• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Tänkt om jag skulle lägga ut min blå, inte använd på länge. Tar på mig den men den är ju så bra i finish, bara det den inte används men kanske den gör så småningom :D

Men är ju lite varsam om den något jag egentligen inte gillar vara med klockor...
Känner igen det där. Den är grym, nästan för fin:bag:

Men använd den. Tro inte den skulle skämas med lite battlescars:)

Ja, man måste betala moms från första kronan och då tillkommer administrationsavgift och en skön handläggningstid på 2-25 veckor. :rolleyes:
Man bör nog ha ganska bra framförhållning om man planerar att beställa varor från UK. Corona, Black Friday, julhandeln och ett ökat försäljningstryck inför ett eventuellt införande av tull/moms känns inte som någon vidare kombination. Även om man beställer en bra bit innan årsskiftet så är risken att paketet inte hinner fram till dess och därmed beläggs med diverse avgifter så det kan vara bra att beställa så snart som möjligt och/eller betala extra för expressfrakt. :)
Glöm inte Rolexkön! ;)

Tänkte beställa ett gäng band vid nästa löning så att jag bygger upp ett litet lager innan järnridån trillar ner :hungover:

Traska ska göra en super compressor-ish klocka. :)
PSX_20201001_084854.jpg

Poppis nu, verkar vara det nya, se nya Lorier Hydra II som kommer snart, även det en Kompressor-dykare.

CC6EFE16-F3FE-4643-AF9C-39C5C78BA13B.png

Men ingen har så cool tavla som Marnaut som nu @Von får avnjuta :)

Förstår faktiskt inte riktigt varför super compressor har blivit så trendigt. Men och andra sidan betalar folk premium för luftkylda Porschar så vad vet jag :angel:

Min avatar? Jag ÄR Ron:cool:. Till mitt försvar så är ett par cargobyxor, inga gubbchinos:D

Klart du är Ron, du får lägga upp en ws på din fräna Citizen ;)!

HWvRnvyZvXY0y7QbxnTVXIAXLY6LwebhKnXEPqrzmrjfDNOLX9YnoiZm3rGHYq8U6eN0b-iaWsIhOwyGKeQTN0rfeKKz4cu5Tmwkb34

Haha, vet inte vad skillnaden är mellan cargo och chinos :hilarious:

Varför har man ett mekaniskt ur? För att det är coolt såklart! :D

Haha, ja det är ju sant :p Tekniken gällande dykarklockor spelar nog väldigt liten praktisk roll för 99 % av skrivbordsdykarna iofs :D

DBF8E5E0-4B82-4C2B-B60C-8012828A5A68.jpeg

Äntligen nytt batteri i DW’n.

DW, och du står för det :bag:

Jag har faktiskt också en... en supertidig, typ andra batchen. Klockan lanserade i Uppsala på ekonomikum (ekonom-campus)... tydligen ett smart drag.
Ekonomikum har blivit utsett till Sveriges trendigaste plats av Vanity Fair...

Men, jag har förstås gömt min DW långt in i den minst använda lådan ;)

DW, och du står för det :bag:

Jag har faktiskt också en... en supertidig, typ andra batchen. Klockan lanserade i Uppsala på ekonomikum (ekonom-campus)... tydligen ett smart drag.
Ekonomikum har blivit utsett till Sveriges trendigaste plats av Vanity Fair...

Men, jag har förstås gömt min DW långt in i den minst använda lådan ;)
Jag använde min som OWG i 5 månader.
November 17-maj 18. Under tiden låg allt annat i lattjolajbanlådan.

Tack alla! Den känns grym. Är såklart väl medveten om att den inte skall vara här i mikro och affordable tråden men ni har liksom blivit mina vänner med åren, så det mest naturliga är ju att dela den i denna tråden eller hur.

(Och inlägget är inte anmält ännu heller, som tur är )

Tillbaka
Topp