• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Kreacon

Audemars
Någon som vet vad detta är för krono?
D9BC6427-EE27-4229-9A01-74C19345A22F.jpeg
 
Nä jag tänkte på 120, trött idag 😂
020 är exakt samma boett som 670 fast borstad finish dvs SE-varianten... eller egentligen är det ju en Komandirskie 650...insnöad, jag?
Nej 020 är rundare i formen och är 1 mm kortare lug2lug än 670. (48 respektive 49)

020 är väl samma som 030 (020 polerad och 030 borstad.

Och så är väl 670 och 650 samma (samma där; polerad <-> bostad)

#ocksåensmulainsnöad 😁
 

v0n

Patek
2-Faktor
Nej 020 är rundare i formen och är 1 mm kortare lug2lug än 670. (48 respektive 49)

020 är väl samma som 030 (020 polerad och 030 borstad.

Och så är väl 670 och 650 samma (samma där; polerad <-> bostad)

#ocksåensmulainsnöad 😁
Japp du har helt rätt, ställer mig i skamvrån. Till mitt försvar vill jag bara nämna att jag icke googlat och då är det lätt gå vilse i skallen 🤪
För att krångla till det lite till har jag en 670 som jag har borstat själv så bestämde att den fick bli av med sin ref för enkelhetens skull...666 kanske?
 

Master J

Audemars
2-Faktor
Kan noll om kronografer. Berätta, varför sitter de för tajt? Vad får det för konsekvens?

Nu var det ju visst en Timex, men sak samma :)
Om de små kronograf-tavlorna sitter tätt så beror det ofta på ett för litet (billigt) urverk...
Man brukar kunna avslöja budgetklockor på det... stor urtavla men kronograferna är små och indragna mot mitten.
 
Japp du har helt rätt, ställer mig i skamvrån. Till mitt försvar vill jag bara nämna att jag icke googlat och då är det lätt gå vilse i skallen 🤪
För att krångla till det lite till har jag en 670 som jag har borstat själv så bestämde att den fick bli av med sin ref för enkelhetens skull...666 kanske?

Du behöver inte stå i någon skamvrå, det är jag som är körd i huvudet. Kan varenda millimeter på alla Vostok-case sen flera år tillbaka..😁
Har dålig koll på 060 och 090 dock för de tycker jag inte är så snygga..🤷

666 får din heta! 🙌
 

v0n

Patek
2-Faktor
Du behöver inte stå i någon skamvrå, det är jag som är körd i huvudet. Kan varenda millimeter på alla Vostok-case sen flera år tillbaka..😁
Har dålig koll på 060 och 090 dock för de tycker jag inte är så snygga..🤷

666 får din heta! 🙌
Grymt, mitt ryssintresse är ganska återupplivat från graven kan man säga. Finns en del att grotta ner sig i på gott och ont 🙈🙉🙊
 
Topp