• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Lördagsbyte.
Främst säljes till rabatterat mikropris givetvis eller bytes mot trevlig Vostok.
PSX_20201024_122811.jpg

Senast ändrad:
Håller med... men insåg att min samling är farligt liten just nu, vill ju inte blir utlockad från tråden :nailbiting: Just nu har min samling ”bara” 11klockor ex keepers och dem till salu :D Men jag är väldigt nöjd med att ha bantat ner samlingen, har man 100 klockor hinner man ju inte använda dem :)

EDIT: Frågesport! Hittar ni alla sex som kommer från mikrobröder i tråden? Vilka tre är dem enda jag köpt nya? Vilka är mina sex keepers? ;)

03C34422-B2B3-47AE-AF23-0FDCD4670A34.jpeg

Alpina och 2 Squale kan vara från tråden?
Någom digitalare, Lume-Squale och San Martin nyköp?
Alla Squale måste väl vara keepers! pluss någon vintage du ärft, G-shock och Radon?
Säkert inte många rätt :)

Alpina och 2 Squale kan vara från tråden?
Någom digitalare, Lume-Squale och San Martin nyköp?
Alla Squale måste väl vara keepers! pluss någon vintage du ärft, G-shock och Radon?
Säkert inte många rätt :)
Det var inte alls dumt gissat :D
Alpina och två Squales från tråden plus San Martin, G-Shock och Venturo. Rado, Calvin Klein och Squale 1521 har jag köpt nya. Keepers är Radon som jag har på jobbet, Calvin Klein som varit med om viktiga tillfällen i livet, Candinon som är min första klocka som jag fick när jag började skolan 1986, Morfars guld-Tissot, Seiko Grand Quartz som startade mitt Seiko intresse och Suunto Observer som varit med mig överallt i världen :D

Senast ändrad:
Mitt inspel till byteslördagen är denna tråd:

Hojta om något är av intresse!

Mitt inspel till byteslördagen är denna tråd:

Hojta om något är av intresse!
Alltid intressant när du annonserar 😊 Sectorn är cool, den borde någon klippa som behöver en klocka till 🙈

Håller med... men insåg att min samling är farligt liten just nu, vill ju inte blir utlockad från tråden :nailbiting: Just nu har min samling ”bara” 11klockor ex keepers och dem till salu :D Men jag är väldigt nöjd med att ha bantat ner samlingen, har man 100 klockor hinner man ju inte använda dem :)

EDIT: Frågesport! Hittar ni alla sex som kommer från mikrobröder i tråden? Vilka tre är dem enda jag köpt nya? Vilka är mina sex keepers? ;)

03C34422-B2B3-47AE-AF23-0FDCD4670A34.jpeg
Imponerande att du gått från 100 till 11. Jag har problem att bara minska mängden klockor i samlingen. Har en plan att komma ner till 20 igen, men är snart kring 30. Klockorna köps in i en rasande fart, men de säljs inte lika fort. Har för många klockor jag gillar för mycket nu helt enkelt. Har ganska många arvegods också och de kan man ju inte sälja.

Dock kan jag tycka att 11 är något lite. 😁 In och köp lite mer klockor på la vet jag så kanske vi får fart på köp och sälj igen.

Imponerande att du gått från 100 till 11. Jag har problem att bara minska mängden klockor i samlingen. Har en plan att komma ner till 20 igen, men är snart kring 30. Klockorna köps in i en rasande fart, men de säljs inte lika fort. Har för många klockor jag gillar för mycket nu helt enkelt. Har ganska många arvegods också och de kan man ju inte sälja.

Dock kan jag tycka att 11 är något lite. 😁 In och köp lite mer klockor på la vet jag så kanske vi får fart på köp och sälj igen.
Det går ju upp och ner, har en på ingång redan :)

Tillbaka
Topp