• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

TerryTee

Audemars
2-Faktor
Lugnt & skönt, perfekt lördag. Vad sysselsätter sig alla med lördagen till ära?
0C902126-4349-4494-918B-014EB03245FA.jpeg
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor

Schned

Panerai
2-Faktor
Någon av er affordable-rävar som har erfarenhet av ”Tiger Concept”? Vad kan man förvänta sig? Är det bara mög eller värt att kika på?
Såg en till salu här på KS eller på blocket som såg väldigt intressant ut.

Slog aldrig till dock och när jag går in på deras hemsida så får jag ont i huvudet! 😂

Men verkar ändå finnas några fina varianter där ser jag nu 🤔
 

Sebastard

Vacheron
Fin, dina vintageklockor är en fröjd! Jag är ofta inne i vintagetråden och drömer om Enicar mm.
Vad kul att du uppskattar dom. Visst är det något speciellt med Enicar och dess historia. Denna ovanliga quartzmodell är ett prakt exempel på att kul vintage inte behöver kosta skjortan. Kan njuta precis lika mycket av en klocka för en tusing som en för 50 tusen.
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Har du aldrig ångrat att du sålde Chopard @Baramats ?

Choparden var fantastisk, jag saknar upplevelsen av tavlan och detaljkvalitén men den var för stor för att vara en klocka som andas finess. Samma typ i 39-40 vill jag ha någon dag.

Prisvärda som få på begagnatmarknaden. Troligen blir min nästa Chopard någon begagnad LUC med minirotor.

Så om jag ska vara positiv så är MM en perfekt ”första-klocka” från Chopard.
 
Topp