men är öppen för andra färger.

Jag gillar Venturo field watch 2 och Nethuns Aqua men dom finns ju inte i rätt färger

Sååå, vad kommer ni spontant på för alternativ?
Min cobra de calibre :) dock lite längre L2L. Bärs dock väldigt bekvämt på min 16,5cm handled. Urtavla i damascus-stål.

20200727_143836.jpg

20200724_174843.jpg


Specs:
43mm Marine Grade Solid CuSn8 Case Diameter, 51mm Lug 2 Lug, 14mm thickness.
Fully Automatic Smooth Sweeping at 28,800 BPH, high-beat Miyota 9015 Mechanical Movement
200M Water Resistant with XL 8mm Easy-Grip Screw-Down Crown
120 Click Uni-Directional Rotating Solid CuSn8 Bezel with Super-Luminova Markers
Sapphire Crystal with AR (Anti-Reflective) Coating
Swiss Super-Luminova Application and Drilled Lugs
Thick& Soft Crazy Horse Genuine Leather Band Matching CuSn8 Bronze Buckle

Edit: är slutsålda så går inte att få tag i längre. Jag funderar dock på att ev. släppa min då annat hägrar.
 
Senast ändrad:
Dagens super-quartz affordable efter att ha legat länge i låda, förutom ett batteribyte för 2-3 månader sedan. Jag hade helt räknat ut denna, den har alltid varit på svart original "krokodil"-läder och varit tråkig som fan. Inte haft några andra band som jag tyckt gjort sig bra, och jag har inte så många i 22mm heller. Köpte lite länkar från geckotas rea tidigare i somras på impuls. Och igår såg jag dom påsarna och tänkte, passar nån av dom bra eller blir det pannkaka. Sagt och gjort, nu gillar jag det här uret myyyycket mer, tycker det blev bra :)
Jäkla svårt att få fokus på tavlan, glaset är böjt och verkar störa.
Och sen jag ställde tiden vid batteribytet för 2-3 månader har den fortat sig drygt 1-2 sekunder :cool:
20200831_114433.jpg

20200831_114404.jpg
 
Tillbaka
Topp