• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Finns ju ett gäng här som gillar starkt. Sriracha är ju absolut inte den starkaste såsen man provat men smarrig och ikonisk. Varför inte en:
Screenshot_20201112-152300_Google Go.jpg
Oh! Ja tack!
 

Kreacon

Audemars
Du har säkert redan fått svar. Men urverket är för litet för klockan. Eller så är klockan för stor för urverket.

Nu var det ju visst en Timex, men sak samma :)
Om de små kronograf-tavlorna sitter tätt så beror det ofta på ett för litet (billigt) urverk...
Man brukar kunna avslöja budgetklockor på det... stor urtavla men kronograferna är små och indragna mot mitten.
Ah samma som datum som ligger för nära centrum då.
 

Defreud

Panerai
2-Faktor
Äntligen! Fick hem min Direnzo förut. Är 10/10 nöjd 😄
Länken får dock vänta då jag tänker leja urmakaren till det 🙃
20201112_173702.jpg

Testade det medföljande nato-bandet. Riktigt snyggt!
20201112_174620.jpg

Men vinnaren blir ett läderband som får tjänstgöra så länge! 😄
20201112_175526.jpg
 

v0n

Patek
2-Faktor
Äntligen! Fick hem min Direnzo förut. Är 10/10 nöjd 😄
Länken får dock vänta då jag tänker leja urmakaren till det 🙃
20201112_173702.jpg

Testade det medföljande nato-bandet. Riktigt snyggt!
20201112_174620.jpg

Men vinnaren blir ett läderband som får tjänstgöra så länge! 😄
20201112_175526.jpg
Svinkool tavla verkligen. Gillar hur sekundvisaren täcker datumrutan, såna smådetaljer som iaf jag går igång på. Dessutom väldigt vilsamt för ögat utan siffror någonstans. snygg fångst!
 

johnz

Rolex
Två bra nyheter:

1. Fick Fears katalog idag. Vackraste micron på länge om ni frågar mig, även om den inte vinner VM i prisvärdhet.

2. Börjar omvärdera Sharkmastern efter att ha testat den under kvällen. Bärs mycket bra på gummi. Skulle sälja den för att finansiera ovan nämnda Fears i laxrosa men nu vette tusan :D
030D479F-B3BA-4AA6-8436-D48BE13FBAD1.jpeg
A4473B2F-4954-4BD3-BB30-98E763DED8F9.jpeg
EA88F774-AB66-4396-8752-3FB6922E4F5C.jpeg
9075ABAB-BB94-4144-B089-EA65CDB4A403.jpeg
 

HSK

Patek
2-Faktor
Någon som vet hur man bumpar en annons
får det inte att funka sen de gjorde om forumet?
Gäller det lifestyle? Det finns en buggrapport där flera användare rapporterat att de inte har kunnat bumpa sina annonser men det verkade bara gälla lifestyleannonser.
Fan! Den verkar grym ju, hoppades på det motsatta :) nu är det bara att köpa...

Pearl Diver 38 mm, launch onsdag 18/11

A24A93C6-DF78-4892-8F3B-811A41B9B3A9.jpeg


Riktigt snygg! Ser lite ut som att det är någon typ av reissue på den svincoola Yema som @Norpanjr har ute på annons. Tyvärr går det inte att lägga till eller ta bort några länkbitar och den enda justeringsmöjligheten är microjusteringen. 🤔
 

v0n

Patek
2-Faktor
Idag kom det lite nya snören, nytt gummi till Conquesten bland annat. Imorgon blir det leverans av en ryss.
(för att förtydliga så är det förmodligen inte en ryss som utför leveransen utan en inkommande Vostok som menas 😊)
PSX_20201112_192715.jpg
Blir spännande att se vad som dimper ner denna gång, vågar inte ens gissa.
Ok, jag är skadad...började genast fundera på hur många ryssar det går på en Långjin 😂
 

Norp

Rolex
2-Faktor
Gäller det lifestyle? Det finns en buggrapport där flera användare rapporterat att de inte har kunnat bumpa sina annonser men det verkade bara gälla lifestyleannonser.

Riktigt snygg! Ser lite ut som att det är någon typ av reissue på den svincoola Yema som @Norpanjr har ute på annons. Tyvärr går det inte att lägga till eller ta bort några länkbitar och den enda justeringsmöjligheten är microjusteringen. 🤔
Tyckte det var riktigt märkligt men jag kan ha tänkt fel :hilarious: Tänkte att det inte gick att ta bort "sista länkbiten, som håller i stiftet i spännet samt den sista på andra sidan" men det bör ju kanske gå. Får helt enkelt prova och uppdatera. Var kanske lite snabbt med uppackning och ut med annons.

20201112_203118.jpg

20201112_203134.jpg
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Gäller det lifestyle? Det finns en buggrapport där flera användare rapporterat att de inte har kunnat bumpa sina annonser men det verkade bara gälla lifestyleannonser.

Riktigt snygg! Ser lite ut som att det är någon typ av reissue på den svincoola Yema som @Norpanjr har ute på annons. Tyvärr går det inte att lägga till eller ta bort några länkbitar och den enda justeringsmöjligheten är microjusteringen. 🤔
@Zackrissonsur.se kommer jag kunna köpa Pearl Diver från er på onsdag?

Den är helt klart inspirerad av Navygraf II, tror den blir ball med 3.5 m plexi! Troligtvis kommer det gå att justera länkens längd precis som med Yema's övriga länkar, troligen med sprintar. EDIT: tror du syftade på en annan klocka :)

Äldre cool NG II

DSC_0759.jpg
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Blir spännande att se vad som dimper ner denna gång, vågar inte ens gissa.
Ok, jag är skadad...började genast fundera på hur många ryssar det går på en Långjin 😂
Inget extravagant som kommer men en mycket trevlig pjäs. Blev sugen på något vitt eftersom det lyser med sin frånvaro i lådan. Det fick bli en klassisk K-35 med "sniper dial".
Tycker den är grym med sina svarta visare och index mot den vita tavlan.
Blev en annan bezel vid sidan om också, får se om den åker på eller inte 😊.
(lånad bild, annan kommer inom kort)

PSX_20201112_203711.jpg
 
Topp