• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

v0n

Patek
2-Faktor
Nej, inte testat den innan men varit sugen.
Gillar den, påminner lite om Breitlings gamla ufo-boett.
(lånad bild)
PSX_20201122_140649.jpg
Lustigt att du nämner det, mitt kommande projekt är tänkt att bli aningens ufo-inspirerat kan man säga 🛸🖖🏼

Bonusnörderi för den som vill/orkar läsa om just Nilas senaste inköp: https://krishnasrussianwatches.co.uk/2015/09/30/vostok-amphibia-110-radio-room/
 

Schned

Panerai
2-Faktor
Mycket snyggt! Kreativ idé med ljuset!

Följer ni inte redan den här mannen på Instagram så är det ett hett tips om man gillar vackra bilder på klockor och natur. 😊
Insta-länk

Tack gubbs det värmer! 🙏🏼

Ärligt talat så har det varit dåligt med inspiration på sistone när det gäller det bilder och vandring. Nu när snön och vintern är på g så kommer nog energin tillbaka förhoppningsvis 😊


Grattis i efterskott till @SpaceAce och grattis till bebis fabrikanterna i tråden!

Jag säger som min farbror: "Det är jävligt tungt första tjugo åren men sen lugnar det ner sig lite!" 💩🤣👍🏼
 

3rdstone

Omega
Från nedsölad G-Shock på jobbet idag till flieger/chrono hybrid inför middan med föräldrarna ikväll. Escapement Time är definitivt inte bästa namnet på en klocka, men gillar den skarpt f.ö.

Edit: Escapement TIme gör också klassiska typ A och B Fliegers med automatiska urverk. Dessa är dock aningen större, vilket var en av anledningarna av mitt val av denna kvartsare iställlet.

20201122_162647.jpg
 
Senast ändrad:

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Lite tunt på mikros, men annars ser den ju bra ut. Gilla Hydronauten skarpt :D Ångrar att jag inte högg när jag hade chansen :p
Haha, tur att jag inte sålde den faktiskt! Jag har sneglat lite på Tudor Sub, något för samma prisklass som Hydronauten. Ifall jag köper en Sub, så har du förtur på Hydronauten. 😎
Än mer balanserat, låter som en bra plan 👍🏼
Nyansen på den orangea Bratten är sååå läcker, svårt att förklara men tror du fattar vad jag menar😉
Ja, den är otroligt läcker. Välbyggd också, Breitling har förstått det här med dykare. 1000m tät skojar man inte bort. 😂
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Sju känns som det rätta antalet, då kan man använda hela samlingen under veckan :)
Har också tänkt på det här med sju, men redan vid fem känner jag att det blir för mycket. Ibland är det faktiskt skönt att ha samma klocka 2-3 dagar i rad. :)
...till skillnad från nya Superoceans som har typ 150m WR, störtlöjligt :meh:
Jaa! Lite som att köpa en Ferrari med 90 hk...
 
Topp