• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
EDIT: hittade ljust den här ursnygga Casio Day/Date, då min Seiko Day/Date behöver en ny spole (förhoppningsvis bara det...) kanske jag får nalla lite från pensionsfonden :eek:

maxresdefault.jpg


 

Nilas

Patek
2-Faktor
Nöjd-deluxe idag. En trevlig liten pjäs in, en länk till annan pjäs in och ovanpå allt så har mina husgudar släppt första videon från kommande plattan. Än kan dom gamle om man säger så.
Brian Johnson är nyss fyllda 73 och vältränad som aldrig förr. Länge sedan jag bjussade på en dänga så på med lurarna, vrid upp och lyssna och njut 🤘🤘. Rock on gubbs och gumms 😊
(klockbild för topic medföljer)

PSX_20201026_203544.jpg
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Tyckte det var helt ok att korta den, har varit med om betydligt värre. Fint att få lite verktyg också 😊. Tycker att den var jäkligt trevlig.
Glatt överraskad faktiskt och jag tycker den bärs någon mm större än sina 38mm.
PSX_20201026_195020.jpg
PSX_20201026_195032.jpg
Visst är den bra? Jag är riktigt nöjd med min.
Oj, vad stor den ser ut! Är den verkligen exakt 38mm?
Den känns som 39 tycker jag. Det är nog närbilderna som luras. Den är nätt och bekväm.
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor

parasec

Rolex
2-Faktor
Beställde både vintage Subben och en Smurf, Smurfen stannar och Vintage släpper jag om det finns intresse.
MVIMG_20201026_135112.jpg
MVIMG_20201026_133938.jpg

Var jag först? Vilka tyckte länken var onödigt krånglig att korta?
8A60E9BC-6A5E-4CF2-BB90-0DFD982B3E73.jpeg
2AF4C31F-DFDE-4961-8A30-049360AFFE86.jpeg
DDAFF4A1-EE9F-476D-B969-AC7FE296F9B4.jpeg

Tyckte det var helt ok att korta den, har varit med om betydligt värre. Fint att få lite verktyg också 😊. Tycker att den var jäkligt trevlig.
Glatt överraskad faktiskt och jag tycker den bärs någon mm större än sina 38mm.
PSX_20201026_195020.jpg
PSX_20201026_195032.jpg
Bjuder på en snabb bild medan jag ser Zlatan dominera. Länken kortad men plasten fortfarande kvar och klockan inte ställd.
Galet mycket man får för pengarna! Länken var trevlig.
AF267EDE-14E1-4DB6-962B-8688E5F8CD73.jpeg
 

Empin

Omega
Nu har jag haft min Aquascaphe Blue Gilt i nån vecka och tänkte skriva lite tankar som jag utlovade tidigare här i tråden.
Det bästa är självklart utseendet men även hur robust och högkvalitativ den känns. Har inte jättemycket erfarenhet av dyrare dykarklockor men både boett och bezel har stor kvalitetskänsla och riktigt skön action i vridmomentet. Det enda som stör mig är hur dålig lumen är men även att spännet kan vara lite bråkigt att få av. Kan tycka att man borde ha haft en hederlig safety clasp men den ser onekligen bra ut utan några extra krusiduller på låset. Länken är dock oerhört bekväm och väldigt skön på armen, den är så bra att jag inte har velat ta av den och pröva den på Nato än. Funderar på att sätta mig ner och skriva en längre recension i helgen (Om jag inte väljer att dricka öl istället) så håll utkik om det låter intressant.
Snygg är den!:pompus:

IMG_0271.JPG

(Ursäktar den halvbra bilden, lyckas aldrig riktigt få till det. Men man ser lite av sunbursteffekten om man kollar väldigt noga)
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Nä nu ni, in o kolla på tuben!
Mycket trevlig review av Trenchhuntern! Och subscriba på kanalen också.
(Jag har inget med kanalen att göra, men är såklart partisk i vanlig ordning). 😄

Är en forummedlem som har kanalen för er som inte känner till den redan.

Riktigt bra... som vanligt :) Mr. Jacobsen förtjänar betydligt fler subs än han har nu så in och prenumerera bums ;)
 

Kreacon

Audemars
Mjo, men för cirkus 500 kr är det inte så mycket att klaga på tycker jag :D



Menade att du skulle använda ctrl+f ;)
Vart hittar jag de knapparna? Har bara en hemknapp samt knappar för volym. 🤣
Hittar du nån gilt då? Tycker den ser trevlig ut och saknar en kvarts för tillfället. Risken är bara att när man står med den i näven så känns det inte helt rätt, även om den var billig. 🙂
Men för den pengen kan man chansa. Man får säkert iväg den på köp och sälj.
 
Topp