Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Halloj och tack för tips!Hur långt kom vi/ni med Steinhart GMTn? Jag minns inte vem det var som höll i trådarna men som jag förstod det så var väl Gnomon med på det så länge vi fick ihop tillräckligt många köpare?
Slaktad i badkaret?
Välkommen in i gemenskapen! Var inte rädd för att ta plats och hoppa in i diskussionerna, det är bara kul och jag lovar att vi inte bits!Grattis till det snygga nyförvärvet också så klart! Är hela tavlan grön är det bara subdials (de mindre urtavlorna) som är det?
Kan bara tala gott om traska. Hade samma fast med röd sekundvisare. Tycker det ser bättre ut med en vitHåller på och fotar den här inför försäljning. Vilken grym klocka det ärSynd att sälja den men vill pröva något tyskt. Hör av er om ni är sugna på en Traska.
![]()
Formulerade mig fel. Menade, vart kan jag få tag i 22mm stift i samma tjocklek som denna? (Vet ej tjockleken och har inga verktyg att mäta med)
Grymt, får gå in på närmsta butik. Säljer stjärnurmakarna stift?Varenda urmakare/klockaffär lär väl ha stift.... Du behöver nog ett på 1.5 mm... de du testat med är nog på 1.78, vilket typ är standard idag....
Grymt, får gå in på närmsta butik. Säljer stjärnurmakarna stift?
Okej, tack för respons!Det är jag övertygad om...
Löser det sig inte kan jag nog ha nåt i gömmornaGrymt, får gå in på närmsta butik. Säljer stjärnurmakarna stift?
Tack, va snällt! Ska dock på jakt imorgon och se.Löser det sig inte kan jag nog ha nåt i gömmorna
Rätt grön i ljus.. men mörk i ”vanlig” belysning..Hur långt kom vi/ni med Steinhart GMTn? Jag minns inte vem det var som höll i trådarna men som jag förstod det så var väl Gnomon med på det så länge vi fick ihop tillräckligt många köpare?
Slaktad i badkaret?
Välkommen in i gemenskapen! Var inte rädd för att ta plats och hoppa in i diskussionerna, det är bara kul och jag lovar att vi inte bits!Grattis till det snygga nyförvärvet också så klart! Är hela tavlan grön är det bara subdials (de mindre urtavlorna) som är det?
Jag är sugen.. frågan är om det går att köpa en grön tavla separat från Traska? Någon som vetHåller på och fotar den här inför försäljning. Vilken grym klocka det ärSynd att sälja den men vill pröva något tyskt. Hör av er om ni är sugna på en Traska.
![]()
Håller med... men insåg att min samling är farligt liten just nu, vill ju inte blir utlockad från trådenJa det går trögt att sälja på KS nu.
För min del köper jag från ett antal källor. Ebay, div handlare, olika tillverkare och självklart på KS
Men säljer gör jag i endast på KS i normala fall.
Tror det är många som gör på samma sätt.
Det gör att det ackumuleras mycket klockor "på forumet" i och med att mycket kommer in och lite går ut.
Tror antal klockor per person i tråden är högre nu än tidigare.
Kommer bara bli sämre med andra ord
Så långe det tillkommer nya medlemmar som drabbas av bacillen och snabbt köper på sig ett antal klockor rullar det på bra.
Verkar inte vara så just nu, eller börjar det vända?
Till er nya i tråden: Minimum 10 klockor behövs i en seriös samling![]()
Hmm vad säger duTänk att perlon blev en favorit tyckte dom va hemska på bild o skulle aldrig ha
![]()
Du får det nästan att låta som något negativt?Hmm vad säger du, snälla, sätt inte det på Bratten bara.
Som att ha mjuka virkade långbyxor till en smokingkavaj. (endast mitt personliga tycke så givetvis kan du sätta det på Bratten)
Man vänjer sigHmm vad säger du, snälla, sätt inte det på Bratten bara.
Som att ha mjuka virkade långbyxor till en smokingkavaj. (endast mitt personliga tycke så givetvis kan du sätta det på Bratten)
Ja buhu nu blev jag ledsen i hjärtat och loggar ut ett tag.Du får det nästan att låta som något negativt?![]()