• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

215CBEEC-4559-45C9-9A50-F172A84FFFB7.jpeg
Hur känns den efter knappt ett dygn? 😊

Jag gillar den! Bra storlek. Att den är 38 mm stör mig inte när den sitter på länk. Skulle väl sannolikt se för liten ut på gummi gissar jag! Bra kvalitets känsla som det mesta SM gör.

Att man sen kan få den för under skx pengar är ju nästan larvigt.

Jag gillar den! Bra storlek. Att den är 38 mm stör mig inte när den sitter på länk. Skulle väl sannolikt se för liten ut på gummi gissar jag! Bra kvalitets känsla som det mesta SM gör.

Att man sen kan få den för under skx pengar är ju nästan larvigt.
Va kul att den känns bra och att den är väl värd pengarna 😊👍
Jag har egentligen lite svårt för rena homager om man säger så, men när det handlar om äldre referenser som denna så tycker jag det känns mer okej. Orginalet går ju liksom knappt att få tag på och får man det pratar vi stora summor! Om mitt tänk låter logiskt eller inte låter jag vara osagt 😁. Men hursomhelst så är det något som lockar med denna🤗

Jag har egentligen lite svårt för rena homager om man säger så, men när det handlar om äldre referenser som denna så tycker jag det känns mer okej. Orginalet går ju liksom knappt att få tag på och får man det pratar vi stora summor! Om mitt tänk låter logiskt eller inte låter jag vara osagt 😁. Men hursomhelst så är det något som lockar med denna🤗
Livet är för kort för att orka bry sig om vilka klockor som liknar andra och vad folk skulle tänkt om det :) jag fattade nog inte ens vad för ref den skulle likna. Tänkte det var en bb58 homage, men den ska väl efterlikna nån gammal milsub Rolle säkert.

Finns en sprillans ny till salu inte allt för långt bort :angel:

Livet är för kort för att orka bry sig om vilka klockor som liknar andra och vad folk skulle tänkt om det :) jag fattade nog inte ens vad för ref den skulle likna. Tänkte det var en bb58 homage, men den ska väl efterlikna nån gammal milsub Rolle säkert.
Absolut det har du helt rätt i! Jag dömer ingen och bryr mig inte vad andra tycker men jag själv känner lite så som jag beskrev, säkert märkligt resonemang men så tänker jag 🤔
Nån äldre Rolle e det ja vad jag har förstått 👍 Riktigt trevlig verkar den va iaf😊

Absolut det har du helt rätt i! Jag dömer ingen och bryr mig inte vad andra tycker men jag själv känner lite så som jag beskrev, säkert märkligt resonemang men så tänker jag 🤔
Nån äldre Rolle e det ja vad jag har förstått 👍 Riktigt trevlig verkar den va iaf😊
Jag tycker du har väldigt sunda tankar och förstår precis vad du menar 😊 Sen samtidigt finns det nyare modeller som även dom kostar som en kontantinsats på en villa. Så de som önskar en sådan modell har ju också en chans att prova 😁
Fick du något svar på vad ett batteribyte på en 1000m tonfisk kostar förresten? Annars är mitt tips att dra ett PM till Rogart63 och fråga 😉

Bara jag som blev otroligt förtjust i den här?

Riktigt fin klocka! Sneglade också på den idag. Trisst på urverket bara. Men man kanske är bortskämd med billiga ur från Asien bara. Blir rätt dyrt när man väl tar hem den från USA.

Riktigt fin klocka! Sneglade också på den idag. Trisst på urverket bara. Men man kanske är bortskämd med billiga ur från Asien bara. Blir rätt dyrt när man väl tar hem den från USA.
Ja varför dom valde att göra 2 av färgerna med selita och 2 med Seiko är lite av ett mysterium. Jag gillar den röda och gröna skarpt men lutar åt den röda då jag har en annan klocka med gröntavla. fundera på att beställa en men va tror du det kommer landa på? Om jag räknat rätt så blir det runt 566 dolares totalt med frakt och moms alltså runt 5k i dagens växelkurs. Är jag het ute och cyklar lr?

Vart hittar jag de knapparna? Har bara en hemknapp samt knappar för volym. 🤣
Hittar du nån gilt då? Tycker den ser trevlig ut och saknar en kvarts för tillfället. Risken är bara att när man står med den i näven så känns det inte helt rätt, även om den var billig. 🙂
Men för den pengen kan man chansa. Man får säkert iväg den på köp och sälj.

Haha, sätt dig vid en PC :D ! Eller så borde din mobila webbläsare ha en "hitta på sidan" knapp i inställningarna (finns i chromes mobilapp).

Hittade tyvärr ingen gilt när jag sökte. Men dom hade inte ens den blåa på sidan (eller så är jag färgblind...) :(

Såg en riktigt cool Casioak mod på Instagram! Rackarns clean med borstat svart
2D05D603-FBBB-4E5D-BEF4-97E944E822A5.jpeg

Den var inte dålig, gick förbi en helsvart GA-2100 idag i ett skyltfönster idag.... Nä, får hålla i plånboken :(

Ja varför dom valde att göra 2 av färgerna med selita och 2 med Seiko är lite av ett mysterium. Jag gillar den röda och gröna skarpt men lutar åt den röda då jag har en annan klocka med gröntavla. fundera på att beställa en men va tror du det kommer landa på? Om jag räknat rätt så blir det runt 566 dolares totalt med frakt och moms alltså runt 5k i dagens växelkurs. Är jag het ute och cyklar lr?

Spontant är ju den röda och gröna finast. Helt ärligt skulle jag nog kunna ta Seiko över att behöva se en open caseback. Fattar inte grejen.

Men jäkla konstigt att köra två olika. Prisskillnad är ju dessutom minimal. Skjuta sig själv i foten much!

Din uträkning är nog inte helt off! Ändå ok för en klocka som inte är dussin.

@kreacon

Någon av dessa två kanske :)?

Tyckte själv att denna var ball, men hittar inga "bra" bilder på den :(

Jag tycker du har väldigt sunda tankar och förstår precis vad du menar 😊 Sen samtidigt finns det nyare modeller som även dom kostar som en kontantinsats på en villa. Så de som önskar en sådan modell har ju också en chans att prova 😁
Fick du något svar på vad ett batteribyte på en 1000m tonfisk kostar förresten? Annars är mitt tips att dra ett PM till Rogart63 och fråga 😉
Va bra att det är nån som tycker att jag inte är helt bakom flötet iaf;)😁
Javisst finns det även nyare modeller med sinnessjuka priser så visst är det bra att det finns alternativ för oss vanliga dödliga👍
Vart lite smått sugen på darth tunan som ligger på k&s men det är ju batteribyte närsomhelst!? Eftersom det är lite eller ganska mycket krångligare att genomföra det så där av min fråga. Men tack för tipset angående Rogart63 😊

Spontant är ju den röda och gröna finast. Helt ärligt skulle jag nog kunna ta Seiko över att behöva se en open caseback. Fattar inte grejen.

Men jäkla konstigt att köra två olika. Prisskillnad är ju dessutom minimal. Skjuta sig själv i foten much!

Din uträkning är nog inte helt off! Ändå ok för en klocka som inte är dussin.

Tänker mer på coola klockor från glashutte som är något större i pris. 🤣
Precis! Jag tänkte lite på Glashutte seventies när jag såg den. Tror nog jag måste kanske prova en! Är ute efter en härlig vintage/vintage look klocka då det ser tråkigt ut i lådan på den fronten lägger upp här såklart om de blir en!

Edit: Va även i kontakt med dem då det inte stod att man kunde skicka till Sverige pga Covid fick svar på minuten av ägarn själv.
Tror att det verkligen är ett jätte litet företag och det verkar som att han läger verkligen ner sin själ i dessa klockor :D

Bilagor

• BD67E355-7117-47CF-A543-340E7B3A7CB3.jpeg
    BD67E355-7117-47CF-A543-340E7B3A7CB3.jpeg
    134.4 KB · Visningar: 5
Senast ändrad:
Va bra att det är nån som tycker att jag inte är helt bakom flötet iaf;)😁
Javisst finns det även nyare modeller med sinnessjuka priser så visst är det bra att det finns alternativ för oss vanliga dödliga👍
Vart lite smått sugen på darth tunan som ligger på k&s men det är ju batteribyte närsomhelst!? Eftersom det är lite eller ganska mycket krångligare att genomföra det så där av min fråga. Men tack för tipset angående Rogart63 😊
Den är så cool så den är värd ett batteribyte 😁 Vågar inte ens tänka hur många gånger jag varit inne och tittat på annonsen. Det är ett bra pris 👍🏻 Köööööp innan någon annan fattar hur cool den är! 😱

Tillbaka
Topp