• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Första nya klockan på många månader. Militado ML08 V2 aka homage av Hamilton Khaki Field Murph. Trevlig liten rackade på 38mm. Brukar alltid vara dykare för mig så det här kanske kanske blir min klocka till årets OWGM för lite extra utmaning
IMG_6408_VSCO.jpeg

Hej behöver lite hjälp!

En vän till mig är på jakt efter en prisvärd klocka runt 3000kr klassen.
Hans enda önskemål är blå urtavla och att den skall vara på metall länk, tänkt att användas vid "dressade" tillfällen då han dagligen bär smartwatch.

Vad rekommenderar ni?

Hej behöver lite hjälp!

En vän till mig är på jakt efter en prisvärd klocka runt 3000kr klassen.
Hans enda önskemål är blå urtavla och att den skall vara på metall länk, tänkt att användas vid "dressade" tillfällen då han dagligen bär smartwatch.

Vad rekommenderar ni?
Orient, Certina tänker jag på. Låter som att det med fördel kan vara en quartz med tanke på att den inte skall bäras dagligen.

En heads up på mitt andra nyköp. Tänkte att det skulle vara kul att testa men den är på tok för stor för mig. Plast och allt kvar på den. Åker ut på K&S inom två dagar tror jag
IMG_6410.jpeg

Det var ju smart, tänkte inte ens på det. Har klarat ta ut urverk innan med nh35 så borde ju gå (även kronan borde ju funka på båda, är samma verk). Kan bli projekt i helgen 🙂
Ja är det samma urverk passar ju stammen. Men längden på stammen och kronan mot boetten kan nog skilja tänker jag. Men det kanske finns någon standard på sånt när det gäller den typen av klockor från kinesiska fabriker

Tillbaka
Topp