• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Önskar er alla en helg!

IMG_20201023_222354.jpg

Hur långt kom vi/ni med Steinhart GMTn? Jag minns inte vem det var som höll i trådarna men som jag förstod det så var väl Gnomon med på det så länge vi fick ihop tillräckligt många köpare?

Slaktad i badkaret? :eek:

Välkommen in i gemenskapen! Var inte rädd för att ta plats och hoppa in i diskussionerna, det är bara kul och jag lovar att vi inte bits! ;) Grattis till det snygga nyförvärvet också så klart! Är hela tavlan grön är det bara subdials (de mindre urtavlorna) som är det?
Halloj och tack för tips! 😁
Hela tavlan är grön. Väldigt mörk, så en svag grön nyans skimrar till i bland. Väldigt sober trots bronset. Är mycket nöjd! Lättare än min Certina automat. 😊

Hur långt kom vi/ni med Steinhart GMTn? Jag minns inte vem det var som höll i trådarna men som jag förstod det så var väl Gnomon med på det så länge vi fick ihop tillräckligt många köpare?

Slaktad i badkaret? :eek:

Välkommen in i gemenskapen! Var inte rädd för att ta plats och hoppa in i diskussionerna, det är bara kul och jag lovar att vi inte bits! ;) Grattis till det snygga nyförvärvet också så klart! Är hela tavlan grön är det bara subdials (de mindre urtavlorna) som är det?
Rätt grön i ljus.. men mörk i ”vanlig” belysning..

Bilagor

• 0F90EF4C-82C5-443F-A1FA-B55D608A30E7.jpeg
    0F90EF4C-82C5-443F-A1FA-B55D608A30E7.jpeg
    500.9 KB · Visningar: 6
  • 5898BAD1-07A4-4837-B3DF-957184C9B48C.jpeg
    5898BAD1-07A4-4837-B3DF-957184C9B48C.jpeg
    454.4 KB · Visningar: 5
  • BEAC9D69-C717-4955-BE80-F4650C045E4E.jpeg
    BEAC9D69-C717-4955-BE80-F4650C045E4E.jpeg
    494.8 KB · Visningar: 8
Kul. Träffade flera polare jag inte träffat på länge. På nåt sätt hamnade jag och en av dem i en klockdisskusion. Han frågade vad som var bra mellan typ 3-10k. Seiko? Sa han. Absolut sa jag men fick förklara skillnad mellan quarts och automat eller mekanisk. Kom fram till att han vill ha quartz då det blir hans enda klocka. Frågade vilken stil som han gillade mest, min dykare/sport med vridbar bezel eller han bredvid med en... Daniel Wellington. Mer DW sa han då. Visade mina klockor och han fastnade för min Dan Henry 1964 och sen visade jag Dan Henry 1937 och då var han fast. Ville först att jag skulle beställa åt honom med hans kort. Men han skulle bestämma sig imorgon för datum eller inte datum på tavlan.

Känns så jäkla bra att hjälpa en novis bort ifrån typ DW och annan skit till nåt micro som är mer speciellt och ovanligt.

Ska man behöva sälja på Tradera nu när KS är så trögt? Denna såldes nyss för 100:- mer än vad min annonseras här för (fraktkostnad inräknat).
Screenshot_2020-10-24-09-55-03-113_com.tradera.jpg

Ja det går trögt att sälja på KS nu.
För min del köper jag från ett antal källor. Ebay, div handlare, olika tillverkare och självklart på KS
Men säljer gör jag i endast på KS i normala fall.
Tror det är många som gör på samma sätt.
Det gör att det ackumuleras mycket klockor "på forumet" i och med att mycket kommer in och lite går ut.
Tror antal klockor per person i tråden är högre nu än tidigare.
Kommer bara bli sämre med andra ord o_O
Så långe det tillkommer nya medlemmar som drabbas av bacillen och snabbt köper på sig ett antal klockor rullar det på bra.
Verkar inte vara så just nu, eller börjar det vända?
Till er nya i tråden: Minimum 10 klockor behövs i en seriös samling 😊

Byteslördag! Testar lyckan även om förväntningarna är skylåga 🙄 Grym klocka med miyota 9015, tvåtusen ish
Önskar SKX009, Squalestekarn tvåton eller ryssar (mest ute efter urverken så skicket är inte så noga).
u2moOqj.jpg

Lördag!

Fortsätter på samma bana sen innan, men ger bra rabatt idag på klockorna 🙂 Jag skulle behöva en stållänk av något slag, gärna vintage, i 19mm till min Squale 2002a. Kommer inte på något jag skulle vilja ha i klockväg, men jag är lite insnöad på Certina, prova gärna, bytesvärde samma som i annonsen.

Band jag kan byta bort eller sälja är:

Ett 18mm (men passar 19mm bättre, kanske t.o.m. 20mm) enbart testat Diloy Bundband.

22mm beg vitt gummi

En hel hög 18mm (18,5mm) NOS vintage rassliga plåtlänkar med fjädrande lås. Går lätt att fila ner till 16mm med vanlig fil om man vill.

En beg 15mm vintage länk.

Ett beg 24mm lädernato

Ett nytt oanvänt 20mm Barton Happy Yellow gummi.

En beg vintage (digitalklockelänk) i 20mm

Guldfärgat 18mm mesh

Två 18mm beg länkar, en ”vanlig” och en flex

42E79018-87AA-4A6C-AE8F-0C2F641272B4.jpeg

Ja det går trögt att sälja på KS nu.
För min del köper jag från ett antal källor. Ebay, div handlare, olika tillverkare och självklart på KS
Men säljer gör jag i endast på KS i normala fall.
Tror det är många som gör på samma sätt.
Det gör att det ackumuleras mycket klockor "på forumet" i och med att mycket kommer in och lite går ut.
Tror antal klockor per person i tråden är högre nu än tidigare.
Kommer bara bli sämre med andra ord o_O
Så långe det tillkommer nya medlemmar som drabbas av bacillen och snabbt köper på sig ett antal klockor rullar det på bra.
Verkar inte vara så just nu, eller börjar det vända?
Till er nya i tråden: Minimum 10 klockor behövs i en seriös samling 😊
Håller med... men insåg att min samling är farligt liten just nu, vill ju inte blir utlockad från tråden :nailbiting: Just nu har min samling ”bara” 11klockor ex keepers och dem till salu :D Men jag är väldigt nöjd med att ha bantat ner samlingen, har man 100 klockor hinner man ju inte använda dem :)

EDIT: Frågesport! Hittar ni alla sex som kommer från mikrobröder i tråden? Vilka tre är dem enda jag köpt nya? Vilka är mina sex keepers? ;)

03C34422-B2B3-47AE-AF23-0FDCD4670A34.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp