• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Efter att ha provat paganis gmt är jag lite sugen på någon mer homage. San Martin tycks ju ha bäst kvalité av dom jag provat hittils. Är det hemsidan som gäller eller är det wr watches? Aliexpress verkar ju inte ha någon officiell sida för SM. Finns det någon EU distributör eller är det hemsidan som är bäst ändå?
Jag har handlat en del från wrwatches och även haft en del kontakt med deras support. Har enbart positivt att säga :)

• Like
Reactions: M26
Börjar bli riktigt sugen på ngt VC Overseas inspirerat. Finns det något inom micro/affordable världen som kan stilla begäret :) Tror det är främst bezeln och det integrerade bandet som är det utseendet jag letar efter :D
1*zkJkP-SDjJLkIeHnfbxa9w.jpeg
Riktigt snygga VC allihopa, hade gärna ägt en om inte prislappen var en faktor. Ja förutom den nere till vänster då. Jag som trodde VC var kompromisslösa i sin design. Men dom valde istället att använda ett urverk som inte är anpassad för datum mellan 4 och 5. Hur gick tankegången där tro? Linjeringen/symmetrin blir bajs med denna men det är nog ingen som märker eller? :facepalm::banghead: Trodde bara det var billiga klockor där kostnaden blir för stor för att använda rätt grejer man kunde hitta såna här lösningar.

Med det sagt följer jag också tipsen på något i samma stil, med linjerat eller utan datum då förstås hehe. ;)

Wempe Iron Walker är ett alternativ men fortfarande en rejäl slant även i quartz varianten.
https://www.ablogtowatch.com/wempe-...walker-integrated-bracelet-sports-watch-line/

Jag vet inte exakt vad som definierar det men är inte CW's nya en äkta?
Har inte kollat så noga men en "riktig" SC ligger ju i konstruktionen där vattentrycket ska hålla boetten tät, känns väl väl inte riktigt nödvändigt idag men fiffigt när det begav sig :)

Edit: Kollade upp lite mer och CW hävdar ju faktiskt att dom har nån liknande konstruktion, huruvida det stämmer eller ej vågar jag inte svara på.

Senast ändrad:
På tal om Super så kör jag denna hela veckan lång. Hittar nya skoj detaljer hela tiden...t.ex hur brytningarna blir under vatten, lagom djup på innerringen :woot:
Enkel men finurlig lösning med små taggar som håller keepersen på plats, märkte det först idag.
mfSC1XN.jpg

43Z8CXh.jpg

v8JZDxU.jpg

Bra tips. Känns som om vintage kan vara the way to go. Lite tråkigt dock att betala så pass "stora" summor för rasslinga dinkor :p
Nove var riktigt cool men på tok för stor :)
Riktigt snygga VC allihopa, hade gärna ägt en om inte prislappen var en faktor. Ja förutom den nere till vänster då. Jag som trodde VC var kompromisslösa i sin design. Men dom valde istället att använda ett urverk som inte är anpassad för datum mellan 4 och 5. Hur gick tankegången där tro? Linjeringen/symmetrin blir bajs med denna men det är nog ingen som märker eller? :facepalm::banghead: Trodde bara det var billiga klockor där kostnaden blir för stor för att använda rätt grejer man kunde hitta såna här lösningar.

Med det sagt följer jag också tipsen på något i samma stil, med linjerat eller utan datum då förstås hehe. ;)

Wempe Iron Walker är ett alternativ men fortfarande en rejäl slant även i quartz varianten.
https://www.ablogtowatch.com/wempe-...walker-integrated-bracelet-sports-watch-line/
Wempe har jag spanat mycket på men som du säger så är det alldeles för dyrt (i detta fallet då jag vet att klockan inte kommer användas så extremt mycket) Som det ser ut nu så verkar vintage vara the way to go. Certina 222 är riktigt nice dock så är alla objekt jag hittat ordentligt slitna.

Schaffen 65? Kanske också för olik bezel osv men ändå
schaffen_s65sportwatch_2.jpg
Inte samma men en stilig klocka i övrigt :)

image.jpg

ja jag vet men jag gillar den skarpt alltså...

kommer absolut fixa en bytes-annons (när jag hinner och orkar) men om någon sitter på en stålis (helst guld) och vill byta till sig en fräsch Turtle 777 med 3 bra gummin (Orginal, tire, waffle) så hör av er! Även intresse av en skx013!

Jag tyckte den andra (Octopus) lät mer intressant, som tidigare indikerat. ^^

Har du lite första intryck av den? Tänkte på kvalitet och lite så.
Mycket trevlig och lite därför jag funderar på att flippa SM, båda håller lika hög klass i min mening. Var lite orolig med ett upstart no-name brand men man ser helt klart att det finns erfarenhet bakom konstruktionen. Tycker t.ex. att Heimdallr ligger ett ganska långt snäpp under enligt min ödmjuka mening.

Tack för tipset.. Tror dock den blir ngt för stor :)
Bär betydligt mindre än måtten antyder, har bara tagit en snabb bild utan justerad länk men båda dessa har samma mått men bär helt olika :)

MVIMG_20200930_160147.jpg
MVIMG_20201001_145649.jpg

Mycket trevlig och lite därför jag funderar på att flippa SM, båda håller lika hög klass i min mening. Var lite orolig med ett upstart no-name brand men man ser helt klart att det finns erfarenhet bakom konstruktionen. Tycker t.ex. att Heimdallr ligger ett ganska långt snäpp under enligt min ödmjuka mening.

Bär betydligt mindre än måtten antyder, har bara tagit en snabb bild utan justerad länk men båda dessa har samma mått men bär helt olika :)

MVIMG_20200930_160147.jpg
MVIMG_20201001_145649.jpg
Tack! Tyckte mig se att de har olika lager, men har de möjlighet att skicka inom EU? Annars får man ta med importavgifter i beräkningen, vilket såklart påverkar.

Tillbaka
Topp