Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hah þú bara bullar maður. Auðvitað á þú að vera hér og þar með líka úrið þitt.Tack alla! Den känns grym. Är såklart väl medveten om att den inte skall vara här i mikro och affordable tråden men ni har liksom blivit mina vänner med åren, så det mest naturliga är ju att dela den i denna tråden eller hur.
(Och inlägget är inte anmält ännu heller, som tur är )
Fantastiskt snygg! Handledsskott på den besten?
Gentlemen! Ville bara dela med mig av mitt senaste köp. Oris Dive Control. Jävlar vilken pjäs! Om jag är man nog att tämja den återstår att se.
NPD = Nock your punkass downMissar byteslördagen så jag tjuvstartar lite Bytes mot något mindre, tjoa om ni har något kul i gömmorna!
Du kan räkna med att jag kommer anmäla, rest assured.. rest very assured.Tack alla! Den känns grym. Är såklart väl medveten om att den inte skall vara här i mikro och affordable tråden men ni har liksom blivit mina vänner med åren, så det mest naturliga är ju att dela den i denna tråden eller hur.
(Och inlägget är inte anmält ännu heller, som tur är )
Det är en riktig håll käften klocka! Så sjukt fin
Gentlemen! Ville bara dela med mig av mitt senaste köp. Oris Dive Control. Jävlar vilken pjäs! Om jag är man nog att tämja den återstår att se.
Kan du vara hygglo att nominera Certina-tråden till KS tråkigaste tråd när du ändå är i farten? TackAlltså nu börjar jag bli riktigt förbannad @LennyK
Ge mig en anledning att anmäla dig annars anmäler jag dig !
Haha!Kan du vara hygglo att nominera Certina-tråden till KS tråkigaste tråd när du ändå är i farten? Tack
Närå, nu var jag orättvis. Ribban ligger högt när man hänger härinne vettuHaha!
Tur att inte klockan är lika tråkig då
True story:Närå, nu var jag orättvis. Ribban ligger högt när man hänger härinne vettu
Moderna Certinor är väl klockvärldens Opel så inte så konstigt kanske (obs! inget fel med Opel).
Grymt manlig!
Fick köra en Google translate på denHah þú bara bullar maður. Auðvitað á þú að vera hér og þar með líka úrið þitt.
PMMissar byteslördagen så jag tjuvstartar lite Bytes mot något mindre, tjoa om ni har något kul i gömmorna!
Funderade lite, hade varit kul att ha en gratis-passaround-affordable-kedja dvs att testa lite olika alternativ.. Alla bidrar med en klocka som skickas runt i kedja.Missar byteslördagen så jag tjuvstartar lite Bytes mot något mindre, tjoa om ni har något kul i gömmorna!
Det finns ju några försök. Dels Timex-klockan som vi körde i den här tråden (men den passarounden körde tyvärr snabbt i mål) och dels Snåldraken (som har en egen tråd men den passarounden brukar halta ibland och kräva lite startgas).Funderade lite, hade varit kul att ha en gratis-passaround-affordable-kedja dvs att testa lite olika alternativ.. Alla bidrar med en klocka som skickas runt i kedja.
Grymt snyggt, gillar stilen skarpt! Kan lätt tänka mig en sådanSom ni vet så jobbar jag på en kronograf, och jag frågade er för några dagar sen vad ni tycker om cushion/barrel-case. Åsikterna var lite delade, men av er som svarade så var det ändå en övervikt åt det positiva hållet. Själv är jag som kanske bekant såld på denna case-form, tycker den är framörallt bekväm som få men också cool i all sig egenhet.
Jag har nu gjort några "skisser" i Photoshop, helt och hållet baserat på vad jag själv tycker är schysst och med inspiration från dels klockor jag själv gillar men också med en hälsosam dos av 60-70-tal rent allmänt i färg- och formspråket. Jag har försökt att låta bli att göra en direkt homage eller copage på ngn existerande modell eller märke, men där kommer klart finnas drag av redan producerade klockor. Målet har istället vari att sikta på en epok.
Måtten är 40x45mm och urverket i denna tankemodell är ett Seiko VK64 och urtavlan är således modellerad efter de relevanta måtten på det verket. Själv skulle jag gärna ha ett dome plexi ovanpå alltihop.
Notera att denna klockan är ett koncept som jag ur ngn slags marknadsundersöknings-syfte vill dela med er.
Så med allt detta, är detta en modell som ni tror skulle vara gångbar? Är detta en klocka ni skulle kunna tänka er att köpa? Känns 60-70-talet som en epok som tilltalar med all sin funkyhet? Utgå från att priset skulle hamna på runt 3500kr, något mer med BOR-länk.
Tycker de såg riktigt grymma utSom ni vet så jobbar jag på en kronograf, och jag frågade er för några dagar sen vad ni tycker om cushion/barrel-case. Åsikterna var lite delade, men av er som svarade så var det ändå en övervikt åt det positiva hållet. Själv är jag som kanske bekant såld på denna case-form, tycker den är framörallt bekväm som få men också cool i all sig egenhet.
Jag har nu gjort några "skisser" i Photoshop, helt och hållet baserat på vad jag själv tycker är schysst och med inspiration från dels klockor jag själv gillar men också med en hälsosam dos av 60-70-tal rent allmänt i färg- och formspråket. Jag har försökt att låta bli att göra en direkt homage eller copage på ngn existerande modell eller märke, men där kommer klart finnas drag av redan producerade klockor. Målet har istället vari att sikta på en epok.
Måtten är 40x45mm och urverket i denna tankemodell är ett Seiko VK64 och urtavlan är således modellerad efter de relevanta måtten på det verket. Själv skulle jag gärna ha ett dome plexi ovanpå alltihop.
Notera att denna klockan är ett koncept som jag ur ngn slags marknadsundersöknings-syfte vill dela med er.
Så med allt detta, är detta en modell som ni tror skulle vara gångbar? Är detta en klocka ni skulle kunna tänka er att köpa? Känns 60-70-talet som en epok som tilltalar med all sin funkyhet? Utgå från att priset skulle hamna på runt 3500kr, något mer med BOR-länk.
Som ni vet så jobbar jag på en kronograf, och jag frågade er för några dagar sen vad ni tycker om cushion/barrel-case. Åsikterna var lite delade, men av er som svarade så var det ändå en övervikt åt det positiva hållet. Själv är jag som kanske bekant såld på denna case-form, tycker den är framörallt bekväm som få men också cool i all sig egenhet.
Bra jobbat! Gillar stilen, känns igen från klockor från tidseran. Gillar verkligen små index mellan minuterna, där stoppsekundvisaren kan ge en exakt avläsning. Skulle gärna se spetsiga visare för minut och timme också för precision, men kanske inte lirar med formspråket. När det gäller registren för tidtagarfunktionens minuter och 24-timmarsvisningen gillar jag verkligen uppdelningen mellan AM/PM, som jag tycker många modeller på VK63/64-verken missar att utnyttja. Jag skulle nog kunna tänka mig denna.Som ni vet så jobbar jag på en kronograf, och jag frågade er för några dagar sen vad ni tycker om cushion/barrel-case. Åsikterna var lite delade, men av er som svarade så var det ändå en övervikt åt det positiva hållet. Själv är jag som kanske bekant såld på denna case-form, tycker den är framörallt bekväm som få men också cool i all sig egenhet.